beantwoord

met ns flex reisen via Thalys ( vraag )

• 14 juni 2018
  • 4 reacties
  • 496 Bekeken

goedendag

ik heb een vraag kan je met de ns flex met bevoorbeeld de Thalys
wand ik had bij de begin gelezen dat je er mee naar de buiten land kon reizen zo als Duitsland
alleen wil ik graag vragen als ik naar België kan met de Thalys reizen
tot België en vandaar gewoon over gaan tot een betaal middel in België
icon

Beste antwoord door Thom 14 juni 2018, 22:09

Inchecken in de ICBrussel kunt u alleen als u weer uitcheckt in Breda, u mag er niet verder mee reizen. Dan heeft u een kaartje voor het Belgische deel nodig.

Staat er een algemeen abonnement op waarmee u met korting reist, bijvoorbeeld 40 of 100 procent, dan moet u een internationaal kaartje kopen. U koopt dan bijvoorbeeld een kaartje van uw woonplaats naar Antwerpen. U vult voor Nederland de korting van 40 of 100 procent in en de totale prijs is dan het Belgische deel van de grens naar Antwerpen plus wat u in Nederland kwijt zou zijn. U kunt in Antwerpen niet uitchecken want dat is België, dus u checkt niet in, opent een poortje met de e-ticket die u gekocht heeft en neemt uw NSflex met abonnement mee als bewijs dat u recht heeft op korting.

Heeft u geen abonnement dan kost het het gewone tarief in Nederland plus het gewone tarief in België en die prijs staat op het kaartje dat u bij NSInternational koopt.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo gamingcobra en welkom bij de NS Community,

Met NS Flex kan je geen gebruik maken van de Thalys en Eurostar. Hiervoor heb je een apart internationaal ticket nodig. Met NS Flex kan je binnen Nederland gebruik maken van de Intercity Brussel, Intercity Berlijn en ICE International. Voor het traject tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal dien je wel een toeslag aan te schaffen. Indien je een NS Flex abonnement hebt en je wilt een kaartje aanschaffen bij www.nsinternational.nl dan kan je net als bij de overige abonnementen aangeven met hoeveel korting je mag reizen.
dus als ik de intercity brussel in stap kan ik gewoon in checken met me ns flex zonder problemen
als ik het goed begrijp
Reputatie 7
Badge +4
Inchecken in de ICBrussel kunt u alleen als u weer uitcheckt in Breda, u mag er niet verder mee reizen. Dan heeft u een kaartje voor het Belgische deel nodig.

Staat er een algemeen abonnement op waarmee u met korting reist, bijvoorbeeld 40 of 100 procent, dan moet u een internationaal kaartje kopen. U koopt dan bijvoorbeeld een kaartje van uw woonplaats naar Antwerpen. U vult voor Nederland de korting van 40 of 100 procent in en de totale prijs is dan het Belgische deel van de grens naar Antwerpen plus wat u in Nederland kwijt zou zijn. U kunt in Antwerpen niet uitchecken want dat is België, dus u checkt niet in, opent een poortje met de e-ticket die u gekocht heeft en neemt uw NSflex met abonnement mee als bewijs dat u recht heeft op korting.

Heeft u geen abonnement dan kost het het gewone tarief in Nederland plus het gewone tarief in België en die prijs staat op het kaartje dat u bij NSInternational koopt.
Dat kunt u alleen als u weer uitcheckt in Breda, u mag er niet verder mee reizen. Dan heeft u een kaartje voor het Belgische deel nodig.

Staat er een algemeen abonnement op waarmee u met korting reist, bijvoorbeeld 40 of 100 procent, dan moet u een internationaal kaartje kopen. U koop dan bijvoorbeeld een kaartje van uw woonplaats naar Antwerpen. U vult voor Nederland de korting van 40 of 100 procent in en de totale prijs is dan het Belgische deel van de grens naar Antwerpen plus wat u in Nederland kwijt zou zijn. U kunt in Antwerpen niet uitchecken want dat is België, dus u checkt niet in, opent een poortje met de e-ticket die u gekocht heeft en neemt uw NSflex met abonnement mee als bewijs dat u recht heeft op korting.

Heeft u geen abonnement dan kost het het gewone tarief in Nederland plus het gewone tarief in België en die prijs staat op het kaartje dat u bij BSInternational koop

dankje wel

Reageer