beantwoord

Klassewissel storingen

• 22 januari 2020
  • 13 reacties
  • 293 Bekeken

Reputatie 1

De afgelopen paar weken heb ik steeds last van het niet kunnen wisselen van klas. Zowel in de app als de website op meerdere netwerken en apparaten.

Ik heb hier bijna dagelijks contact over met de NS klantenservice maar buiten de “moeten we iets corrigeren" krijg ik geen verdere informatie.

Het lijkt me stug dat ik de enige ben. Op het moment van schrijven kan ik überhaupt niet inloggen op de site want de “Mijn NS" ligt plat.

De Flex is zo flex niet echt op deze manier.

icon

Beste antwoord door Danny NS 22 januari 2020, 10:11

Hoi MrTallGuy en welkom bij de NS Community!

Dat is vervelend zeg, we ervaren op dit moment moeilijkheden met Mijn NS, mijn excuus. Wat gaat er precies mis als je van klasse wilt overstappen?

Bekijk origineel

13 reacties

Dat is vervelend zeg, we ervaren op dit moment moeilijkheden met Mijn NS, mijn excuus. Wat gaat er precies mis als je van klasse wilt overstappen?

Reputatie 1

Zowel de app als de website weigeren het blok met als titel “Klassewissel” te laden. Hierdoor wordt er niet getoond wat mijn huidige klasse is en ook de knop om daadwerkelijk te wisselen is er niet.

Als ik in de app naar “Mijn NS” ga krijg ik een error “Er is een fout opgetreden bij het opnieuw ophalen van kaartdetails”. Hierdoor wordt niets op deze pagina getoond, transacties, kostenoverzicht en samenreiskorting zijn namelijk ook leeg. 

In de samenreiskorting staat wel “Onbekende fout met de communicatie met MijnNS”. Aangezien het niet wil laden op meerdere netwerken (onder andere die in de trein) en op meerdere systemen (telefoon, laptop, computers thuis) lijkt het mij aan mijn kaart of aan de service te liggen.

Via twitter DM’s heb ik nu meerdere keren mijn kaartgegevens achtergelaten maar krijg steeds het bericht dat er onderhoud is.

wij ondervinden net als gisteren helaas last van een storing. Mogelijk kon je om die reden de klasse helaas niet wisselen. Onze excuses voor het ongemak. Wij werken er hard aan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Wat jammer om te lezen dat het niet lukt om van klasse te wisselen! Wilde je eenmalig van klasse wisselen of wil je alleen nog maar eerste klas reizen?

Dat snap ik helemaal. Wat vervelend dat het nu niet lukte.

Er zijn werkzaamheden aan het achterliggende systeem. We hopen dat het snel opgelost is!

Dit zijn even een aantal citaten van het support team vanaf 7 januari. Ik heb om de dag contact met ze en vrijwel elke dag krijg ik nietszeggende antwoorden. Het lijkt mij stug dat er “werkzaamheden” aan de systemen zijn vanaf 7 januari tot 22 januari. Nadat ik om mijn kaartgegevens wordt gevraagd en deze geef krijg ik eigenlijk niets meer terug of een “jammer dat het niet gelukt is”.

Ik heb nu ook 3 keer gehad dat ik denk een klassewissel uitgevoerd te hebben maar dat ik dan alsnog een narekening krijg omdat het toch niet gewerkt heeft. Deze is nu wel 1 keer kwijt gescholden maar een oplossing voor het probleem krijg ik niet.

Reputatie 1

Ik dacht vanmiddag (12:18) dat het weer werkte, maar nu om 17:30 krijg ik weer dezelfde foutmeldingen. Het lijkt alsof de service tijdens de spits denkt “oh jeetje het word wel erg druk, ik ben er niet"

Badge

Er zijn in de loop van de dag meerdere pogingen ondernomen om verschillende systemen, waaronder Mijn NS, weer op te starten, waardoor deze tijdelijk toegankelijk zijn geweest, maar helaas kon niet alles online blijven. Op dit moment zijn de webshop en Mijn NS nog niet beschikbaar. Ik heb op dit moment helaas ook geen prognose. 

Hoi,

Gisteren had ik net als MrTallGuy last van de verstoringen in de Flex applicatie. Ik had de trein van Rotterdam naar Utrecht genomen om 17:05. De trein was vol. Dus ik dacht; “Mooi, ik doe een Klassewissel naar 1ste klas”. Helaas blijkt de applicatie niet te werken, ligt misschien aan mijn internetverbinding dacht ik.

Vervolgens via de reguliere website. Een soort gelijke foutmelding.

Halverwege de reis wordt ik gecontroleerd. Ik verwachtte hier van de conductrice al een opmerking, zij hoefde echter alleen aan te geven dat het ging om een Flex abonnement in de 1ste klasse.

Gisteravond kreeg ik een mailtje van Lieneke Bouma over “Reis met correctietarief”.

Op 22 januari 2020 is met kaart **** **** **** **** van [naam] een treinreis gemaakt zonder toeslag 1e klas.

Het correctietarief van € 20,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.

Mijn voorstel is dat de NS zelf eerst de correctie op de tarieven van de Flex kaart houders gaat uitvoeren i.p.v. met correctietarieven over de brug te komen.

Ik snap dat je dit graag wilt, q0-0n, echter zijn er zoveel mogelijkheden om een reis te corrigeren, omdat de intenties ver uit elkaar kunnen liggen bij zo’n reis. Daarom kunnen wij dat niet automatisch doen. Mijn advies om toch contact op te nemen met onze klantenservice, zodat ze je kunnen helpen met het corrigeren van je reis. Mijn excuus voor het ongemak nog!

Reputatie 6
Badge +2

Wel goed om te zien dat terwijl de website/Mijn NS/de app de hele maand continu opnieuw plat komen te liggen, NS wel alles in het werk heeft gesteld om de correctietarieven feilloos te laten werken. :expressionless: ​​​​​

Reputatie 1

Ik ben persoonlijk van mening dat wij een dienst afnemen en voor betalen maar deze niet krijgen. Ik heb aardig wat uurtjes met NS support contact gehad en buiten een keertje het correctietarief te laten vervallen nooit tegemoet gekomen of te horen gekregen wanneer ze verwachten het probleem opgelost te hebben.

Hoe wil de NS de problemen gaan oplossen?

Ook in mijn app is de klassewissel-optie verdwenen. Ik heb een Flex-abonnement en wilde gisteren (boom op het spoor, overvolle treinen) wisselen, maar het lijkt of deze storing nog steeds niet is opgelost? 

Hallo Flexforens, welkom op de NS Community. 

Wat jammer dat je gisteren geen klassewissel kon doen! Ik ga het doorgeven. Wou het ook niet via je account op de site?

Reputatie 6

Hallo Flexforens, welkom op de NS Community. 

Wat jammer dat je gisteren geen klassewissel kon doen! Ik ga het doorgeven. Wou het ook niet via je account op de site?

Het probleem is al bekend, dus of het doorgeven gaat helpen?

Badge +3

Er is geen probleem (afgezien van niet kunnen inloggen in de app voor sommige iOS/Apple gebruikers).

Klassewissel in de NS app zit tegenwoordig onder Meer.. en dan Mijn NS, juiste kaart kiezen (als je er meerdere hebt) en een stukje naar beneden scrollen.

Zie https://community.ns.nl/mijn-ns-53/klassewissel-in-de-app-werkt-niet-meer-sinds-15-november-61934#post422883

Dank, ik vermoed dat ik dan een van die iOS-gebruikers ben. Ik kan inderdaad niet inloggen als ik naar Meer > Mijn NS ga. Staat er op dit forum meer informatie over die storing? 

Reageer