beantwoord

Kosten NS Flex zonder abonnement?

• 14 mei 2020
  • 5 reacties
  • 378 Bekeken

Ik overweeg van mijn OV chip over te stappen naar NS Flex.
Zonder abonnement ben ik € 10,00 kwijt om een kaart te bemachtigen.
!x per maand worden dan de reizen verrekend. Of zonder reizen niets afgeschreven.
Ik kan nergens terugvinden of er ook transactiekosten/ administratiekosten/ factuurkosten door de NS berekend worden bovenop de reiskosten.
Wie weet dit?

icon

Beste antwoord door Mark NS 14 mei 2020, 13:50

Hoi serjio, welkom op de NS Community. 

Bij een nieuwe bestelling van NS Flex zonder abonnement voor € 0,00 per maand of NS Flex Weekend Voordeel voor € 2,00 per maand, betaal je eenmalig € 10,00 administratiekosten. Een overstap vanuit een al bestaand abonnement is kosteloos. Eens in de maand ontvang je een factuur waarop eventuele abonnementskosten voor de aankomende maand en eventuele reiskosten voor de afgelopen maand mee in rekening gebracht worden. Hier zijn verder geen overige kosten aan verbonden zoals transactiekosten, administratiekosten of factuurkosten. Indien je niet reist en geen abonnement hebt, dan ontvang je wel een factuur, maar die is dan voor € 0,00. 

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi serjio, welkom op de NS Community. 

Bij een nieuwe bestelling van NS Flex zonder abonnement voor € 0,00 per maand of NS Flex Weekend Voordeel voor € 2,00 per maand, betaal je eenmalig € 10,00 administratiekosten. Een overstap vanuit een al bestaand abonnement is kosteloos. Eens in de maand ontvang je een factuur waarop eventuele abonnementskosten voor de aankomende maand en eventuele reiskosten voor de afgelopen maand mee in rekening gebracht worden. Hier zijn verder geen overige kosten aan verbonden zoals transactiekosten, administratiekosten of factuurkosten. Indien je niet reist en geen abonnement hebt, dan ontvang je wel een factuur, maar die is dan voor € 0,00. 

Ik overweeg van mijn OV chip over te stappen naar NS Flex.
Zonder abonnement ben https://snaptube.cam/  ik € 10,00 kwijt 9apps om een kaart te bemachtigen.
!x per maand worden dan de reizen verrekend. Of zonder reizen niets afgeschreven.
Ik kan nergens terugvinden of er ook transactiekosten/ administratiekosten/ factuurkosten door de NS berekend worden bovenop de reiskosten.
Wie weet dit?

dankjewel mijn probleem is opgelost
Reputatie 5
Badge

ALS je nu al een doorlopend NS-abo hebt, kan je dat naar FLEX omzetten door op de button te klikken die opduikt als je account opent. Daarna moet je nog wel een keer dat op je chipkaart laden middels ophalen bestelling.

Dit is alweer een punt dat NS makkelijk zat zou hebben kunnen aanpassen of verduidelijken maar dat al sinds intro van FLEX enkel op de lijst ´todo´ heeft gezet (hopelijk dan, het nog negatievere is ook goed mogelijk) Dito voor ophalen couponcode voor niet benutte keuzedagen etc. Zal wel drukdrukdruk en te weinig capabele ITers zijn.

Reputatie 6
Badge

Het oude reisproduct had de reisvoorwaarden nog op de chipkaart staan. Hoe zie je die zonder bezoek aan de automaat dan van de chipkaart verwijderd?

Badge +3

Als je al een abonnement hebt is een overstap naar NS Flex kosteloos, ook voor naar Basis (zonder abonnement) of Weekend Voordeel (€2 per maand).

Je kunt dus op die €10 al de helft besparen door Flex Dal Voordeel te nemen voor een maandje. Dan kost het €5 en krijg je ook nog 40% korting op je treinreizen buiten de spits. Naar keuze krijg je er een nieuwe ov-chipkaart gratis bij (levertijd een week).

Wat je ook nog kunt doen is een OV-fiets abonnement nemen, dan betaal je € 0,01 en is een overstap naar Flex ook geheel gratis omdat je al klant bent en een incassomachtiging hebt gegeven.

Reageer