beantwoord

laden flexabonnement op OV kaart lukt niet

• 13 september 2019
  • 4 reacties
  • 198 Bekeken

Gisteren mijn OV 40% kortings abonnement omgezet naar een flexabonnement via mijnNS.
Na bevestigingsmail de OV kaart voor de NS automaat op het station gehouden. Gekozen voor ophalen bestelling. Het saldobedrag van het oude abonnement zou gerestitueerd worden. Het Flexabo was niet beschikbaar om te laden.
Om toch te reizen weer € 20,- op de kaart gezet.
on mijnNS staat dat ik een Flexabo heb, bij producten staat nu echter Reizen op saldo

Na meerdere keren de NS klantendienst gebeld te hebben, is het probleem niet opgelost. Ik krijg mijn juiste abonnement niet op de kaart. Erger is dat de medewerkers van de klantendienst ook geen oplossing hebben.

Resetten van de kaart oid schijnt niet mogelijk omdat de OV kaart door een ander bedrijf dan de NS wordt gerund.

Wie heeft een oplossing?
icon

Beste antwoord door Rueben NS 3 oktober 2019, 14:40

Voor wie dit nog leest. Ik heb jburgt zijn probleem verholpen. Ik heb het NS Flex abonnement op zijn kaart beëindigd en hem een nieuw abonnement samen met een nieuwe OV-chipkaart laten bestellen.
Bekijk origineel

4 reacties

Beste jburgt, welkom bij de NS Community.

Goed om te lezen dat je naar NS Flex bent overgestapt. Alleen jammer dat er het een en ander is misgegaan. Ik kijk graag of ik je kan helpen om het probleem om te lossen.

Wil je mijn een privébericht sturen? Dit doe je door op mijn naam te klikken en dan "stuur bericht". Daar ontvang ik graag de volgende gegevens: voorletters, achternaam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres.

Ik kijk uit naar je bericht!
Bijna een week verder. Geen reactie???
intussen meerdere keren contact gehad met NS Klantenservice. Men kan op afstand mijn abonnement wijzigen... maar ondertussen kan ik het juiste abo nog steeds niet op mijn kaart laden. Er staat immers geen bestelling klaar.

Mijn abonnement wijzigen of annuleren lukt inmiddels ook niet.

resultaat: verschil tussen mijn geregistreerde abonnement ( Flex dal) en wat nog steeds ten onrechte op mijn kaart staat (Reizen op saldo zonder korting).

inmiddels ook contact gehad met de klantenservice van de OV Chipkaart. Die kunnen ook niet helpen.

Ben ik nu de enige met dit probleem? En kan iemand mij uit de brand helpen?
Dag jburgt,

Mijn collega-moderators zijn niet 24 uur per dag aan het werk, vandaar dat zij nog niet heeft gereageerd. Het is wel spijtig dat je nog steeds niet kan reizen met je NS Flex abonnement. Kan je mij anders de eerder opgevraagde gegevens sturen? Allicht dat ik je probleem kan verhelpen.
Voor wie dit nog leest. Ik heb jburgt zijn probleem verholpen. Ik heb het NS Flex abonnement op zijn kaart beëindigd en hem een nieuw abonnement samen met een nieuwe OV-chipkaart laten bestellen.

Reageer