beantwoord

Kan klasse niet wijzigen, NS raad Flex aan terwijl ik het al heb

  • 9 augustus 2019
  • 35 reacties
  • 814 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Heb de klantenservice gebeld. Ze zeggen dat ik een nieuwe ov chipkaart moet bestellen met daarop NS Flex (dus nieuw contract) en dan zodra die er is mijn oude te blokkeren en die oude contract op te zeggen.

Ik ga het dan handig laten plannen zodat dit met mijn inkomen dan gelijk kan uitgeven. Ik zal laten weten hoe dat is gegaan.
Ik heb een spontane idee gehad. Heb op mijn ov chipkaart de reizen op saldo laten verwijderen door het loket. Misschien dat dat het oplost. Het stond er zelfs 2x op mijn kaart :P

Mijn NS geeft de wijziging niet aan maar misschien moet dat nog komen.

Edit: vreemd. In mijn reisoverzicht zie ik dat ns reizen op saldo weer voor me is geactiveerd.

Edit 2: ik zie op de NS site weer dat het product is verwijderd. Dus hij ziet het in ieder geval wel.

Edit 3: meerdere keren de ov chipkaart verwijderd maar het product op mijn NS blijft op reizen op saldo staan.
Badge +3
Wat me verontrust is dat reizen op saldo weer op mijn kaart staat en ook wordt weergegeven in de Mijn NS pagina. Is dat de reden dat ik niks kan wijzigen?
Reizen op Saldo NS (voltarief) is geen enkel probleem i.c.m. Flex. Heb dat ook op een (onlangs vervangen wegens verlopen) nieuwe kaart staan. Overblijfsel uit het verleden dus. Op nieuw aangeschafte kaarten staat het in ieder geval niet.

Maar dat zou niet weergegeven moeten in Mijn NS (waar zie je dat?) Wél in Mijn OV-chip onder https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm

Maar voor Flex zou daar dan ook Reizen op Rekening NS (trein) én Reizen op Rekening NS (bus tram metro) bij moeten staan!

Het bijt elkaar in ieder geval niet, en is voor bepaalde reizen zelfs nodig (Connexxion Valleilijn) dat Reizen op Saldo. Het wordt niet aangesproken, maar is dan wel nodig op de een of andere manier.
Heb vandaag NS Flex opgezegd, Dat ging wel soepel! Heb ook gelijk bij de kaartautomaat het product van mijn OV Chipkaart gehaald. Ik wou ook gelijk NS Flex weer bestellen maar dan staat er op het bestelproces dat ik NS Flex nog steeds heb.

Waarschijnlijk moet de opzegging nog verwerkt worden. Is er een indicatie hoe lang dit duurt?
Deze kan je dan vanaf morgen bestellen en per direct in laten gaan.
Op de Mijn NS website stond dat Reizen op Rekening is er af gehaald. Toen toch gelijk NS Flex weer geprobeerd te bestellen. Deze heb ik ook betaald. Echter geen ontvangsbevestiging gekregen of dat ik het kan ophalen bij de kaartautomaat.

Ik heb de klantenservice gebeld. Eerst werd er gezegd dat het product gewoon klaar staat bij de kaartautomaat. Gegaan maar kon niks ophalen. Erna weer gebeld en waarschijnlijk is het systeem van slag nu met wat ik heb gedaan. De klantenservice zegt dat de initiatie van het opzeggen het proces van het aanvragen heeft gekaapt waardoor het proces van op mijn kaart zetten niet lukt. Waarschijnlijk lukt dit morgen wel.

Ben benieuwd.
Badge +3
Als het niet werkt...

Heb je een Flex abonnement duurder dan €2 per maand?

Dan gewoon aanvragen op een (gratis) nieuwe ov-chipkaart. De ingangsdatum is dan wel 7 dagen na de besteldatum, en je moet bij het bestellen een ander e-mail adres gebruiken dan wat je nu gebruikt voor Mijn NS (als gebruikersnaam)...

Ik zou het inderdaad gewoon morgen nog eens proberen, want er worden veel dingen 's nachts verwerkt.
Naja ik ga het niet opnieuw bestellen. Opnieuw bij de kaartautomaat proberen bedoel ik. Ik heb namelijk gelijk voor NS Dal Vrij betaald dus hoop dat ik daar snel gebruik van kan maken.

Ik had ook gewoon een nieuwe ov chipkaart moeten bestellen. Domme fout van mij.
Kan nog steeds NS Flex niet op mijn kaart zetten. Maar het probleem wordt nu wel mooi opgelost door de klantenservice. Gisteren een papieren kaartje gekocht en vandaag gebeld voor een restitutie. Krijg het binnen 14 dagen op mijn bank gestort. 🙂 Kan dit gewoon blijven doen totdat het probleem is opgelost.
Gisteren is NS Flex beschikbaar bij de kaartautomaat en alles op mijn account ziet er weer uit zoals het hoort! Duurde een tijdje maar resultaat mag er wezen. 🙂

Reageer