Neem geen Flex als je student bent!

• 23 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 354 Bekeken

Blijkbaar gaat het reisproduct van DUO niet samen met een Flex abonnement van de NS. Leuke verassing op de maandagmorgen: je mag het volle tarief betalen voor reizen waar je korting voor hoort te krijgen. 'Want NS heeft niets te maken met het studentenreisproduct'. Dit wordt uiteraard niet gemeld op de website, en zelfs niet als je Flex gaat activeren op je kaart.

Voordat ik NS Flex had heb ik toch ook steeds via de NS geld op de kaart gezet? Ik word hier niet blij van - ik moet nu dus bijna het dubbele betalen op mijn maandfactuur. En ik heb ook nog eens 10euro administratiekosten betaald. Allemaal extra onkosten voor niets.

8 reacties

Hallo annegeeske en welkom bij de NS Community.

Op onze website hebben we een speciale pagina ingericht voor de combinatie tussen NS Flex en het Studentenreisproduct. Je opmerking klopt, de combinatie is niet mogelijk. We geven hierover op onze website ook informatie.

Edit: Dit is de website die ik bedoel.

Op onze website hebben we een speciale pagina ingericht voor de combinatie tussen NS Flex en het Studentenreisproduct. Je opmerking klopt, de combinatie is niet mogelijk. We geven hierover op onze website ook informatie.

Bedankt voor je bericht. Ik heb de website goed bekeken en kon zelf niets vinden. Misschien handig om deze informatie ook te geven bij het activeren van het product? Ik neem aan dat de computer weet dat er al een abonnement op de kaart staat. Een extra waarschuwing had mij veel geld kunnen besparen.
Helaas kan ons systeem geen heads-up geven aangezien het Studentenreisproduct geen NS product is. Ik zie wel dat er geen waarschuwing wordt gegeven tijdens het bestellen, ik ga hiervoor een melding maken.

Is het je al wel gelukt om het NS Flex abonnement van de kaart te halen? Je kunt hiervoor contact opnemen met de Klantenservice. Gebruik onze Live Chat voor een snelle oplossing.
Helaas kan ons systeem geen heads-up geven aangezien het Studentenreisproduct geen NS product is. Ik zie wel dat er geen waarschuwing wordt gegeven tijdens het bestellen, ik ga hiervoor een melding maken.

Is het je al wel gelukt om het NS Flex abonnement van de kaart te halen? Je kunt hiervoor contact opnemen met de Klantenservice. Gebruik onze Live Chat voor een snelle oplossing.

Ik ben er mee bezig, dankjewel. Waar kan ik nog iets doen aan mijn dubbele kosten voor deze maand?
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt Flex basis op de kaart van €10 laten staan en je studentenreisproduct op een andere kaart zetten. Zo heb je de rest van de maand geen dubbele kosten, maar kun je gewoon je studentenreisproduct gebruiken zoals je deed voordat je Flex had.
Reputatie 6
Badge +1

je studentenreisproduct op een andere kaart zetten.

Dat is helaas niet zo eenvoudig MoDe! Ook daar zit weer een wachttermijn aan...

Edit: Dit is de website die ik bedoel.

Mij is hetzelfde overkomen. Op de Flex informatiepagina https://www.ns.nl/flex en de Flex aanvraag pagina’s staat geen enkele vermelding of link naar deze pagina over problemen met het studentenreisproduct? Dat zijn de pagina’s die een klant leest wanneer hij geïnteresseerd is in Flex en verder gaat met aanvragen.

Hoe zou je dan ooit terecht komen op deze speciale pagina? Waarom staat deze informatie op een speciale pagina van de klantenservice en niet op de Flex pagina zelf? Waarom zou je daar zonder aanleiding naar op zoek gaan? Je verwijst naar een speciale pagina waar je pas terecht komt als je er bent ingetuind.
Hoi Joelle95,

Ik heb inmiddels gereageerd op je eigen topic hierover.

Reageer