beantwoord

Klantenservice na 3x bellen pas geregeld (zogenaamd niet uitgecheckt)

• 11 september 2019
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Dag allemaal,

ik heb een flex abonnement. Nu kreeg ik op 20 augustus een mail dat ik op 16 augustus niet uitgecheckt zou zijn: "Door het ontbreken van een check-uit bij een door u gemaakte reis, hebben wij niet met zekerheid de ritprijs kunnen vaststellen. Wij hebben op basis van uw reishistorie geprobeerd de juiste prijs voor deze reis te bepalen. Onderstaande door ons ingeschatte ritprijs wordt op uw volgende factuur in rekening gebracht:"
Ik vind dit eigenlijk al niet zo'n aardige mail, dit aangezien ik niet ZONDER uitchecken van station Zwolle afkom. Ik heb dus 100% uit moeten checken.

Op 26 augustus kwam ik er achter dat ik die reis dubbel moet betalen:
16-08-2019 NS Vol tarief in de spits Zwolle Zutphen 2 € 9,40
16-08-2019 - Reis zonder check-uit, gecorrigeerd door NS Zutphen Zwolle 2 € 9,40
16-08-2019 NS Vol tarief in de spits Zutphen Zwolle 2 € 9,40

Ik bel de klantenservice. Mevrouw aan de andere kant van de lijn geeft aan dat het een storing is geweest.
Dit gaf voor mij het idee dat het dan wel 'oké' zou zijn. Aangezien ze wat slecht Nederlands sprak en ik twijfels had, nogmaals gebeld. De andere dame het verhaal uitgelegd dat ik wel uitgecheckt heb etc. Deze dame gaf goed aan dat dit gecorrigeerd was en dat het allemaal goed kwam. Wel even goed in de gaten houden op de factuur.

Nu vandaag (11/9) zie ik de factuur en staat nog steeds de reis dubbel betaald.Via de website is er wel uit te komen hoe je dit dan terugkrijgt: "Je kunt het teveel betaalde bedrag terugvragen. Neem contact op met onze Klantenservice en laat ze weten waar je rit eindigde. Op de eerstvolgende factuur wordt dan de ritprijs verrekend met het correctietarief, zodat je uiteindelijk alleen de ritprijs betaalt."
Zo gezegd, zo gedaan. Ik geef maar gewoon aan dat ik niet uitgecheckt had. Naar mijn idee heb ik weer de mevrouw met accent aan de lijn. Ze geeft wederom aan dat die dag een storing was waardoor bij veel mensen dubbel is afgeboekt. Nu vraag ik om mijn geld terug en gaat ze dat terugboeken. Ik hoop dat het geregeld is.

Maar nu mijn vraag: is dit nou werkelijk dat ik iets verkeerd aangeef bij de klantenservice? Voor mijn gevoel wordt er in deze casus niet meegedacht. Voor mij was het wenselijker dat die eerste keer al gezegd werd: 'ja, er was een storing. Ik boek het terug voor u'. Nu moet ik nog 2x er achteraan bellen voordat ik het idee heb dat ik echt gehoord ben. Nu ook nog maar eens zien of het verwerkt wordt.
icon

Beste antwoord door Laura NS 11 september 2019, 11:10

Hoi fbruinink en welkom op onze NS Community!

dit aangezien ik niet ZONDER uitchecken van station Zwolle afkom. Ik heb dus 100% uit moeten checken.
Soms registreren poortjes dit niet goed. Dat wil niet zeggen dat jij het niet goed doet, maar dit kan een keer gebeuren, helaas.

Ik herinner me deze situatie nog wel, ik was ook aan het werk die dag. We kregen melding dat we dubbele reizen nog niet mochten/konden corrigeren, omdat er kans bestond dat dit zich automatisch zou herstellen. Dit is achteraf in sommige gevallen niet gelukt. We moesten dus eigenlijk eerst nog even afwachten. Vandaar dat het wellicht een beetje een verwarrende situatie was, dat was voor oNS ook zo. Excuus daarvoor! Je zou eventueel nog via onze social media kanalen of live-chat navraag kunnen doen, om te kijken of dit echt klopt voordat de volgende factuur komt. Stuur daarvoor je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres in een privébericht naar mijn collega's. Hier zie je hoe je ze kan bereiken.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi fbruinink en welkom op onze NS Community!

dit aangezien ik niet ZONDER uitchecken van station Zwolle afkom. Ik heb dus 100% uit moeten checken.
Soms registreren poortjes dit niet goed. Dat wil niet zeggen dat jij het niet goed doet, maar dit kan een keer gebeuren, helaas.

Ik herinner me deze situatie nog wel, ik was ook aan het werk die dag. We kregen melding dat we dubbele reizen nog niet mochten/konden corrigeren, omdat er kans bestond dat dit zich automatisch zou herstellen. Dit is achteraf in sommige gevallen niet gelukt. We moesten dus eigenlijk eerst nog even afwachten. Vandaar dat het wellicht een beetje een verwarrende situatie was, dat was voor oNS ook zo. Excuus daarvoor! Je zou eventueel nog via onze social media kanalen of live-chat navraag kunnen doen, om te kijken of dit echt klopt voordat de volgende factuur komt. Stuur daarvoor je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres in een privébericht naar mijn collega's. Hier zie je hoe je ze kan bereiken.
Hoi Laura,

zeer helder antwoord!
Mijn volgende factuur is 13 september (gister mail van gehad). Vandaar dat ik vandaag even ging kijken of het allemaal wel klopte. Aangezien ik net een klein half uur geleden heb gebeld en dat mevrouw zei dat ze het ging terugboeken, is het het dan waard om nu de chat te starten?

Gr. Frank
Dat lijkt me niet. Mijn collega's en ik hebben inmiddels duidelijke instructies hoe dit af te handelen, dus dit moet helemaal goed komen! 🙂

Reageer