beantwoord

Mijn facturen

• 19 januari 2020
  • 9 reacties
  • 251 Bekeken

Waar kan ik mijn facturen ophalen van mijn Flex Dal abonnement. Ik heb nog geen mail ontvangen van de NS dat deze klaar zou staan. Maar inmiddels staat in mijn app vermeld dat de volgende factuur 17/2 Komt. En het bedrag van de vorige maand is nog niet verekend.

icon

Beste antwoord door masd 19 januari 2020, 11:15

U zou ze in Mijn NS onder het kopje facturen moeten kunnen vinden.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

U zou ze in Mijn NS onder het kopje facturen moeten kunnen vinden.

Thanks, de laatste factuur van 19/12 Dus ik ben waarschijnlijk te snel of de NS facturen heeft vrij in het weekend 😉

Reputatie 2

Beste NS (Flex) reizigers, hebben jullie ook goede ervaringen met het wijzigen van een abonnement met NS Flex? 

Ik had altijd een NS Flex Dal Vrij abonnement 1e klas, de laatste periode liep van 05-12-2019 t/m 05-01-2020. Op 16 december 2019 heb ik besloten om het abonnement om te zetten naar een altijd vrij abonnement. Dat ging prima met de wijziging. NS heeft gelijk op dezelfde dag een factuur gemaakt over de periode 16 december 2019 t/m 05 januari 2020. Een bedrag van € 304,84. Dit bedrag heb ik 3 dagen moeten aftikken. 11 nachtjes slapen krijg ik vervolgens weer een factuur van NS om eventjes de NS dal vrij abonnement over de periode 05 december 2019 t/m 05 januari 2020 te betalen. Het volledige maandabonnement van € 134,-- heb ik op 30 december 2019 moeten aftikken. Ik heb NS gebeld en aangegeven dat ik vanaf 16 december 2019 ben overgestapt naar een altijd vrij abonnement 1e klas (€ 584,-- per maand). De NS medewerker gaf aan dat ik recht had op een creditnota over de periode 16 december 2019 t/m 05 januari 2020 en dat deze achteraf gecrediteerd zal worden. Ik heb helaas deze creditnota nooit gezien en heb dus over deze zowel altijd vrij als dal vrij betaald. Op 16 januari 2020 heb ik besloten om weer terug te gaan naar een dal vrij abonnement. Wat doet NS, die crediteert vervolgens de factuur van 16 december, het bedrag van € 304.84. Het bedrag zal omstreeks 20 januari 2020 aan u terug betaald worden. Geloof niet wat op de creditnota staat, want over een paar minuten is het al 23 januari 2020 en ik heb steeds geen rode cent van gezien. Wanneer ik inlog op de NS site zal er omstreeks 25 januari het bedrag van € 584,-- van mijn rekening worden afgeschreven. 

Volgen jullie het nog???? 

Volgens mij het hele NS Flex 1 grote chaos wat totaal niet te volgen is. Zijn er meer reizigers met een NS Flex abonnement die dit zo ervaart?

Badge +3

Ik snap het ongeveer. Bij een wissel tijdens een lopende maand naar een ander (of geen) abonnement krijg je vrijwel direct een tussentijdse debet/creditfactuur voor tot je reguliere factuurdatum (abonnementskosten). Dat geef je zelf ook aan, de €304.84 en klopt.

Wellicht vergeten ze dan het deel van je reeds betaalde Dal Vrij (je betaalt alleen bij voor Altijd Vrij voor tot 5 januari) maar krijgt die ongebruikte dagen van Dal Vrij wél terug op je reguliere maandfactuur natuurlijk (restitutie). Staat dat er echt niet bij ergens, ook niet op de tussentijdse factuur?

Als er na een wissel op 16 december een (negatief) bedrag staat voor Dal Vrij op je factuur van rond 5 januari, plus de kosten voor Altijd Vrij voor tot 5 februari dan is het oké, want een abonnement betaal je vooruit.

Als je vervolgens op 16 januari weer wisselt naar Dal Vrij dan zou je daar ondertussen een soortgelijke tussentijdse factuur van moeten hebben (en terugboeking binnen enkele dagen).

Helaas heeft men te kampen met de nodige storingen (tot aan "sorry, bel morgen maar want we kunnen niet eens in onze EIGEN systemen!”) dus heeft misschien wat meer tijd nodig.

Inmiddels werkt alles weer (zo te zien) dus je zou er een belletje aan kunnen wagen. Wat er in je Mijn NS omgeving staat (kosten huidige periode en volgende factuurdatum) klopt sowieso bijna nooit (zie andere topics), dus kan je negeren. Je facturen zullen kloppen.

Wat Robert B zegt klopt. Anders raad ik zeker even aan om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat ze mee kunnen kijken in je facturen of alles wel goed gaat.

Reputatie 2

Wat Robert B zegt klopt. Anders raad ik zeker even aan om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat ze mee kunnen kijken in je facturen of alles wel goed gaat.

Hier een update van mijn kant over de abonnementswijziging. 

Vandaag heb ik de klantenservice gebeld en er is vandaag 584 euro van mijn rekening afgeschreven. Dat was ook het bedrag voor een altijd vrij 1e klas. Echter heb ik over die periode ook een bedrag van uur 304,84 betaald. Met andere worden heb ik voor 1 maand bijna 900 euro betaald voor een mand altijd vrij 1e klas reizen. volgens de creditnota zou het bedrag omstreeks 16 januari uitbetaald worden. Ik heb vanmiddag een medewerker gesproken en heeft contact gehad met de financiële administratie en die zei dat het bedrag op 16 januari is betaald en dat u contact op moet nemen met de bank. Ik heb vanmiddag de bank gebeld en die geeft aan dat er niets is overgemaakt van de NS. Ik heb vervolgens opnieuw NS gebeld, het hele verhaal opnieuw verteld en die heeft vervolgens een mail gestuurd naar de financiële administratie. Ik zou op de hoogte gebracht worden wanneer het bedrag betaald gaat worden. Ik heb ook tijdens het gesprek aangeven dat ik graag een bewijs van de betaling wil ontvangen, maar deze medewerkster kon dat niet verstrekken.  Vanavond heb ik nogmaals contact opgenomen met de NS en het verhaal nogmaals verteld en zij heeft opnieuw contact opgenomen met de financiële administratie en ik kreeg nu het nieuws dat er een grote storing is bij de uitbetaling van abonnementen. 

Erg bijzonder verhaal vind ik dat die PIPO die ik vanmiddag aan de lijn heb gehad en die mij doorverwezen heeft om de bank te bellen om het geld te lokaliseren en mij ook niet geïnformeerd heeft dat er een storing is bij NS, komt het nu erg ongeloofwaardig over. Zoals ik al gezegd heb, heb ik dus bijna 900 euro betaald en ik moet minimaal weer 2,5 week wachten op mijn geld. 

Ik wil uiterlijk morgen mijn geld terug ontvangen anders ben ik genoodzaakt om het bedrag van 584 te storneren. zo Flex is NS nog met uitbetalen, dan ben ik ook zo flex om het te storneren.

Badge +3

@nsfreak2011 zie ook dit topic over de vertraging met de facturen/incasso’s van eind januari.

Alle (tussentijdse) facturen zijn zich weer aan het uitmiddelen, dus nog even wat geduld en hopelijk voor jou morgen alles ‘bijgewerkt’.

Reputatie 2

@nsfreak2011 zie ook dit topic over de vertraging met de facturen/incasso’s van eind januari.

Alle (tussentijdse) facturen zijn zich weer aan het uitmiddelen, dus nog even wat geduld en hopelijk voor jou morgen alles ‘bijgewerkt’.

DAg Robert B, bedankt voor uw snelle reactie en de link van de topic. Ik heb zeker begrip dat er een storing is bij NS, kan gebeuren, maar waarom heeft de medewerker die ik vanmiddag heb gesproken mij niet verteld en mij gevraagd om maar mijn bank te bellen, terwijl het probleem bij NS ligt. 

Dat vind ik erg kwalijk. Als hij mij dat vanmiddag had verteld, dan had ik mijn bank niet gebeld en had vanavond ook niet hoeven te bellen. Ik weet niet voor gasten er op de klantenservice werken bij NS, maar dit voelt echt een NO SERVICE. NS = NO SERVICE!

Reputatie 2

ter info: NS heeft inmiddels overgemaakt. Case Closed!

Reageer