beantwoord

Keuze ingangsdatum flexabonnement

Ik wil mijn flex dal vrij bestellen, samen met een nieuwe OV-chipkaart, en die in laten gaan op 21 augustus. Door ze samen te bestellen, betaal ik geen administratiekosten.

Als ik nu de bestelling wil plaatsen, kan dat alleen starten op 7 augustus. Ik kan deze datum op de bestelsite niet aanpassen. Een start op 7 augustus is voor mij te vroeg. Daar heb ik minder voordeel bij omdat ik de eerste periode niet gebruik en dan ook de maandelijkse switchdatum steeds de 7e is, wat voor mij ongunstig is gezien mijn planning de komende maanden.
Als ik de flex dal vrij op 21/8 in laat gaan (tot en met 20/9), kan ik op 21/9 een flex dal voordeel nemen tot en met 20/10, dan weer een flex dal vrij tot en met 20/12, dan een flex dal voordeel enz.
Ik had dit precies uitgekiend met mijn rooster maar nu werkt de bestelsite niet mee. Ik heb de klantenservice gebeld, heel vriendelijk, maar die konden mij ook niet verder helpen. Ook de klantenservice op facebook, ook heel vriendelijk, leidde mij naar de bestelsite, dus ik ben terug bij af.

Hoe kan ik dit nu in een keer goed regelen? Nog precies 14 dagen wachten en dan pas bestellen wanneer de teller op 21 augustus staat? Dat kan ik mij, gezien de professionaliteit van de NS, nauwelijks voorstellen. Of kan ik iemand bellen die mij kan helpen? Of moet ik bij een groot station langs?

Hartelijk dank!
icon

Beste antwoord door Robert B 31 juli 2018, 18:13

Het klopt dat de klantenservice en webcare de details van Flex nog niet volledig weten, dus zouden ze naar hier moeten verwijzen inderdaad. Je bent dus nu aan het juiste adres.

Een groot voordeel van Flex is dat je abonnementen na de eerste maand op elke gewenste dag per direct kunt wijzigen. Die datum is dus niet noodzakelijk de 7e.

Bestel je dus op bijv. 10 augustus een kaart met Dal Vrij (ingangsdatum is dan de 17e) dan kan je prima op 20 september overstappen naar Dal Voordeel en op elke gewenste datum na 19 oktober weer wisselen. Ongebruikte dagen krijg je als tegoed verrekend met een volgende factuur.

Tussen twee wijzigingen moet wél minimaal 1 maand zitten. Dus als je ergens tegen de 14e je nieuwe kaart met Flex bestelt zit je goed.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
NS Flex werkt precies zoals u hierboven beschrijft. Korte besteltermijnen, snel kunnen wijzigen. Je kunt NS Flex inderdaad niet ver vooruit aanvragen. Dat wordt wachten tot 14-8 helaas.
Reputatie 7
Badge +3
Het klopt dat de klantenservice en webcare de details van Flex nog niet volledig weten, dus zouden ze naar hier moeten verwijzen inderdaad. Je bent dus nu aan het juiste adres.

Een groot voordeel van Flex is dat je abonnementen na de eerste maand op elke gewenste dag per direct kunt wijzigen. Die datum is dus niet noodzakelijk de 7e.

Bestel je dus op bijv. 10 augustus een kaart met Dal Vrij (ingangsdatum is dan de 17e) dan kan je prima op 20 september overstappen naar Dal Voordeel en op elke gewenste datum na 19 oktober weer wisselen. Ongebruikte dagen krijg je als tegoed verrekend met een volgende factuur.

Tussen twee wijzigingen moet wél minimaal 1 maand zitten. Dus als je ergens tegen de 14e je nieuwe kaart met Flex bestelt zit je goed.
Dank je wel.
Betekent dit dat ik er van uit mag gaan dat NS dit in 7 dagen rond heeft, inclusief een nieuwe OV-chipkaart? De oude kan ik namelijk niet gebruiken omdat dat een business card is die geen dal vrij in het pakket heeft).
Vorige maand heb ik mijn ov kaart met flex abonnement pas 8 dagen na de bij de bestelling aangegeven ingangsdatum ontvangen.
Aangezien er klaarblijkelijk nog altijd een doorlooptijd van 7 dagen wordt gehanteerd en
de laatste tijd geen berichten meer verschijnen mbt vertraagde leveringen, is wellicht het proces nu wel op orde.
Reputatie 7
Badge +3
8 dagen (zal wel een zondag+maandag tussen gezeten hebben waarop er geen briefpost bezorgd wordt) is nog acceptabel.

Snap totaal niet dat ze het niet per PostNL of DPD of andere pakketdienst willen doen, met Track & Trace als bewijs. Die busjes rijden af en aan hier met zendingen van Zalando, Fonq, Wehkamp, etc. En die dingen ook weer gratis ophalen voor retourzendingen, want da's (wettelijk) verplicht.

Persoonlijke documenten zouden volgens mij altijd op zo'n manier opgestuurd moeten worden.. alhoewel bijvoorbeeld een VOG verklaring van de gemeente ook gewoon in de brievenbusbus valt (€ 41,35 betaald voor een A4'tje met een stempeltje -2 tot 4 weken ongeveer- dus ik mag nu ook 'safe' met schoolkinderen omgaan puntje 83 en 86 geloof ik, ook al slopen ze mijn bus!).

Maar welnee zegt TLS/OV-chipkaart, gooi maar op de post en de klant moet maar afwachten! En als er een verkeerde naam of foto op een nieuwe kaart staat (het komt regelmatig voor) dan heb je een probleem nu met retourneren.

Met name voor nieuwe kaarten waar je wél € 7,50 (nieuw), € 10 (nieuw met Flex Basis of Weekend Voordeel) of € 11 (vervangende kaart wegens defect/verloren/gestolen) voor een stukje plastic met een foto en chip van nog geen 1 cent er op betaalt...

Eventuele extra kosten voor niet kunnen reizen op een abonnement dat al ingegaan is kan je later terug krijgen. Dat dan weer wel 😉

Reageer