beantwoord

Meereiskorting met annonieme ov-card icm NS Flex Dal Voordeel

• 4 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

Hallo,

Mijn nieuwe ov-card met 'NS Flex Dal Voordeel' viel te laat in de bus waardoor ik deze niet op de ingangsdatum kon gebruiken voor mijn reis naar Schiphol. Mijn planning was om mijn vriendin op een anonieme card mee te laten reizen met 40% meereiskorting. We hebben wegens het niet op tijd ontvangen van mijn card gekozen voor kaartjes uit de automaat

Telefonisch heeft de NS mijn gekochte kaartjes in behandeling genomen voor nabetaling van mijn 40% korting. Mijn vriendin zou geen meereiskorting kunnen claimen omdat ze geen abonnement heeft.

Die laatste uitspraak betwijfel ik. Kan mijn idee bevestigd worden? En hoe zou ik deze korting dan alsnog uitbetaald krijgen. Ik las ergens dat er maximaal 3 nabetalingen per jaar mogelijk zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie :-)

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 augustus 2020, 10:50

Dag Wouter7207. Welkom bij de Community!

Wat balen dat je je kaart te laat hebt ontvangen. Wel fijn dat je achteraf de gemiste korting terug hebt gekregen.

Wat betreft Samenreiskorting geven we hierop over het algemeen geen restitutie achteraf omdat het onder andere de verantwoordelijkheid van de reiziger is om Samenreiskorting correct te laden op de OV-chipkaart of om een E-ticket met Samenreiskorting te kopen. Aangezien jij jouw kaart + abonnement nog niet had was het natuurlijk überhaupt niet mogelijk om gebruik te maken van Samenreiskorting en is het dus geen situatie als ‘ik ben vergeten het op de OV-chipkaart te laden’. Ik kijk dan ook graag even met je mee. Ik ontvang in een privébericht graag je naam, geboortedatum, postcode en huisnummer. En uiteraard de ticketnummers van de gekochte kaartjes :smile:

Bekijk origineel

3 reacties

Dag Wouter7207. Welkom bij de Community!

Wat balen dat je je kaart te laat hebt ontvangen. Wel fijn dat je achteraf de gemiste korting terug hebt gekregen.

Wat betreft Samenreiskorting geven we hierop over het algemeen geen restitutie achteraf omdat het onder andere de verantwoordelijkheid van de reiziger is om Samenreiskorting correct te laden op de OV-chipkaart of om een E-ticket met Samenreiskorting te kopen. Aangezien jij jouw kaart + abonnement nog niet had was het natuurlijk überhaupt niet mogelijk om gebruik te maken van Samenreiskorting en is het dus geen situatie als ‘ik ben vergeten het op de OV-chipkaart te laden’. Ik kijk dan ook graag even met je mee. Ik ontvang in een privébericht graag je naam, geboortedatum, postcode en huisnummer. En uiteraard de ticketnummers van de gekochte kaartjes :smile:

Na contact via een privébericht krijgt Wouter7207 ook de misgelopen Samenreiskorting van mij teruggestort op zijn rekening :smile:

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat het voor Wouter7207 is opgelost. Wel jammer dat de klanteNService blijkbaar verkeerde informatie heeft gegeven. Niet iedereen is zo slim om nog 's navraag te doen op dit forum :wink:

Reageer