niet uitgechekt | NS Community
beantwoord

niet uitgechekt

  • 21 October 2021
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Ik ben op 19 oktober van Haarlem Spaarnwoude ingechekt,maar op Haarlem Station was een storing,dus ik kon niet uitchecken.Ik heb een ns flex abbonement,tussen Haarlem-A'dam centraal.In de app staat,dat ik 20€ moet betalen om niet uit te checken.Ik heb uitgechektgemist.nl gekeken,daar kan ik niks regelen.Klantenservice gebeld,heel slecht service(eerdere ervaring)ze kunnen daar ook niet helpen.Ik vind het belachelijk,dat door een storing moet ik zelf uitzoeken,hoe ik 20 euro terug kan krijgen

icon

Beste antwoord door Aurora NS 21 October 2021, 20:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Daar heb je heel groot gelijk in.

Maar misschien valt het mee: als je geregeld deze reis maakt dan kan het wonder geschieden dat na een dag of wat opeens het systeem je als normale reis inschat en het corrigeert. Jawel, gebeurt echt-soms!

NS wil op veel dingen buitenbeentje spelen vergeleken met andere treintjesrijders en bussen en daarom doen ze (lekker puh?) niet mee aan dat uit-mis. MAAR je kan het zelf-soms- wel corrigeren door eens naar je mijnNS te kijken en het daar aan te vullen.

Overigens kost voor de meesten het ritje toch wat geld dus je krijgt lang niet altijd 20 eur retour. Het kan nog erger: FLEX berekent automatisch 50 eur afstrafboete bij ´vergeten checkIN-ook als de schuld weer eens bij falende apparatuur ligt.

Andere vervoerders slagen er soms wel in om je een mail te sturen met opmerking/uitleg (mits je uiteraard vaste klant bent en je gegevens bekend zijn en fiat voor dat), maar de IT van NS is zo slecht en vaak gestoord, dat er vooreerst heel wat andere zaken aangepakt moeten worden

Hoi Zsuzsa, en welkom op de NS Community.

Wat jammer om te lezen dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad bij de Klantenservice. Als er een in- of uitcheck ontbreekt kan de Klantenservice deze over het algemeen prima voor je aanpassen. Bij NS Flex kan het alleen iets langer duren voordat de rit ook daadwerkelijk te zien is. Wellicht dat mijn collega je daarom (nog) niet verder kon helpen.
Uiteraard kijk ik dat graag voor je na. Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres?

 

Edit: Na dit nagekeken te hebben blijkt inderdaad dat de rit nog niet zichtbaar is in het systeem. Na een aantal dagen is dit wel het geval en kan de Klantenservice de rit corrigeren.

Badge +3

Ik vind het wel apart dat de rit niet in het systeem terug te vinden is, want op basis waarvan is die correctie van €20 dan tot stand gekomen?

Het is een rommeltje bij app,online ,klantenservice.In de app kan ik niet terugvragen,online is niet zichtbaar,en bij NS klantenservice ook niet zichtbaar.Het ergste is,dat ik niet vergeten ben om uit te checken,maar door een stroomstoring onmogelijk was.En nu moet ik zelf klantenservice bellen en regelen.Elke keer min.5 min.wachttijd,en het is niet in 1 keer geregeld.Waarom kunnen ze mij niet bellen?Ik moet straks voor niks 20 euro  betalen.Waardeloos!

Reageer