beantwoord

Kan klasse niet wijzigen, NS raad Flex aan terwijl ik het al heb

• 9 augustus 2019
  • 28 reacties
  • 483 Bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Heb de klantenservice gebeld. Ze zeggen dat ik een nieuwe ov chipkaart moet bestellen met daarop NS Flex (dus nieuw contract) en dan zodra die er is mijn oude te blokkeren en die oude contract op te zeggen.

Ik ga het dan handig laten plannen zodat dit met mijn inkomen dan gelijk kan uitgeven. Ik zal laten weten hoe dat is gegaan.
Ik heb een spontane idee gehad. Heb op mijn ov chipkaart de reizen op saldo laten verwijderen door het loket. Misschien dat dat het oplost. Het stond er zelfs 2x op mijn kaart :P

Mijn NS geeft de wijziging niet aan maar misschien moet dat nog komen.

Edit: vreemd. In mijn reisoverzicht zie ik dat ns reizen op saldo weer voor me is geactiveerd.

Edit 2: ik zie op de NS site weer dat het product is verwijderd. Dus hij ziet het in ieder geval wel.

Edit 3: meerdere keren de ov chipkaart verwijderd maar het product op mijn NS blijft op reizen op saldo staan.
Badge +3
Wat me verontrust is dat reizen op saldo weer op mijn kaart staat en ook wordt weergegeven in de Mijn NS pagina. Is dat de reden dat ik niks kan wijzigen?
Reizen op Saldo NS (voltarief) is geen enkel probleem i.c.m. Flex. Heb dat ook op een (onlangs vervangen wegens verlopen) nieuwe kaart staan. Overblijfsel uit het verleden dus. Op nieuw aangeschafte kaarten staat het in ieder geval niet.

Maar dat zou niet weergegeven moeten in Mijn NS (waar zie je dat?) Wél in Mijn OV-chip onder https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm

Maar voor Flex zou daar dan ook Reizen op Rekening NS (trein) én Reizen op Rekening NS (bus tram metro) bij moeten staan!

Het bijt elkaar in ieder geval niet, en is voor bepaalde reizen zelfs nodig (Connexxion Valleilijn) dat Reizen op Saldo. Het wordt niet aangesproken, maar is dan wel nodig op de een of andere manier.

Reageer