beantwoord

Kosten NS Flex zonder abonnement

• 27 november 2018
  • 4 reacties
  • 1586 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik overweeg van mijn OV chip over te stappen naar NS Flex.
Zonder abonnement ben ik € 10,00 kwijt om een kaart te bemachtigen.
!x per maand worden dan de reizen verrekend. Of zonder reizen niets afgeschreven.
Ik kan nergens terugvinden of er ook transactiekosten/ administratiekosten/ factuurkosten door de NS berekend worden bovenop de reiskosten.
Wie weet dit?
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 november 2018, 19:40

Voor NS Flex zonder abonnement betaalt u eenmalig 10 euro administratiekosten. Daarna worden alleen de gemaakte reiskosten in rekening gebracht. Er geldt dus geen toeslag per maand of toeslag per reis.
Bekijk origineel

4 reacties

Inderdaad als je op dit moment een klassiek abonnement hebt (jaarabonnement) dan kan je overstappen naar NS Flex zonder abonnement zonder dat je de € 10 administratiekosten hoeft te betalen. Als je een nieuwe klant bent dan betaal je de € 10 wel bij afsluiten van NS Flex zonder abonnement. Of je kan ervoor kiezen om een maand Dal Voordeel voor € 5 te nemen natuurlijk! Dan ben je goedkoper uit 😉. Let er dan uiteraard wel op dat je, als je Dal Voordeel niet wilt blijven gebruiken, dit abonnement na 30 dagen weer beëindigd en je abonnement dus terugzet naar NS Flex zonder abonnement.
@Robert B ,

Bedoel je deze reactie? Ik vermoed wel dat dit enkel lukt als je al klant (=abonnementhouder) bent.

Maar misschien weet een moderator hoe het net zit.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Ik begreep uit een ander topic (of ergens anders gelezen) dat bij een overstap naar NS Flex (óók Flex Basis, dus zonder abonnement) op een bestaande persoonlijke kaart die €10 inschrijfkosten niet gerekend worden.

Mocht je nog geen persoonlijke kaart hebben, dan heb je dus wél een nieuwe nodig. Je zou dan eventueel een maandje Flex Dal Voordeel (5 euo) kunnen bestellen.

Een nieuwe persoonlijke kaart is dan én gratis én je krijgt die maand (of totdat je het stopzet) ook nog 40% korting op treinreizen die buiten de spits beginnen.
Badge +3
Voor NS Flex zonder abonnement betaalt u eenmalig 10 euro administratiekosten. Daarna worden alleen de gemaakte reiskosten in rekening gebracht. Er geldt dus geen toeslag per maand of toeslag per reis.

Reageer