beantwoord

Kosten NS Flex

  • 10 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ben overgestapt naar NS Flex Dal vrij  op saldo. Ik ben 65 Plus. Bij deze kaart moet ik volgens mij € 45 betalen. Ik krijg aangegeven op het overstapoverzicht dat de kosten €105 zijn. Wordt dit op de 1e rekening gecorrigeerd?  

icon

Beste antwoord door Thom 10 oktober 2020, 13:25

FlexDalvrij op saldo bestaat niet. Ik neem aan dat u Flex met achteraf betalen bedoelt. U kunt alleen een Dalvrij voor senioren krijgen voor de seniorenprijs met reizen op saldo als klassiek abonnement, en niet met Flex. De prijs voor Flex  is dus correct berekend, omdat de seniorenkorting (nog) niet geldt.

 

Bij het bestellen van Dalvrij voor senioren op saldo:

Als op uw persoonlijke chipkaart uw leeftijd is vermeld, moet u automatisch een Dalvrijabonnement voor senioren krijgen tegen gereduceerde prijs. In het overzicht staat aanvankelijk de prijs van 105 maar op basis van uw ov-chipkaart verschijnt aan het eind het juiste bedrag van 45 euro.

 

U moet even contact opnemen met Klantenservice om dit recht te zetten. Flex moet verwijderd worden als u op dit moment een gereduceerd abonnement wilt

 

Helaas heeft NS het Flexabonnement voor senioren nog steeds niet geïmplementeerd, en dat heeft in uw geval ook tot deze begrijpelijke verwarring geleid.

 


 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

helaas is bij ns flex voor iedereen de zelfde prijs geloof ik met bus en metro reizen wel met korting boven 65 plus @Robert B kun je meer uitleg over geven volgens  mij is dal vrij op saldo inderdaad dat je boven 65 plus bent inderdaad 45 euro per maand bij ns flex niet je kan beste even contact met de klantenservice voor de zekerheid opnemen en daar u verhaal doen zij kunnen uw meer vertellen en uitleg hier over geven

met vriendelijk groet Andy

Reputatie 7
Badge +4

FlexDalvrij op saldo bestaat niet. Ik neem aan dat u Flex met achteraf betalen bedoelt. U kunt alleen een Dalvrij voor senioren krijgen voor de seniorenprijs met reizen op saldo als klassiek abonnement, en niet met Flex. De prijs voor Flex  is dus correct berekend, omdat de seniorenkorting (nog) niet geldt.

 

Bij het bestellen van Dalvrij voor senioren op saldo:

Als op uw persoonlijke chipkaart uw leeftijd is vermeld, moet u automatisch een Dalvrijabonnement voor senioren krijgen tegen gereduceerde prijs. In het overzicht staat aanvankelijk de prijs van 105 maar op basis van uw ov-chipkaart verschijnt aan het eind het juiste bedrag van 45 euro.

 

U moet even contact opnemen met Klantenservice om dit recht te zetten. Flex moet verwijderd worden als u op dit moment een gereduceerd abonnement wilt

 

Helaas heeft NS het Flexabonnement voor senioren nog steeds niet geïmplementeerd, en dat heeft in uw geval ook tot deze begrijpelijke verwarring geleid.

 


 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reageer