Kan je Ns flex ook gebruiken voor bussen van Arriva? | NS Community
beantwoord

Kan je Ns flex ook gebruiken voor bussen van Arriva?

  • 22 October 2018
  • 3 reacties
  • 4074 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje.. Ik woon in Emmeloord en ga 2 x per maand naar Groningen om naar me vriend te gaan..
Nu leek het mij super makkelijk om Ns flex te hebben maar ik reis alleen maar met een Arriva bus van emmeloord naar Groningen.
Dus nu mijn vraag kan je dan ook een Ns Flex gebruiken?
icon

Beste antwoord door marv87 22 October 2018, 16:33

Bekijk origineel

3 reacties

Ja dat kan, de reis met de arriva bus wordt dan achteraf (door de NS) in rekening gebracht. Je moet er wel rekening mee houden dat het tonen van de reisgegevens tot 21 dagen kan duren omdat de andere vervoerder eerst de gegevens moet doorgeven aan de NS.

Aangezien je slechts 2x per maand gaat verwacht ik niet dat je een kortings-/abonnement hebt bij Arriva, maar het is met NS-flex niet mogelijk dit te combineren met kortingsabonnementen bij andere vervoerders.
Hoe bedoel je reisgegevens?
Dat ik pas na 21 dagen kan reizen met ns flex?

& nog een vraagje ik ga maandag 1malig naar Zwolle toe en dan moet ik eerst met een connexion bus en dan met de trein maar dat zou ook kunnen met ns flex?
Als je reist met NS-flex dan kan je de gegevens van je reizen en wat je betaalt per rit zien in MijnNs, omdat je niet op saldo reist zie je bij het inchecken/uitchecken geen melding meer over de ritprijs.
Bij ovchipkaart.nl kan je wel al je ritten gelijk zien, maar daar zullen geen bedragen meer zichtbaar zijn als je NS-flex gebruikt

NS flex kan je gebruiken voor al het openbaarvervoer in Nederland, dus ook een stukje met de Connexion bus en daarna met de trein.

Reageer