beantwoord

Klassewissel kan niet worden uitgevoerd

• 13 april 2019
  • 4 reacties
  • 218 Bekeken

Dit is nu de tweede keer dat ik in de spits reis, een dalvrij abb upgrade 1ste klas heb en de klassewissel naar 2de niet uitgevoerd kan worden. Resultaat ik betaal dus 1ste klas tarief in de spits. Iemand anders ook dit probleem?
Gr Stelios
icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 april 2019, 11:26

Goedemorgen Stelios en welkom bij de NS Community!

Gezien je dit topic hebt geplaatst in de subcategorie NS Flex ga ik ervan uit dat je gebruik maakt van een NS Flex Dal Vrij abonnement. In dat geval zou je, zoals Thom al aangeeft, gewoon op de 2e klasse moeten kunnen reizen tijdens de spits. Sterker nog, bij een NS Flex Dal Vrij met 1e klas afgekocht zou je standaard tijdens de spits op 2e klas tarief moeten reizen, je koopt namelijk enkel 1e klas af voor de vrij reizen perioden. Kun je misschien iets verder toelichten wat er precies mis gaat?

Als bovenstaande klopt kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice om te kijken wat er dan precies speelt en het te laten oplossen!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heeft u wel een Flexabonnement? Daarmee kan een klassewissel in de spits wel. Met een klassiek Dalvrijabonnement eerste klas kunt u niet naar de tweede klas wisselen. Wat bedoelt u met de app upgrade eerste klas precies?
Goedemorgen Stelios en welkom bij de NS Community!

Gezien je dit topic hebt geplaatst in de subcategorie NS Flex ga ik ervan uit dat je gebruik maakt van een NS Flex Dal Vrij abonnement. In dat geval zou je, zoals Thom al aangeeft, gewoon op de 2e klasse moeten kunnen reizen tijdens de spits. Sterker nog, bij een NS Flex Dal Vrij met 1e klas afgekocht zou je standaard tijdens de spits op 2e klas tarief moeten reizen, je koopt namelijk enkel 1e klas af voor de vrij reizen perioden. Kun je misschien iets verder toelichten wat er precies mis gaat?

Als bovenstaande klopt kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice om te kijken wat er dan precies speelt en het te laten oplossen!
Dank voor de reacties! Ik heb flex, dalvrij en upgrade naar eerste klas. Uit mijn hoofd 134 euro pm. Een collega van mij, ik reis niet samen met hem! Heeft hetzelfde abb en hij vertelde mij ook dat in de spits hij automatisch 2 de reist. Hij hoeft de wissel niet te doen. Voor de rest heb ik geen aanvullende info. Ik zal tel kontakt op nemen met de klantenservice. Gr Stelios
Badge +3
In Mijn NS kan je per reis, per dag, tot datum × of totdat je het zelf weer uit zet bepalen of je buiten je vrij reizen periode 1e of 2e klas wilt reizen.

Standaard is dat 2e klas. Heb je dat ooit omgezet naar 1e klas en kan je het nu niet meer terug zetten?

Reageer