beantwoord

klasse wijziging in Flex altijd abonnement


Vanmiddag heb ik via mijn NS een Klasse wijziging van 2e naar 1e klasse gedaan op mijn Flex altijd abonnement. Direct daarna ontving ik een email (mijn nr even weggehaald):

Uw wijziging voor ov-chipkaart met kaartnummer xxxx xxxx xxxx xxxx is ontvangen. Vanaf 8 oktober 2018 17:12 reist u 1e klas. Vanaf dit moment wordt het 1e klastarief berekend voor uw reizen.
Uw reisklasse is geldig tot 31 december 2099 23:59.

Eerder had ik het geprobeerd via wijzigen abonnement maar het systeem zei dat dat niet eerder kon dan 18 oktober (een maand na afsluiting van mijn abonnement). Via Klasse wijzigen kon het wel. Nogal verwarrend. Op mijn NS staat mijn abonnement prijs nog op 334 maand per maand. Dat klopt dus niet. De 1e klasse prijs is 560 euro ongeveer. Wat is hier aan de hand. Moet ik nu voor iedere reis tot 18 oktober apart een 1e klas ticket toeslag bijbetalen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 oktober 2018, 22:03

Goedenavond janchristiaan. Het wijzigen van een klasse werkt bij de NS Flex abonnementen iets anders dan bij de klassieke abonnementen. Waarbij je bij de klassieke abonnementen het hele abonnement moest wijzigen om een permanente klassenwissel uit te voeren is het bij de NS Flex abonnementen apart. Naast het abonnement zelf kun je de 1e klas erboven op doen of niet. Vandaar dat je dit niet kon doen via de 'wijzigen abonnement' optie, maar wel via 'Klasse wijzigen'. Want is uiteindelijk wat je ook wilt doen. :)

Ik begrijp dat je van deze wijziging een bevestiging hebt ontvangen, dus je zult nu totdat jij het weer terug wijzigt in de 1e klas reizen. Wat betreft de weergave in je Mijn NS account zal dit waarschijnlijk te maken hebben met wat verwerkingstijd aan onze kant.

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond janchristiaan. Het wijzigen van een klasse werkt bij de NS Flex abonnementen iets anders dan bij de klassieke abonnementen. Waarbij je bij de klassieke abonnementen het hele abonnement moest wijzigen om een permanente klassenwissel uit te voeren is het bij de NS Flex abonnementen apart. Naast het abonnement zelf kun je de 1e klas erboven op doen of niet. Vandaar dat je dit niet kon doen via de 'wijzigen abonnement' optie, maar wel via 'Klasse wijzigen'. Want is uiteindelijk wat je ook wilt doen. :)

Ik begrijp dat je van deze wijziging een bevestiging hebt ontvangen, dus je zult nu totdat jij het weer terug wijzigt in de 1e klas reizen. Wat betreft de weergave in je Mijn NS account zal dit waarschijnlijk te maken hebben met wat verwerkingstijd aan onze kant.
Bedankt Stijn. Helder
Badge +3
De klassewissel die u nu hebt toegepast, zorgt ervoor dat u per reis betaalt voor het gebruik van de eerste klas: dit kost 67 procent van de ritprijs 2e klas op werkdagen en 50 procent van de ritprijs 2e klas in het weekend. Voor het afkopen van de 1e klas voor een vast bedrag voor alle reizen moet u echt uw abonnement wijzigen zodra dit weer kan. Dan kiest u voor NS Flex Altijd Vrij en voegt u de optie "Standaard 1e klas reizen" toe. U betaalt dan het vaste bedrag van 227 euro extra per maand.

Reageer