beantwoord

Kosten bij overstappen van flex met abonnement.

• 7 September 2020
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

Ik heb op dit moment een flex dalvrij-abonnement en wil deze overzetten naar een flex weekendvrij-abonnement. 
Nu is mijn vraag: als ik deze overstap halverwege de maand doe, betaal ik dan de helft van het dalvrij naast het weekendvrij abonnement, of het gehele bedrag voor beiden? Of hoe gaat dit?

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 September 2020, 15:20

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

U betaalt precies wat u hoort te betalen.

Als u bijvoorbeeld NS Flex Dal Vrij vooruitbetaald hebt voor de maand september en u stapt halverwege de maand september over naar NS Flex Weekend Vrij, dan krijgt u een tussentijdse factuur waarin u de helft van de abonnementskosten Dal Vrij terugkrijgt en de helft van de abonnementskosten Weekend Vrij in rekening wordt gebracht. Vanaf de volgende maand betaalt u dan het nieuwe abonnement vooruit.

(Als uw abonnement niet op de eerste van de maand inging, dan gaat de verrekening op dezelfde manier. Zo stapte ik op 31 augustus over van Dal Voordeel naar Traject Vrij. Mijn NS Flex ging ooit in op de 6e van de maand. Ik kreeg een tussentijdse factuur met restitutie van de abonnementskosten van Dal Voordeel voor de periode van 31 augustus tot en met 5 september, en de kosten voor Traject Vrij voor de periode van 31 augustus tot en met 5 september werden nog in rekening gebracht.)

Badge +3

Het lijkt erop dat de tussentijdse facturen (zowel debet als credit) steeds vaker komen te vervallen en alles meegenomen wordt op je reguliere maandfactuur.

Per saldo is het eindresultaat natuurlijk hetzelfde, maar het kan dus zijn dat er bij een wissel naar een duurder abonnement vlak na de factuurdatum je op de volgende factuur bijna 2 maanden komen te staan.

Of in dit geval dat je een week of twee op je restitutie voor Dal Vrij moet wachten. In dat geval met aftrek van anderhalve maand Weekend Vrij dus (je halve maand plus de volgende vooruit).

Badge +3

Ik kreeg na mijn wijziging op 31 augustus een tussentijdse factuur.

Badge +3

Apart, dat wisselt dus nogal. Vorig jaar inderdaad wel facturen gehad voor € 0,17 (1 dag Dal Voordeel) en € 0,25 (paar dagen Weekend Voordeel) maar laatst bijna een hele maand per de volgende factuur. Wacht ook nog op restitutie van een op 28 aug beëindigd Dal Voordeel (factuurdatum is 24e).

Maar dan weet @Jimz33l in ieder geval wat de mogelijkheden zijn.

Ok, bedankt voor de iet wat onduidelijke, maar toch verhelderende antwoorden.

Jammer dat de NS hier geen eenduidig beleid in heeft. Maar goed, ik weet in ieder geval dat ik mogelijk tussentijds nog een factuur kan krijgen en kan ik daar rekening mee houden. 

Badge +3

Oeps, ik zie dat er op 2 september toch € 4,35 voor het op 28 aug gestopte Dal Voordeel is bijgeschreven. Dan heb je je halve maand Dal Vrij dus ook sneller terug waarschijnlijk, bij een wissel naar Weekend Vrij.

Reageer