beantwoord

Kosten NS Flex in de bus

• 29 september 2019
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

VRAAG OVER BUS REIZEN !! Als ik met mijn NS Flex kaart (op rekening) reis, worden niet de kosten berekend, die voor de reis vermeld worden, op de website van de vervoerder. Ook worden door storingen, andere kosten voor de reis in rekening gebracht. Nu heb ik twee vragen, waar kan ik het teveel betaalde bedrag terugvragen (NS of Busvervoerder). En tot wanneer zijn de gefactureerde kosten definitief (kan er nog een herberekening plaats vinden, na een maand, of binnen een jaar, of is de factuur altijd definitief). Het gaat hier niet over centen, maar om euro's verschillen in de factuur voor Busreizen,
icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 september 2019, 13:04

Nadat een transactie is gemaakt kan het tot maximaal 3 weken duren voordat wij een prijs doorgegeven krijgen van de betreffende maatschappij. Dit is echter wel een uitzonderlijke maximum, in de meeste gevallen wordt de prijs met een aantal dagen al weergegeven in je OV reishistorie. Zodra je de prijs hier kan zien, zal dat ook de prijs zijn die wordt gefactureerd, mits er geen correcties worden uitgevoerd.

Mocht er een prijs volgens jou niet kloppen dan kun je hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice, zoals mijn collega al aangaf.
Bekijk origineel

3 reacties

Nadat een transactie is gemaakt kan het tot maximaal 3 weken duren voordat wij een prijs doorgegeven krijgen van de betreffende maatschappij. Dit is echter wel een uitzonderlijke maximum, in de meeste gevallen wordt de prijs met een aantal dagen al weergegeven in je OV reishistorie. Zodra je de prijs hier kan zien, zal dat ook de prijs zijn die wordt gefactureerd, mits er geen correcties worden uitgevoerd.

Mocht er een prijs volgens jou niet kloppen dan kun je hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice, zoals mijn collega al aangaf.
@Maxime NS Weet jij ook tot hoelang een busmaatschappij de juiste kosten aan NS kan doorgeven en NS dit factureert. Meestal zie ik de kosten in de NS app, of op Mijn NS, de dag erna tot drie dagen. Daarna wordt dit elke maand op een vaste dag gefactureerd en zie ik geen correcties meer. De prijzen vind ik op 9292 en soms op de website van de vervoerder. Dit zijn halte prijzen, maar toch zie ik vaak verschillen. Daarom de vraag, hoe gaat NS hiermee om ?
Kan je hier een voorbeeld van geven? Komt het dan ook niet overeen met wat er op 9292 staat? Als er iets in je factuur niet klopt, dan kan je hierover contact opnemen met de klantenservice. Hoe lang er iets aangepast kan worden is per situatie verschillend. Bij een gemiste check- in of uit is dat in de 6 maanden erna te herstellen. Het is 18 maanden in te zien.

Reageer