beantwoord

Klacht over terugbetaling

• 27 januari 2020
  • 20 reacties
  • 722 Bekeken

NS is mij ruim duizend euro verschuldigd, dat heeft geen enkele medewerker in het gesprek in Facebook Messenger ontkend. De eerste medewerker gaf aan dat het bedrag binnen 3 weken na 1 januari terug gestort zou zijn. Dat vind ik op zich al een lange wachttermijn voor zo’n groot bedrag. Op 22 januari was het geld niet overgemaakt en heb ik een hele rits aan tegenstrijdige antwoorden gekregen van verschillende medewerkers. Ik ben beleefd gebleven maar toch resulteerde mijn standvastigheid erin dat er in het laatste bericht door een NS-medewerker werd gezegd dat er over dit onderwerp geen antwoord meer gegeven wordt (met andere woorden: dat ik maar geduldig moest wachten op mijn geld.)

Ik wil morgen (maandag 27 januari) kunnen beschikken over mijn geld. 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 28 januari 2020, 17:30

Update: Mariekequa kreeg inderdaad nog een smak geld terug. Haar Dal Vrij abonnement is op haar aanvraag beëindigd en ze had dit voor het gehele jaar tevoren betaald. Er werd haar toegezegd dat het te restitueren bedrag binnen 3 weken overgemaakt zou worden. Hoewel dit normaliter inderdaad het geval is kan dat bij bedragen boven de € 500,00 langer duren omdat de financiële afdeling graag even wil checken waarom er zo'n groot bedrag uitgekeerd wordt. Hierdoor is er een verwachting geschept die niet te behalen is geweest, waar Mariekequa begrijpelijk niet bijzonder blij mee was.

We hebben met meerdere medewerkers geprobeerd het onderste uit de kan te halen en de betaling toch nog eerder bij haar terecht te krijgen maar dit heeft niet mogen baten. Inmiddels is het bedrag gelukkig teruggestort. Om onverklaarbare reden 1 dag eerder dan de klantenservice toegezegd was.

Bekijk origineel

20 reacties

Badge +3

Ik vind het een harstikke triest verhaal/anekdote maar als dit al sinds december speelt (en over zo veel geld gaat) waarom schakel je dan zelf niet rechtsbijstand in, of een advocaat?

dat heeft geen enkele medewerker in het gesprek in Facebook Messenger ontkent

Natuurlijk, dat zal niemand ontkenD hebben. Maar als ik ontken dat je morgen misschien wel geen kop koffie krijgt bij je ontbijtje…

Dan is daar geen woord aan gelogen, toch? Ze weten het daar dus gewoon (nog) niet en kunnen geen toezeggingen doen denk ik.

‘Wij’ van de NS Community ook niet. Dus succes verder helaas.

En als je morgen wilt beschikken over ‘je geld’ moet je ook niet hier zijn eigenlijk, maar bij je bank. Boek die €1000 maar terug (domste wat je kunt doen) en zie maar wat er vervolgens gebeurt.

Dankjewel voor de correctie. Iemand anders wel een inhoudelijk relevant antwoord?

Badge +3

Hoe is het afgelopen met je andere topics (waarvan er een reactie van mij eerder blijkbaar zelfs als ‘beantwoord’ is gemarkeerd)?

En deze (3 jaar geleden) ging ook goed.. 

Reputatie 7
Badge +3

De enige personen die een inhoudelijk antwoord kunnen geven zijn NS klantenservice medewerkers, waaronder moderators op deze community. Op dit tijdstip zijn die niet actief, mogen overdag weer wel.

Op dit tijdstip zijn die niet actief, mogen overdag weer wel.

Vanaf welk tijdstip precies?

Reputatie 7
Badge +3

Ik dacht zo na 9 uur, of misschien 10 uur 's morgens.   

Geen garantie dat zij dit kunnen versnellen overigens, maar kunnen wellicht men wel meekijken en misschien zien wat het probleem is. Er zijn de afgelopen tijd wel diverse storingen in MijnNS en achterliggende systemen geweest, dus wie weet heeft dat ook invloed gehad.

Goedemorgen Mariekequa.

Stuur je mij een privébericht met uitleg omtrent de casus? Ik ben heel benieuwd waarom wij je ruim duizend euro schuldig zijn.

Update: Mariekequa kreeg inderdaad nog een smak geld terug. Haar Dal Vrij abonnement is op haar aanvraag beëindigd en ze had dit voor het gehele jaar tevoren betaald. Er werd haar toegezegd dat het te restitueren bedrag binnen 3 weken overgemaakt zou worden. Hoewel dit normaliter inderdaad het geval is kan dat bij bedragen boven de € 500,00 langer duren omdat de financiële afdeling graag even wil checken waarom er zo'n groot bedrag uitgekeerd wordt. Hierdoor is er een verwachting geschept die niet te behalen is geweest, waar Mariekequa begrijpelijk niet bijzonder blij mee was.

We hebben met meerdere medewerkers geprobeerd het onderste uit de kan te halen en de betaling toch nog eerder bij haar terecht te krijgen maar dit heeft niet mogen baten. Inmiddels is het bedrag gelukkig teruggestort. Om onverklaarbare reden 1 dag eerder dan de klantenservice toegezegd was.

Goedemorgen Mariekequa.

Stuur je mij een privébericht met uitleg omtrent de casus? Ik ben heel benieuwd waarom wij je ruim duizend euro schuldig zijn.

Ik ben blij dat Mariekequa inmiddels haar geld terug heeft. Ik zou in het vervolg even uitkijken met zinsnedes als “Ik ben heel benieuwd waarom wij je ruim duizend euro schuldig zijn”. Van deze zin straalt het ongeloof af. Zoals in bovenstaand antwoord aangegeven geheel onterecht.

Reputatie 4

Krijgt Marieke ook nog een paar gratis dagkaartjes als genoegdoening voor alle ellende?

Badge +3

Beter dat dan een boeketje bloemen, met inachtname van de afhandelingstijd van claims… :sweat_smile:

Hallo,

De NS, heeft mijn abonnementskosten in januari 2020 dubbel afgeschreven. Al drie keer contact opgenomen met de ns. Krijg constant hetzelfde antwoord namelijk: binnen 2 weken ontvang je het geld. Tot op heden heb ik het geld nog steeds niet ontvangen. Ik verbaas mij erover dat ze wel elke maand mijn abbonementskosten kunnen afschrijven. Iemand nog tips wat ik kan doen?

Groetjes,

Esmee 

Hallo Esmee 1, welkom op de NS Community.

Ik zag dat je hetzelfde bericht in twee topics hebt geplaatst en heb het een keer verwijderd. Vervelend dat je je geld nog niet terug hebt gekregen en dat er wel steeds wordt aangegeven dat dit wel zou moeten komen. Als je wil dan zoek ik graag uit wat er aan de hand is. Wil je hiervoor een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres?

Klopt, ging iets niet helemaal goed. Ik wil graag dat het nu eindelijk eens opgelost wordt. Ik zal je een privé bericht sturen. 

Goedemorgen Mariekequa.

Mag ik jou ook prive mijn casus sturen?
Ik heb ook een juweeltje “Restitutie, o nee toch incasso”

Dag xrays00,

Je mag mij wel een privébericht sturen. Kan je dan samen met een omschrijving van de situatie alvast je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres meesturen?

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen Mariekequa.

Daar heb je toch al een topic over lopen?

Beste,

vandaag kocht ik om 13;13 een treinkaartje van Breda naar Leuven voor 11,20 voor aankomende woensdag 2 september. Echter kwam ik er net achter om 19:00 dat ik dit kaartje voor 2 september was en niet voor 3 september wat ik eigenlijk wilde. 

Vervolgens annuleer ik mijn kaartje en dacht ik deze 11,20 terug te krijgen en van dat geld een kaartje voor 3 september te komen. Na dit gedaan te hebben staat er dat mijn ticket geannuleerd is en ik 11,20 annuleringskosten moet betalen. Ik ben dus ineens die 11,20 kwijt, wat naar mijn mening totaal niet duidelijk wordt aangegeven.

Vervolgens bel ik de klantenservice en die zeggen dat binnen een uur na bestelling dingen gewijzigd kunnen worden, maar niet bij annuleringen. Hierna geeft deze meneer duidelijk aan dat dit vaker als onduidelijk wordt ervaren en vaker deze melding binnen krijgt. 

Ik zou het erg kunnen waarderen als jullie dit vervolgens duidelijker zouden weergegeven en mensen niet in een klap al het geld kwijt zijn aan annuleringskosten. 

Ik hoor graag van jullie.

EDIT: Persoonsgegevens uit het bericht gehaald.

Dag Thomvanlangh en welkom op onze Community!

Wat spijtig om te lezen dat de annuleringsvoorwaarden niet duidelijk naar voren komen tijdens dit gehele proces. Toevallig zijn er ook al andere users die al wat verbeteringen hebben geopperd met betrekking tot onze website, dus die van jou zal ik dan ook zeker doorzetten. Ik hoop dan ook dat andere klanten hier dan in de toekomst duidelijker op gewezen worden.

Goedemorgen Mariekequa.

Daar heb je toch al een topic over lopen?

Klopt maar ik ben er nog niet uit.
Ik gebruik de kracht van de herhaling … de herhaling.

Reageer