Mijn Flex-blog


Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zojuist Flex Dal Vrij aangeschaft en dacht, gezien de vele meldingen over verkeerde/dubbele facturen, terugsteekcorrecties, ICD-toeslagen op niet ICD-trajecten, etc, laat ik eens kijken of mij dat ook allemaal gebeurt en mijn ervaringen bijhouden. Bij deze 🙂

Het bestellen ging goed. Ik heb nog een Voordeelurenabonnement dat ik niet kwijt wil, aangezien ik niet weet hoe lang ik Dal Vrij ga gebruiken. Daarom heb ik me als nieuwe klant aangemeld, en een nieuwe ov-chipkaart aangevraagd. Deze wordt als het goed is uiterlijk 23 juli geleverd en dan gaat ook m'n abonnement in. Het bestelproces verliep probleemloos en ook de betaling van de 1e maand ging goed.
Ik kreeg netjes een bevestigingse-mail met de juiste gegevens.

So far so good ... 😉

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De prioriteit zal bij TrajectVrij liggen, en dat is ook wel terecht. We wachten af.

Reputatie 7
Badge +3

“Al lang moeten zijn” vind ik ook weer iets overdreven. In het besluit wijzigingen abonnement staat dat in de 2e helft van 2020 de verkoop van o.a. Dal Vrij op saldo zal stoppen. De 2e helft van het jaar is nog geen maand oud. 

Wat Traject Vrij betreft is de timing al niet gehaald, daarvan zou de verkoop medio Q2 stoppen. Dat is al geweest. 

We zullen de komende maanden zien hoe het gaat lopen. Misschien maar geen vakantie voor degene die hiervoor verantwoordelijk zijn, of pas erna. 

Reputatie 7
Badge +4

Het had er al lang moeten zijn, bovendien worden ouderen er wat nerveus van, zo bleek elders. Maar goed we hebben nog tot 1 september tijd.

Reputatie 7
Badge +3

Flex Dal Vrij met 65 plus korting is er gewoon nog niet, evenals Flex Traject Vrij. Daar zal men nu toch echt wel werk van moeten maken. De wijzigingen gaan per 1 januari 2021 in en abonnementshouders zouden 3 maanden van tevoren bericht krijgen met meer informatie. Volgende week is het al augustus, dan nog september en dan is het 3 maanden voor de ingangsdatum.

Reputatie 7
Badge +4

De overgang naar Dalvrij Flex voor 65 plus verloopt wat strammer, maar dat zal wel met de eigenschappen van de doelgroep te maken hebben.  :smiling_imp:

Reputatie 7
Badge +3

Een jaar verder …

En Flex blijkt toch een stuk saaier dan verwacht. Alles gaat gewoon goed. Geen dubbele facturen, geen onterechte correctietarieven of ICD-toeslagen (hoor ik trouwens de laatste tijd sowieso niks meer van. Zou het opgelost zijn?), etc. In Mijn NS klopt alles gewoon.

Vanaf deze maand is ook de prijs van m'n Dal Vrij aangepast naar 105 euro. Dat vind ik nog steeds wel enigszins vreemd, want die prijsaanpassing was al per 1 januari doorgevoerd en volgens Mijn NS heb ik geen jaarcontract, maar een ‘doorlopend’ contract. In de voorwaarden kan ik ook nergens vinden dat je voor een jaar aan een prijs vast zit. Maar goed, die paar eurootjes.

De afgelopen tijd heb ik niet veel gereisd en de kosten er misschien niet eens uit gehaald, maar het blijft een heerlijk ‘gevoel’ om gewoon onbeperkt te kúnnen reizen en dus nooit te hoeven nadenken of de reis de prijs wel waard is.

Kortom, Flex zonder problemen, het kán! :slight_smile:

Ik denk dat dit nog het gevolg is geweest van een storing. Destijds zijn er namelijk onterechte meldingen uitgegaan van een gemiste uitcheck op 28 juli, als gevolg van een foutieve verwerking. Ik moet zeggen dat ik het wel apart vind dat jij de e-mail afgelopen donderdag pas hebt gekregen.
Reputatie 7
Badge +3
Nou, het leek allemaal goed te gaan. Maar nu dan toch ook voor mij de eerste Flex-perikelen :(

Afgelopen donderdag kreeg ik een e-mail dat ik op 28 juli een check-uit gemist zou hebben. Dit is echter niet het geval. De check-in staat er dubbel in, zie de reishistorie. Nou maakt het voor de kosten e.d. in dit geval verder niet uit, maar het zou wel fijn zijn als dit soort dingen opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +3
Update:

De ov-chipkaart is op 24 juli bezorgd, te laat dus. De begeleidende brief was gedateerd op 18 juli. Ik hoefde de 23e niet te reizen, dus die dag maakt me verder niet uit.
Inmiddels een aantal keer gereisd en geen problemen ondervonden. Benieuwd naar de eerste factuur 🙂
Keep me posted, Robert B. Ik ben hier al een tijdje mee bezig en dit is wat de IT mensen aangeven. Ben heel erg benieuwd.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben ook wel benieuwd of die nieuwe kaart daadwerkelijk 23 juli geleverd zal worden mrfreeze, gezien de diverse berichten over niet binnen een week leveren van kaarten door TLS.

Zelf heb ik 15 juni Flex Dalvoordeel op een bestaande kaart aangevraagd. Op die bestaande kaart stond Traject Vrij met een ingangsdatum van de 25e, vanwege de wijziging naar Flex kreeg ik nog van 10 dagen restitutie. Dat credit bedrag was snel binnen en enkele dagen later werd het abonnementsgeld voor Flex afgeschreven. Bestelproces en ophalen bij automaat ging ook goed.
Maar wel een opmerking, na de laatste stap kreeg ik een referentienummer voor mijn bestelling waarbij wordt gemeld dat ik dit nummer ook in de bevestingsmail zou ontvangen, dat nummer stond dus niet in de mail. Verder dat nummer niet nodig, maar vreemd is het wel.
Intussen ook een keer meegereisd, met NS en RET metro (naar NSJ). So far so good.
Badge +3
Guilty/schuldig maar gelukkig stond er daar nog een 'witte kubus erboven' internationaal overstappaaltje op het perron dus.

Vertraging.. 15 minuten, da's te overzien (er was gefloten) en ik had een geldige reis verder.

(off topic, maar dat soort dingen dus laat maar komen @mrfreeze)
Reputatie 7
Badge +3
Ach, poortje ontwijken in Utrecht is je ook gelukt 😂
Badge +3
Top, laat het weten vooral!

Ik kreeg vanavond (via zijn persoonlijke Twitter account) van @Jouke NS ook nog een leuke testcase aangereikt...

Over het herstellen van gemiste in/uitchecks en in hoeverre dat lukt met Flex via Mijn NS. Dat het via uitcheckgemist.nl niet werkt is bekend natuurlijk, maar mijn opmerking was dat je met Flex een schatting kreeg (op basis van reishistorie) of een correctietarief en dus klantenservice nodig zou hebben (net als bij gemiste incheck en zo).

Het corrigeren zou ook moeten kunnen via mijn ns. Wellicht iets om te proberen voor jou?

Ik ben de beroerdste niet natuurlijk, dus...

Zal ik eens doen. Moet ik wel eerst een keer poortjes gaan ontwijken 😯
Dat lukt me in Eindhoven sowieso, want heb een Passagepas.

Reageer