beantwoord

Levering OV chipkaart

• 27 november 2018
  • 8 reacties
  • 352 Bekeken

Klopt het dat je met NS Flex bestelde nieuwe OV chipkaart niet te zien is bij 'producten' of 'bestellingen'? Ik wil heel graag weten of mijn kaart op tijd geleverd wordt i.v.m. verre reis.
icon

Beste antwoord door Robert B 27 november 2018, 21:15

Normaal gesproken zou je een e-mail (van TLS/OV-chipkaart) moeten krijgen zodra je kaart geproduceerd is, en aangeboden bij PostNL (dus verzonden), maar ik weet niet of NS (als je de kaart daar aangevraagd hebt) nog zomaar je e-mail adres mag delen met TLS (privacy en zo..) om dat berichtje te sturen. Dat zou TLS dan weer via NS moeten laten doen.. (Hoi NS, de ov-chipkaart voor persoon X is klaar en verzonden, geven jullie dat even aan diegene door?)...

Daarna ben je aangewezen op de postbode. Het gaat gewoon per briefpost, dus zonder Track & Trace of afleveren bij een ophaalpunt (supermarkt of zo) als je niet thuis bent.

Wanneer een abonnement al ingegaan is voordat je de kaart ontvangen hebt, dan kan je tussentijdse reizen of gemiste kortingen wel achteraf declareren. Bewaar het bewijs daarvan (e-tickets en losse kaartjes) dus goed!
Bekijk origineel

8 reacties

Welkom bij onze NS Community, Leonie123 :)

In ieder geval op de dag dat je contract in gaat zou het product zichtbaar moeten zijn in je account. Er zijn op dit moment helaas leveringsproblemen bij OV-chipkaart, dus ik durf niet te zeggen wanneer de OV-chipkaart precies geleverd wordt. Heb je een kortingsabonnement besteld en wordt de kaart niet op tijd geleverd, dan kun je de misgelopen koring bij onze klantenservice declareren. Bewaar je vervoerbewijs hiervoor.
Het abonnement gaat morgen in. Hopelijk komt de kaart dan ook. Kan ik anders bellen naar de OV chipkaart mensen om te vragen of zij kunnen zien wanneer hij verstuurd wordt?
Ja, dat zou je kunnen doen alleen weet ik niet of ze dat precies kunnen inzien.
Badge +3
Normaal gesproken zou je een e-mail (van TLS/OV-chipkaart) moeten krijgen zodra je kaart geproduceerd is, en aangeboden bij PostNL (dus verzonden), maar ik weet niet of NS (als je de kaart daar aangevraagd hebt) nog zomaar je e-mail adres mag delen met TLS (privacy en zo..) om dat berichtje te sturen. Dat zou TLS dan weer via NS moeten laten doen.. (Hoi NS, de ov-chipkaart voor persoon X is klaar en verzonden, geven jullie dat even aan diegene door?)...

Daarna ben je aangewezen op de postbode. Het gaat gewoon per briefpost, dus zonder Track & Trace of afleveren bij een ophaalpunt (supermarkt of zo) als je niet thuis bent.

Wanneer een abonnement al ingegaan is voordat je de kaart ontvangen hebt, dan kan je tussentijdse reizen of gemiste kortingen wel achteraf declareren. Bewaar het bewijs daarvan (e-tickets en losse kaartjes) dus goed!
Badge +3
Zodra Flex actief is zie je bij Producten (op je kaart) dus alleen Reizen op Rekening NS (trein) en Reizen op Rekening NS (bus tram metro) staan.

Welk abonnement daar aan gekoppeld is bepaalt het systeem (backend) achteraf. Je hoeft dus nooit meer naar een auttomaat om wijzigingen te bevestigen.
Ik snap niet wat dat laatste ermee te maken heeft, maar bedankt voor de reacties!
Heb de chipkaart mensen gebeld en zij zeggen dat hij de 24e is verstuurd, dus heus wel zal aankomen...

Dus voor mensen met dezelfde vraag: ze kunnen dat wel opzoeken!
Bedankt dat je ons dit nog even laat weten :)
Hopelijk heb je de kaart snel binnen!

Reageer