beantwoord

Mag ik een medereiziger mee laten rijden op mijn ns flex daluren?

Ik heb net een ns flex daluren abbonnement aangeschaft.
Nu vraag ik me af of ik een vriend mee kan laten reizen op mijn korting.
Vroeger kon dat op een of andere manier.
Of moet elke persoon zijn eigen abbonnement aanschaffen?

Graag hoor ik reacties.
icon

Beste antwoord door Denice NS 12 oktober 2018, 14:02

Dag Coossy. Welkom bij de Community.

Mits je medereiziger een eigen persoonlijke of anonieme kaart heeft kan hij meereizen met Samenreiskorting aangezien jij een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt. Het is wel belangrijk dat op de kaart van de medereiziger geen NS Flex product staat. Op een kaart waar NS Flex op staat kan namelijk (nog) geen Samenreiskorting worden geladen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zie het antwoord van Denice hieronder.
Dag Coossy. Welkom bij de Community.

Mits je medereiziger een eigen persoonlijke of anonieme kaart heeft kan hij meereizen met Samenreiskorting aangezien jij een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt. Het is wel belangrijk dat op de kaart van de medereiziger geen NS Flex product staat. Op een kaart waar NS Flex op staat kan namelijk (nog) geen Samenreiskorting worden geladen.
En tijdens controle kan het voorkomen dat de snelheid waarmee wij scannen, te snel zijn om waar te nemen dat er een abonnement op NSflex staat. Wij moeten dan echt wachten tot alle info geladen is en daardoor kan het voorkomen dat de betreffende conducteur een tweede maal om de abonnementskaart vraagt. Is mij nl laatst ook overkomen.
Iets minder hard (snel) werken dus, Loes 😉 Thanks! Wel goed om te weten in elk geval.
Reputatie 7
Badge +4
Goed idee Loesje Gonzales, iets minder snel, lol.
Badge +3
Met een willekeurig NS Flex abonnement (behalve de Basis versie, zonder abonnement dus) mag je precies zoals voorheen gewoon 3 mensen met je mee laten reizen met Samenreiskorting.

Natuurlijk moeten zij dat wel even laden op hun eigen ov-chipkaart, voordat ze inchecken. Ze krijgen dan 40% korting bij inchecken in de daluren.

Let op: Bij inchecken in de spits (ook al heb jijzelf dan wel korting of vrij reizen) geldt Samenreiskorting niet. Maar dat was zonder Flex ook al precies hetzelfde.

Oh, en in de bus/tram/metro krijgen je medereigers (net als jijzelf) dus geen korting.

Edit: Twee Speedy's waren me voor, dus ik ga voor brons...

Reageer