beantwoord

Met NS Flex dalvrij ook vrij in bus, tram en metro? Betaal ik wel apart voor OV fiets?

• 13 augustus 2020
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

Ik heb net een NS Flex Dal afgesloten en vraag me af of die ook geldig is voor gratis reizen tijden daluren in bus, tram en metro. Ook wil ik graag weten of OV fiets hierbij inbegrepen is, of betaal ik OV fiets nog altijd per dag?

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 augustus 2020, 15:54

NS Flex-abonnementen zijn alleen geldig voor reizen per trein. Als u met bus, tram of metro reist, dan wordt de reis achteraf tegen vol tarief gefactureerd. Met NS Flex kunt u ook OV-fietsen huren, maar daarvoor moet u nog altijd per keer betalen (3,85 euro per 24 uur, met een toeslag na 72 uur; zie deze pagina voor de kosten).

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

NS Flex-abonnementen zijn alleen geldig voor reizen per trein. Als u met bus, tram of metro reist, dan wordt de reis achteraf tegen vol tarief gefactureerd. Met NS Flex kunt u ook OV-fietsen huren, maar daarvoor moet u nog altijd per keer betalen (3,85 euro per 24 uur, met een toeslag na 72 uur; zie deze pagina voor de kosten).

Reputatie 7
Badge +3

Goed dat je deze vraag stelt, maar het handigste is om voor je iets afsluit de voorwaarden te lezen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Een Flex abonnement sluit je alleen voor de trein af. Met Flex worden al je treinreizen buiten jouw abonnement en alle reizen met het overige OV achteraf geïncasseerd. Bij Flex is een OV-fiets abonnement inbegrepen. De huur wordt na gebruik van een OV-fiets apart geïncasseerd.

Badge +3

Bij Flex is een OV-fiets abonnement inbegrepen. De huur wordt na gebruik van een OV-fiets apart geïncasseerd.

OV-fiets (en stallen eigen fiets) gaat bij Flex gewoon mee op de maandfactuur, samen met je bus/tram/metro kosten en treinreizen in de spits bij Dal Vrij.

Reactie op MoDe: Goed dat je deze vraag stelt, maar het handigste is om voor je iets afsluit de voorwaarden te lezen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Ik begrijp niet helemaal waarom MoDe deze reactie moet plaatsen. Ik vind de reactie een beetje neerbuigend. Ten eerste staat al deze informatie niet duidelijk op de site. Ten tweede is mijn vraag reeds  beantwoord door Tochjo: alleen de trein is gratis, en de kosten voor andere ov en OV fiets worden overzichtelijk aan het eind van de maand verrekend. Hierna heb ik geen reacties meer nodig. Dank!

Fijn dat je vraag beantwoord is, Tweedeltwee. Mocht je later toch meer vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Reputatie 7
Badge +3

@Tweedeltwee Excuses, het staat inderdaad allemaal niet meer zo duidelijk op de website en in de app. Ik begrijp nu helemaal waarom jij die vragen stelt. En nogmaals goed dat jij ze stelde. En dankjewel voor jou reactie, want ik kijk niet zo vaak op de website naar het abonnementenoverzicht en heb nu gezien dat het best wat duidelijker mag.

Reageer