beantwoord

Kosten NS Flex zonder abonnement

  • 27 november 2018
  • 8 reacties
  • 2387 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik overweeg van mijn OV chip over te stappen naar NS Flex.
Zonder abonnement ben ik € 10,00 kwijt om een kaart te bemachtigen.
!x per maand worden dan de reizen verrekend. Of zonder reizen niets afgeschreven.
Ik kan nergens terugvinden of er ook transactiekosten/ administratiekosten/ factuurkosten door de NS berekend worden bovenop de reiskosten.
Wie weet dit?
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 november 2018, 19:40

Voor NS Flex zonder abonnement betaalt u eenmalig 10 euro administratiekosten. Daarna worden alleen de gemaakte reiskosten in rekening gebracht. Er geldt dus geen toeslag per maand of toeslag per reis.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Voor NS Flex zonder abonnement betaalt u eenmalig 10 euro administratiekosten. Daarna worden alleen de gemaakte reiskosten in rekening gebracht. Er geldt dus geen toeslag per maand of toeslag per reis.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Ik begreep uit een ander topic (of ergens anders gelezen) dat bij een overstap naar NS Flex (óók Flex Basis, dus zonder abonnement) op een bestaande persoonlijke kaart die €10 inschrijfkosten niet gerekend worden.

Mocht je nog geen persoonlijke kaart hebben, dan heb je dus wél een nieuwe nodig. Je zou dan eventueel een maandje Flex Dal Voordeel (5 euo) kunnen bestellen.

Een nieuwe persoonlijke kaart is dan én gratis én je krijgt die maand (of totdat je het stopzet) ook nog 40% korting op treinreizen die buiten de spits beginnen.
@Robert B ,

Bedoel je deze reactie? Ik vermoed wel dat dit enkel lukt als je al klant (=abonnementhouder) bent.

Maar misschien weet een moderator hoe het net zit.
Inderdaad als je op dit moment een klassiek abonnement hebt (jaarabonnement) dan kan je overstappen naar NS Flex zonder abonnement zonder dat je de € 10 administratiekosten hoeft te betalen. Als je een nieuwe klant bent dan betaal je de € 10 wel bij afsluiten van NS Flex zonder abonnement. Of je kan ervoor kiezen om een maand Dal Voordeel voor € 5 te nemen natuurlijk! Dan ben je goedkoper uit 😉. Let er dan uiteraard wel op dat je, als je Dal Voordeel niet wilt blijven gebruiken, dit abonnement na 30 dagen weer beëindigd en je abonnement dus terugzet naar NS Flex zonder abonnement.

Kan dit allemaal zonder naar een automaat te worden gestuurd om ‘je bestelling op te halen’?  Ik woon in het buitenland, kan vanwege COVID-19 zeker een paar maanden niet naar NL, en mijn Daluren abonnement eindigt (oftewel, wordt automatisch verlengd als ik niks doe) in mei. Kan ik via Mijn NS overstappen op Flex zonder abonnement, en dat dan in september of zo veranderen in Flex met Daluren?  Of moet ik daarvoor per se naar een automaat in NL?

Badge +3

Helaas, abonnementen die op een kaart staan lopen door totdat ze beëindigd (van de kaart verwijderd) worden bij een automaat.

Het enige wat je kunt doen is de kaart opsturen naar NL óf hem helemaal beëindigen (defect/verloren/gestolen melden zonder vervanging) en dat ook aan de NS laten weten.

Wellicht heeft de NS Klantenservice nog de optie om de kaart admistratief (en voorgoed) te blokkeren voor treinreizen?

OK, dat is heel duidelijk!  Ik zal hem maar laten doorlopen dan, en zo gauw mogelijk omzetten naar Flex.  Een paar maanden de NS subsidieren is ook zo slecht nog niet…..

Hartelijk bedankt voor je hulp.

Badge +3

OK, dat is heel duidelijk!  Ik zal hem maar laten doorlopen dan, en zo gauw mogelijk omzetten naar Flex.  Een paar maanden de NS subsidieren is ook zo slecht nog niet…..

Hartelijk bedankt voor je hulp.

Dat is ook nog een optie, het kost je dan vanaf mei € 4,67 per volle maand totdat je terug bent in NL.

Als je dat niet wilt, maak de overstap naar Flex en stuur de kaart maar op naar iemand in NL. Je hebt 14 dagen om de overstap te bevestigen (of iemand anders natuurlijk even naar een supermarkt laten gaan).

Reageer