Mijn Flex-blog

• 16 juli 2019
  • 8 reacties
  • 468 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zojuist Flex Dal Vrij aangeschaft en dacht, gezien de vele meldingen over verkeerde/dubbele facturen, terugsteekcorrecties, ICD-toeslagen op niet ICD-trajecten, etc, laat ik eens kijken of mij dat ook allemaal gebeurt en mijn ervaringen bijhouden. Bij deze 🙂

Het bestellen ging goed. Ik heb nog een Voordeelurenabonnement dat ik niet kwijt wil, aangezien ik niet weet hoe lang ik Dal Vrij ga gebruiken. Daarom heb ik me als nieuwe klant aangemeld, en een nieuwe ov-chipkaart aangevraagd. Deze wordt als het goed is uiterlijk 23 juli geleverd en dan gaat ook m'n abonnement in. Het bestelproces verliep probleemloos en ook de betaling van de 1e maand ging goed.
Ik kreeg netjes een bevestigingse-mail met de juiste gegevens.

So far so good ... 😉

8 reacties

Badge +3
Top, laat het weten vooral!

Ik kreeg vanavond (via zijn persoonlijke Twitter account) van @Jouke NS ook nog een leuke testcase aangereikt...

Over het herstellen van gemiste in/uitchecks en in hoeverre dat lukt met Flex via Mijn NS. Dat het via uitcheckgemist.nl niet werkt is bekend natuurlijk, maar mijn opmerking was dat je met Flex een schatting kreeg (op basis van reishistorie) of een correctietarief en dus klantenservice nodig zou hebben (net als bij gemiste incheck en zo).

Het corrigeren zou ook moeten kunnen via mijn ns. Wellicht iets om te proberen voor jou?

Ik ben de beroerdste niet natuurlijk, dus...

Zal ik eens doen. Moet ik wel eerst een keer poortjes gaan ontwijken 😯
Dat lukt me in Eindhoven sowieso, want heb een Passagepas.
Reputatie 7
Badge +3
Ach, poortje ontwijken in Utrecht is je ook gelukt 😂
Badge +3
Guilty/schuldig maar gelukkig stond er daar nog een 'witte kubus erboven' internationaal overstappaaltje op het perron dus.

Vertraging.. 15 minuten, da's te overzien (er was gefloten) en ik had een geldige reis verder.

(off topic, maar dat soort dingen dus laat maar komen @mrfreeze)
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben ook wel benieuwd of die nieuwe kaart daadwerkelijk 23 juli geleverd zal worden mrfreeze, gezien de diverse berichten over niet binnen een week leveren van kaarten door TLS.

Zelf heb ik 15 juni Flex Dalvoordeel op een bestaande kaart aangevraagd. Op die bestaande kaart stond Traject Vrij met een ingangsdatum van de 25e, vanwege de wijziging naar Flex kreeg ik nog van 10 dagen restitutie. Dat credit bedrag was snel binnen en enkele dagen later werd het abonnementsgeld voor Flex afgeschreven. Bestelproces en ophalen bij automaat ging ook goed.
Maar wel een opmerking, na de laatste stap kreeg ik een referentienummer voor mijn bestelling waarbij wordt gemeld dat ik dit nummer ook in de bevestingsmail zou ontvangen, dat nummer stond dus niet in de mail. Verder dat nummer niet nodig, maar vreemd is het wel.
Intussen ook een keer meegereisd, met NS en RET metro (naar NSJ). So far so good.
Keep me posted, Robert B. Ik ben hier al een tijdje mee bezig en dit is wat de IT mensen aangeven. Ben heel erg benieuwd.
Reputatie 7
Badge +3
Update:

De ov-chipkaart is op 24 juli bezorgd, te laat dus. De begeleidende brief was gedateerd op 18 juli. Ik hoefde de 23e niet te reizen, dus die dag maakt me verder niet uit.
Inmiddels een aantal keer gereisd en geen problemen ondervonden. Benieuwd naar de eerste factuur 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Nou, het leek allemaal goed te gaan. Maar nu dan toch ook voor mij de eerste Flex-perikelen :(

Afgelopen donderdag kreeg ik een e-mail dat ik op 28 juli een check-uit gemist zou hebben. Dit is echter niet het geval. De check-in staat er dubbel in, zie de reishistorie. Nou maakt het voor de kosten e.d. in dit geval verder niet uit, maar het zou wel fijn zijn als dit soort dingen opgelost worden.

Ik denk dat dit nog het gevolg is geweest van een storing. Destijds zijn er namelijk onterechte meldingen uitgegaan van een gemiste uitcheck op 28 juli, als gevolg van een foutieve verwerking. Ik moet zeggen dat ik het wel apart vind dat jij de e-mail afgelopen donderdag pas hebt gekregen.

Reageer