beantwoord

Klacht indienen is een ramp

• 4 juni 2020
  • 7 reacties
  • 200 Bekeken

Nu al een kwartier aan het zoeken om een klacht in te dienen.

Wat een gekloot en totaal niet klant vriendelijk.

icon

Beste antwoord door Sascha NS 4 juni 2020, 14:28

Goedemiddag HW62. Welkom bij de NS Community.

Je klacht kan via alle kanalen van de Klantenservice in behandeling worden genomen. Er is geen toegewijd klachtenformulier meer helaas. Indien je persoonlijke gegevens niet benodigd zijn voor de afhandeling mag je deze ook hier plaatsen.

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag HW62. Welkom bij de NS Community.

Je klacht kan via alle kanalen van de Klantenservice in behandeling worden genomen. Er is geen toegewijd klachtenformulier meer helaas. Indien je persoonlijke gegevens niet benodigd zijn voor de afhandeling mag je deze ook hier plaatsen.

Hallo, Hierbij toch even een reactie/klacht op onderstaande mail van jullie kant. Ik vind het bizar dat ik nog eens €7,50 moet betalen voor een pas. Dit slaat nergens op. Dit hoort mijns inziens gewoon bij de jaarlijkse abonnementsprijs in te zitten die ik ook al betaal. En... er zal wel weer een mooi verhaal terugkomen van jullie kant. Mijn hop is echter dat jullie kijken naar wat nu klantvriendelijk is. Heet maken van de pas is onder de euro en verzenden is nu de prijs ook niet meer. En terugstorten van de 7,50 en het niet meer vragen is het gewenste antwoord!  

Merk het wel.

Groet Hans       

Geachte heer HW62,   Graag ontvangen wij van u een nieuwe digitale pasfoto
Uw OV-chipkaart met daarop uw NS-abonnement is vijf jaar geldig. Uw huidige OV-chipkaart is bijna vijf jaar oud en zal daarom op korte termijn vernieuwd moeten worden.  Wij willen ervoor zorgen dat u als NS-abonnementhouder automatisch en tijdig uw nieuwe OV-chipkaart per post thuisgestuurd krijgt.  Daarvoor hebben we een nieuwe recente pasfoto van u nodig.
Upload nú een pasfoto, zodat we u uw nieuwe OV-chipkaart op tijd kunnen toezenden
Voor de productie van uw nieuwe OV-chipkaart hebben we een nieuwe pasfoto van u nodig. Klik op onderstaande link om uw nieuwe pasfoto bij NS aan te leveren:
https://www.ns.nl/pasfoto-kaartvernieuwing   Om in te loggen gebruikt u de volgende gegevens:
Uw OV-chipkaartnummer:  **** **** **** 9275
Uw persoonlijke referentienummer:  xxxxx22
Let op: bovenstaande inloggegevens bestaan uit enkel cijfers, géén letters. Welke pasfoto kunt u gebruiken?
De foto moet goedgelijkend en van een recente datum zijn. Daarbij zijn het volledige gezicht en beide ogen ook met hoofdbedekking goed zichtbaar.
U kunt zowel een pasfoto gebruiken als een uitsnede van uw gezicht uit een grotere foto. Uw gezicht moet in dat geval niet te klein op de foto staan en recht van voren. Tip: maak een foto met uw webcam, uw mobiele telefoon of de camera op uw tablet.
De foto mag zowel in kleur als zwart-wit. Mits hij scherp is, niet te licht of te donker en voldoende contrast heeft.

Klantnummer: xxxx
Ons kenmerk: xxxx
Onderwerp: Verzoek pasfoto

Met vriendelijke groet,
  Lieneke Bouma Hoofd NS Klantenservice

Indien je tijdig de pasfoto aanlevert worden er geen kosten in rekening gebracht voor de nieuwe OV-chipkaart. Indien dat niet tijdig gebeurt zal het proces via https://www.ov-chipkaart.nl moeten verlopen. Dan kost de nieuwe kaart € 10,50.

Reputatie 5
Badge

ALS je doorlopend NS-klant bent, dan kan je die 7,50 achteraf terugclaimen-althans dat was tot voor kort het geval.

En je bent wel enorm heel erg ongeduldig-voor een vraag die op geen enkele andere wijze beantwoord bleek te kunnen worden heb ik moedeloos na 45 min. maar uitgeschakeld. Er staan hier vaak genoeg berichten van mensen die melden meer dan 1 uur te hebben moeten wachten. Al is dat ook weer niet altijd en bij iedereen het geval.

Als ik eerder info zou krijgen over het uploaden van een foto… dan zou eea ook geregeld zijn. 

Krijg net reactie dat mijn aanvraag niet afgehandeld kan worden. 

Tenmiste als ik dit onderstaande bericht juist begrijp.

--

Wij hebben uw verzoek ontvangen voor het vervangen van de verlopen OV-chipkaart. Het gaat om de OV-chipkaart met kaartnummer 3528 0234 3742 7320. Wij kunnen uw aanvraag niet verwerken omdat de kaart al wordt vervangen en/of beëindigd. U kunt deze kaart niet nog een keer vervangen en/of beëindigen.

--

Beetje tegenstrijdige info. 

Eerst wrodt de kaart vervangen en/beeindigd en dan kan dit niet nog een keer. 

Snap nu niet wat de status is… 

Wel 7,50 betaald. 

Reactie van Bahnrider…. snap je niet mbt je reactie over de 45 min.

Snap ook niet wie je bent en waarom je een reactie geeft. 

Reputatie 7
Badge +3

@HW62Blijkbaar heb je een dubbele aanvraag gedaan? Een nieuwe OV-chipkaart is gratis bij een abonnement. Heb je geen abonnement of vraag je zelf een nieuwe OV-chipkaart aan bij OV-chipkaart dan kost dat €7,50.

Die €7,50 zou je dan bij OV-chipkaart moeten terugvragen.

Ha MoDe,

Ja idd nu maar nieuwe (2de) aanvraag gedaan. Hij was dus niet dubbel!!! Maar nu dus wel nav de ontvangen afwijzing. 

Heb de inmiddels, 2 x 7,50 teruggevraagd. Maar eens kijken hoe dit gaat.

Gehele proces, verlengen van één OV-kaart en dit gemail….. pfff… kost wel veel tijd zo. 

Reageer