beantwoord

Nieuwe factuurdatum bij wijziging NS Flex?

Toon eerste bericht

165 reacties

Reputatie 7
Badge +3
1 dag nadat ik het bedrag van de creditfactuur op mijn betaalrekening had was het bedrag voor mijn abonnement bij "kosten deze periode" verdwenen.
Volgens de creditfactuur zou het bedrag omstreeks 3 oktober worden bijgeschreven, het stond de 2e al op mijn rekening en op de 3e stond er bij "kosten deze periode" €0,00 voor abonnement.
Daarvoor stond er het bedrag wat uiteindelijk het bedrag van de vorige periode zou moeten zijn.
Mijn credit bedrag was €2,67 (16 dagen Dal Voordeel) en vanaf het moment van wijzigen totdat het bedrag €0,00 aangaf stond er een bedrag van €2,33.
Badge +3
Ik kreeg vandaag (9 okt) toevallig mijn maandfactuur van de 8e (nadat ik op 5 okt meteen een factuur kreeg voor €0,27 voor een paar dagen Weekend Voordeel, die ochtend besteld/gewijzigd).

Die €0,27 zijn inmiddels verwerkt en volgens NS betaald (de incasso zie ik bij mijn bank staan).

De reguliere maandfactuur (mét de reiskosten van vorig weekend, kan ik ook al inzien en klopt) is nog in bewerking. Incasso zal dus nog wel volgen (bij bank nog geen geplande incasso's zichtbaar).. Prima.

En op de Startpagina van Mijn NS staat ALLES GOED! Dat is dus al een hele vooruitgang.😆

Dit betekent dus wél dat ik voor het nemen van een 'duurder' abonnement gedurende een lopende maand meteen een tussentijdse factuur kreeg, en de NS je die niet voorschiet tot de volgende maandfactuurdatum zoals ik eerder zei (die €0,27 dus voor een paar dagen Weekend Voordeel, graag voldaan) 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Bij mij wil de NS nog steeds wachten tot 30 november om de €8.04 van een reis van 21 september, blijkbaar wil men mijn geld niet snel hebben. Of ze moeten zich maandag nog bedenken.
Badge +3
Ik hou mijn hart niet vast, want die komt er echt wel aan vóór de 30e (okt of nov).

Maak voor @Jouke NS maar alle screenshots die je wilt.
Bij mij is weer terug getrokken tot 11 oktober dus klopt weer. Verwachte factuurdatum
Reputatie 7
Badge +3
Ja, bij mij ook weer terug naar de oorspronkelijke datum, maar nu staat er naast de reiskosten weer €5 aan abonnementskosten terwijl ik mijn dalvoordeel juist eind september had opgezegd.
Wat zit NS toch te hannesen met dat "Kosten deze periode".
Ja, bij mij ook weer terug naar de oorspronkelijke datum, maar nu staat er naast de reiskosten weer €5 aan abonnementskosten terwijl ik mijn dalvoordeel juist eind september had opgezegd.
Wat zit NS toch te hannesen met dat "Kosten deze periode".

Misschien even afwachten ik zie waarschijnlijk morgen mij factuur anders volgende week van 12 kan ik hem wijzigen want 12 september is mij nsflex ingegaan met dal voordeel ik ga naar weekendvrij
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad afwachten, factuur zal denk ik wel goed zijn.

Maar het punt is dat wat er bij "Kosten deze periode" staat iedere keer niet juist is, na stopzetten abonnement eerst het bedrag wat er na credit nog zou overblijven van de vorige maand, vervolgens gewoon weer het hele abonnementsbedrag, dan weer geen abonnementsbedrag maar een verkeerde verwachte factuurdatum, nu is de factuurdatum goed en staat er opeens weer een bedrag voor abonnement. Zoiets moet gewoon in 1 keer goed staan en niet 4 of 5 keer wijzigen.
Helaas, ook hier heb ik geen succes en krijg ik vooralsnog geen inhoudelijke reactie.
Reputatie 7
Badge +3
Jouke, ik wil je best een PB bericht erover sturen maar vooralsnog heb ik nog geen factuur, die komt pas de 14e (als er niets meer verandert) en pas dan kan ik zien of die klopt of niet.
Als die factuur niet klopt dan meld ik me wel.

Verder, je eerdere verzoek betrof onjuiste verrekeningen na het wijzigen van een abonnement. Dat speelt bij mij niet, simpel omdat ik na het wijzigen niet meer gereisd heb. Het is bij mij alleen een kwestie van dat bij het overzicht "Kosten deze periode" steeds dingen veranderen, wel / niet abonnementskosten en wisselende factuurdata.
Of wil je daar nu ook concrete voorbeelden van?
Vooralsnog gaat het me alleen om onjuiste verrekeningen, Momo. Ik probeer de situatie die ik eerder heb geprobeerd te beantwoorden uit te zoeken en daarvoor zijn voorbeelden nodig, vandaar de vraag.
Reputatie 7
Badge +3
OK.
Ik vermoed dat degene die te maken hadden met een onjuiste verrekening na het plaatsen van de klacht en hopelijk het terugbetalen ervan, van deze community zijn verdwenen en je oproep dus niet meer lezen.
Badge +3
Voor zover ik nu kan zien (en uit eigen ervaring) krijg je zowel bij een upgrade als downgrade meteen een tussentijdse factuur tot de volgende reguliere factuurdatum. En betaalde ik dus vrolijk € 0,27 voor een paar dagen Weekend Voordeel).

De reiskosten van vóór en na de wisseling volgen wél op je maandfactuur (kon het niet controleren, maar lijkt me logisch).

Dat is prima dus (alle facturen kloppen). Maar wat er in Mijn NS staat (Startpagina) is elke dag een raadsel 🤔dus daar komen vast nog meer vragen over.

Oh, en in de app zou dat toch ook te zien komen? Zoiets als dit:

Ik wacht geduldig, en vind het best zolang de facturen kloppen.
Voor zover ik nu kan zien (en uit eigen ervaring) krijg je zowel bij een upgrade als downgrade meteen een tussentijdse factuur tot de volgende reguliere factuurdatum. En betaalde ik dus vrolijk € 0,27 voor een paar dagen Weekend Voordeel).

De reiskosten van vóór en na de wisseling volgen wél op je maandfactuur (kon het niet controleren, maar lijkt me logish).

Dat is prima dus (alle facturen kloppen). Maar wat er in Mijn NS staat (Srartpagina) is elke dag een raadsel 🤔dus daar komen vast nog meer vragen over.

Oh, en in de app zou dat toch ook te zien komen? Zoiets als dit:

Ik wacht geduldig, en vind het best zolang de facturen kloppen.

Ik zie dat niet op mij mobiel ns app moet dan gewoon inloggen ?
Badge +3
Nee joh, dat is een toekomst-dingetje voor de NS app.

Daar kan je nog niet eens zien welk Flex abonnement je hebt, maar wél een klassewissel doen bij Flex (mits aangemeld/ingelogd met de juiste Mijn NS account).

Is verder off-topic, vroeg me af wanneer het allemaal komt want die screenshot is meer dan een jaar oud.
Mij nieuwe factuur maand is ingegaan ik hebt naar weekend vrij abbonnement gewijzigd wat mij op valt is dat mij reis kosten nog steed - 5,33 blijft dus betekent dat gewoon ook zo blijft ik dacht dat nieuwe factuur maand periode dat ging vervallen maar dat gebeurt blijkbaar nog niet ?

Badge +3
Ik zou het even afwachten totdat de factuur ook in Mijn NS staat zonder 'in behandeling' of 'wordt verwerkt'. Dus tot maandag of dinsdag...

Die €30 voor Weekend Vrij is ook vreemd, daar zou je €32 of €35 verwachten.
Nee ik hebt 35 genomen ook 40 procent dus word wat aardig afgetrokken want de vorige abbonnenment was dal voordeel van 5,00 kijk bevestigd mail heb ik ook gehad

Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad even afwachten.
Ik heb zelf 29 september Dal Voordeel opgezegd, waarbij ik €2,67 terug kreeg van mijn vooruit betaalde abonnement. De reiskosten zijn al die tijd gebleven wat ze waren maar gedurende de laatste 2 weken werden de abonnementskosten voor de volgende factuur achtereenvolgens vermeld als €2,33, €5,00, €0,00 en nu weer als €5,00. Er is geen touw aan vast te knopen.
Badge +3
Ah, oké dan klopt dat dus precies @Andyret2

En @Momo is maandag of dinsdag waarschijnlijk € 8,04 armer...
Reputatie 7
Badge +3
Dan wordt toch niet altijd na wijzigen een tussentijdse credit gestuurd. In dit geval wordt het dus verrekend op de volgende factuur.
Badge +3
Als je wijzigt op de eerst mogelijke datum naar een duurder abonnement dan is dat niet nodig inderdaad.

De (nog te incasseren, gebeurt binnenkort) €5 wordt dan alvast in mindering gebracht op de €35 voor Weekend Vrij + Dalkorting.

Die € 5,33 zijn gewoon je reiskosten voor de afgelopen maand met Dal Voordeel.

Ik denk dat je dus twee incasso's krijgt. Eentje voor € 8,33 en eentje voor die €30 en daarmee klopt het.

(nogal wat persoonlijke info in je screenshot trouwens)
Reputatie 7
Badge +3
Maar die €5,33 is een min-bedrag en wordt van de €30 afgetrokken.
Mogelijk een reis die nog onder Dal Voordeel op de dag van de wijziging is gemaakt en met terugwerkende kracht nu onder Dal Vrij valt?

Edit, bedoel natuurlijk Weekend Vrij ipv Dal Vrij.
Badge +3
Maar die €5,33 is een min-bedrag en wordt van de €30 afgetrokken.
Mogelijk een reis die nog onder Dal Voordeel op de dag van de wijziging is gemaakt en met terugwerkende kracht nu onder Dal Vrij valt?

Krijg nou wat, je hebt gelijk!
Reputatie 7
Badge +3
je hebt gelijk!
Dat hoort een vrouw graag 🤣

Reageer