beantwoord

mijn flex abonnement

  • 20 januari 2020
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Vandaag achter een vreemde zaak gekomen. Regelmatig reis is van Buitenpost naar Zutphen. Met een flex-abonnement. Het eerste deel van de reis is van Buitenpost naar Leeuwarden met Arriva. Omdat ik dit gedeelte in de spitsuren reis betaal ik daarvoor het volle tarief, dat weet ik. Echter, in Leeuwarden check ik uit bij Arriva en check ik in bij de NS. Dat is na negen uur, dus in de daluren. Toch moet ik met mijn flexabonnement dan het volle tarief betalen omdat ik bij Arriva voor negen uur ben ingecheckt. Volgens een NS-medewerkster moet in dan het eerste gedeelte reizen buiten mijn abonnement om, dus met bijv een anonieme OV-chip en dan in Leeuwarden inchecken met mijn Flex-abonnement. Of ik moet ik Leeuwarden na het uitchecken bij Arriva, 35 minuten wachten. Ik vind dit een rare zaak. Hiervoor had ik een Dalurenkaart, waar dit probleem niet bij speelde. 

icon

Beste antwoord door Thom 20 januari 2020, 12:22

De verwarring is dat het bij Flex wel zo werkt en bij de oude abonnementen niet. Voor veel mensen is het een voordeel, want ze kunnen in de daluren inchecken en hun reis bij  een andere vervoerder met korting afmaken. Maar het werkt naar twee kanten, checkt u tijdens de spits in en wacht u voor de overstap geen 35 minuten, dan geldt voor de tweede rit ook het spitstarief. 

De oplossing is inderdaad met een anonieme of andere kaart tegen vol tarief inchecken in de spits, daarmee ook uitchecken en dan met uw voordeelkaart inchecken in de daluren en met de tweede vervoerder verder reizen. Zo kunt u deze regel naar uw hand zetten en toch voordeel hebben van uw abonnement. Als u in Zutphen instapt in de daluren en tijdens de spits in Leeuwarden/Groningen aankomt, kunt u als u binnen 35 minuten uit- en incheckt toch tegen korting met Arriva naar Buitenpost.

 

Bij Flex werkende dingen soms net een beetje anders.

NS wil nog wel eens vergevingsgezind zijn bij een incheckfout, al is succes niet gegarandeerd. Neem daarvoor contact op met Klantenservice,


Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS' of door via sociale media een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u binnen 35 minuten na uitcheck weer incheckt is het vervolg van uw reis een overstap en blijft u dus het hoge tarief betalen. Andersom is dat ook zo bij een overstap van laag tarief naar hoog tarief.

Reputatie 7
Badge +4

De verwarring is dat het bij Flex wel zo werkt en bij de oude abonnementen niet. Voor veel mensen is het een voordeel, want ze kunnen in de daluren inchecken en hun reis bij  een andere vervoerder met korting afmaken. Maar het werkt naar twee kanten, checkt u tijdens de spits in en wacht u voor de overstap geen 35 minuten, dan geldt voor de tweede rit ook het spitstarief. 

De oplossing is inderdaad met een anonieme of andere kaart tegen vol tarief inchecken in de spits, daarmee ook uitchecken en dan met uw voordeelkaart inchecken in de daluren en met de tweede vervoerder verder reizen. Zo kunt u deze regel naar uw hand zetten en toch voordeel hebben van uw abonnement. Als u in Zutphen instapt in de daluren en tijdens de spits in Leeuwarden/Groningen aankomt, kunt u als u binnen 35 minuten uit- en incheckt toch tegen korting met Arriva naar Buitenpost.

 

Bij Flex werkende dingen soms net een beetje anders.

NS wil nog wel eens vergevingsgezind zijn bij een incheckfout, al is succes niet gegarandeerd. Neem daarvoor contact op met Klantenservice,


Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS' of door via sociale media een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon.

Reageer