beantwoord

Nieuwe factuurdatum bij wijziging NS Flex?



Toon eerste bericht

216 reacties

Reputatie 3
Mij nieuwe factuur maand is ingegaan ik hebt naar weekend vrij abbonnement gewijzigd wat mij op valt is dat mij reis kosten nog steed - 5,33 blijft dus betekent dat gewoon ook zo blijft ik dacht dat nieuwe factuur maand periode dat ging vervallen maar dat gebeurt blijkbaar nog niet ?

Badge +3
Nee joh, dat is een toekomst-dingetje voor de NS app.

Daar kan je nog niet eens zien welk Flex abonnement je hebt, maar wél een klassewissel doen bij Flex (mits aangemeld/ingelogd met de juiste Mijn NS account).

Is verder off-topic, vroeg me af wanneer het allemaal komt want die screenshot is meer dan een jaar oud.
Reputatie 3
Voor zover ik nu kan zien (en uit eigen ervaring) krijg je zowel bij een upgrade als downgrade meteen een tussentijdse factuur tot de volgende reguliere factuurdatum. En betaalde ik dus vrolijk € 0,27 voor een paar dagen Weekend Voordeel).

De reiskosten van vóór en na de wisseling volgen wél op je maandfactuur (kon het niet controleren, maar lijkt me logish).

Dat is prima dus (alle facturen kloppen). Maar wat er in Mijn NS staat (Srartpagina) is elke dag een raadsel 🤔dus daar komen vast nog meer vragen over.

Oh, en in de app zou dat toch ook te zien komen? Zoiets als dit:


Ik wacht geduldig, en vind het best zolang de facturen kloppen.

Ik zie dat niet op mij mobiel ns app moet dan gewoon inloggen ?
Badge +3
Voor zover ik nu kan zien (en uit eigen ervaring) krijg je zowel bij een upgrade als downgrade meteen een tussentijdse factuur tot de volgende reguliere factuurdatum. En betaalde ik dus vrolijk € 0,27 voor een paar dagen Weekend Voordeel).

De reiskosten van vóór en na de wisseling volgen wél op je maandfactuur (kon het niet controleren, maar lijkt me logisch).

Dat is prima dus (alle facturen kloppen). Maar wat er in Mijn NS staat (Startpagina) is elke dag een raadsel 🤔dus daar komen vast nog meer vragen over.

Oh, en in de app zou dat toch ook te zien komen? Zoiets als dit:


Ik wacht geduldig, en vind het best zolang de facturen kloppen.
Reputatie 7
Badge +3
OK.
Ik vermoed dat degene die te maken hadden met een onjuiste verrekening na het plaatsen van de klacht en hopelijk het terugbetalen ervan, van deze community zijn verdwenen en je oproep dus niet meer lezen.
Vooralsnog gaat het me alleen om onjuiste verrekeningen, Momo. Ik probeer de situatie die ik eerder heb geprobeerd te beantwoorden uit te zoeken en daarvoor zijn voorbeelden nodig, vandaar de vraag.
Reputatie 7
Badge +3
Jouke, ik wil je best een PB bericht erover sturen maar vooralsnog heb ik nog geen factuur, die komt pas de 14e (als er niets meer verandert) en pas dan kan ik zien of die klopt of niet.
Als die factuur niet klopt dan meld ik me wel.


Verder, je eerdere verzoek betrof onjuiste verrekeningen na het wijzigen van een abonnement. Dat speelt bij mij niet, simpel omdat ik na het wijzigen niet meer gereisd heb. Het is bij mij alleen een kwestie van dat bij het overzicht "Kosten deze periode" steeds dingen veranderen, wel / niet abonnementskosten en wisselende factuurdata.
Of wil je daar nu ook concrete voorbeelden van?
Helaas, ook hier heb ik geen succes en krijg ik vooralsnog geen inhoudelijke reactie.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad afwachten, factuur zal denk ik wel goed zijn.

Maar het punt is dat wat er bij "Kosten deze periode" staat iedere keer niet juist is, na stopzetten abonnement eerst het bedrag wat er na credit nog zou overblijven van de vorige maand, vervolgens gewoon weer het hele abonnementsbedrag, dan weer geen abonnementsbedrag maar een verkeerde verwachte factuurdatum, nu is de factuurdatum goed en staat er opeens weer een bedrag voor abonnement. Zoiets moet gewoon in 1 keer goed staan en niet 4 of 5 keer wijzigen.
Reputatie 3
Ja, bij mij ook weer terug naar de oorspronkelijke datum, maar nu staat er naast de reiskosten weer €5 aan abonnementskosten terwijl ik mijn dalvoordeel juist eind september had opgezegd.
Wat zit NS toch te hannesen met dat "Kosten deze periode".

Misschien even afwachten ik zie waarschijnlijk morgen mij factuur anders volgende week van 12 kan ik hem wijzigen want 12 september is mij nsflex ingegaan met dal voordeel ik ga naar weekendvrij
Reputatie 7
Badge +3
Ja, bij mij ook weer terug naar de oorspronkelijke datum, maar nu staat er naast de reiskosten weer €5 aan abonnementskosten terwijl ik mijn dalvoordeel juist eind september had opgezegd.
Wat zit NS toch te hannesen met dat "Kosten deze periode".
Reputatie 3
Bij mij is weer terug getrokken tot 11 oktober dus klopt weer. Verwachte factuurdatum
Badge +3
Ik hou mijn hart niet vast, want die komt er echt wel aan vóór de 30e (okt of nov).

Maak voor @Jouke NS maar alle screenshots die je wilt.
Reputatie 7
Badge +3
Bij mij wil de NS nog steeds wachten tot 30 november om de €8.04 van een reis van 21 september, blijkbaar wil men mijn geld niet snel hebben. Of ze moeten zich maandag nog bedenken.
Badge +3
Ik kreeg vandaag (9 okt) toevallig mijn maandfactuur van de 8e (nadat ik op 5 okt meteen een factuur kreeg voor €0,27 voor een paar dagen Weekend Voordeel, die ochtend besteld/gewijzigd).

Die €0,27 zijn inmiddels verwerkt en volgens NS betaald (de incasso zie ik bij mijn bank staan).

De reguliere maandfactuur (mét de reiskosten van vorig weekend, kan ik ook al inzien en klopt) is nog in bewerking. Incasso zal dus nog wel volgen (bij bank nog geen geplande incasso's zichtbaar).. Prima.

En op de Startpagina van Mijn NS staat ALLES GOED! Dat is dus al een hele vooruitgang.😆


Dit betekent dus wél dat ik voor het nemen van een 'duurder' abonnement gedurende een lopende maand meteen een tussentijdse factuur kreeg, en de NS je die niet voorschiet tot de volgende maandfactuurdatum zoals ik eerder zei (die €0,27 dus voor een paar dagen Weekend Voordeel, graag voldaan) 🤣
Reputatie 7
Badge +3
1 dag nadat ik het bedrag van de creditfactuur op mijn betaalrekening had was het bedrag voor mijn abonnement bij "kosten deze periode" verdwenen.
Volgens de creditfactuur zou het bedrag omstreeks 3 oktober worden bijgeschreven, het stond de 2e al op mijn rekening en op de 3e stond er bij "kosten deze periode" €0,00 voor abonnement.
Daarvoor stond er het bedrag wat uiteindelijk het bedrag van de vorige periode zou moeten zijn.
Mijn credit bedrag was €2,67 (16 dagen Dal Voordeel) en vanaf het moment van wijzigen totdat het bedrag €0,00 aangaf stond er een bedrag van €2,33.
Badge +3
Is het gebruikelijk wanneer je een abonnement gestopt hebt en creditfactuur (die overigens incorrect is) al ontvangen, je in Mijn NS toch de abonnementskosten onder 'kosten deze periode' blijft zien?
Overigens nog 12 dagen tot de nieuwe factuurdatum.

Gebruikelijk is een JA, want in Mijn NS (je Startpagina) zie je soms/vaak tijdelijk de meest vreemde dingen staan, ook al zijn ze met wat rekenwerk redelijk voorspelbaar of te verklaren.

Gelukkig kloppen de (credit)facturen eigenlijk altijd wél. Die kosten huidige periode voor een abonnement verdwijnen vanzelf, is puur cosmetisch dus. Op je factuur over 12 dagen zie je daar echt niets van terug.

Heb je de (incorrecte, want bedrag lijkt niet te kloppen) creditfactuur al op je IBAN? Wacht die anders ook nog even af, zie eerdere reactie van @Momo
Is het gebruikelijk wanneer je een abonnement gestopt hebt en creditfactuur (die overigens incorrect is) al ontvangen, je in Mijn NS toch de abonnementskosten onder 'kosten deze periode' blijft zien?
Overigens nog 12 dagen tot de nieuwe factuurdatum.
Badge +3
Volgens mij was Jouke op zoek naar onjuiste verrekeningen na het wijzigen van een abonnement, dat je na het wijzigen met terugwerkende kracht reist volgens je nieuwe abonnement.
Oh ja! Dan heb ik afgelopen zaterdag (cursusje in Helmond) een mooie testcase gemist 😥

Die ochtend namelijk een kaart op Weekend Voordeel gezet (€2) en daarmee twee reizen gemaakt (van € 1,98 i.p.v. € 3,30). Had met alle plezier die reizen gewoon gemaakt en dan pas 's avonds Weekend Voordeel aangezet.

Dat zou me (als het niet met terugwerkende kracht verrekend wordt) maar € 4,64 extra kosten (2×1,32 voor de gemiste korting plus die €2 voor een maand Weekend Voordeel dat ik verder niet nodig heb)... 😂

Misschien nog iemand anders met een reservekaart die zoiets in het weekend voor een kort ritje kan testen?
Reputatie 3
@Andyret2,

Kan je die bijlage nog verwijderen of aanpassen? Ik ga ervan uit dat het chipkaartnummer effectief van jou is? Dat wordt aanzien als "persoonlijke gegevens".

En @Andyret2, @Momo en andere. @Jouke NS was nog op zoek naar voorbeelden. Privébericht sturen?

Heb weg gehaald
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij was Jouke op zoek naar onjuiste verrekeningen na het wijzigen van een abonnement, dat je na het wijzigen met terugwerkende kracht reist volgens je nieuwe abonnement.
Dat is bij mij niet het geval, het betreft alleen een verwachte factuurdatum die niet is zoals ik verwacht.
@Andyret2,

Kan je die bijlage nog verwijderen of aanpassen? Ik ga ervan uit dat het chipkaartnummer effectief van jou is? Dat wordt aanzien als "persoonlijke gegevens".

En @Andyret2, @Momo en andere. @Jouke NS was nog op zoek naar voorbeelden. Privébericht sturen?
Reputatie 3
Ik denk dat ze die € 8,04 (en wat daar eventueel nog bij komt) echt wel willen hebben per je normale factuurdatum, dus wat er qua datum op de Startpagina staat kan je met een korreltje zout nemen.

Laat maar weer weten na het weekend 😅

bij mij staat ook tot 30 november terwijl ik niks aangepast had stond eerst verwachte factuur datum 11 oktober en nu 30 november ik kan abbonnement pas 12 oktober upgrade naar weekend vrij hoe word dit dan verrekend ? Gelijk op 12 oktober ook want mij ns flex heb pas op 12 september geactiveerd
Reputatie 7
Badge +3
Vast wel, maar dan is wel de vraag wat je hebt aan zo'n verwachte factuurdatum als het niet klopt.
Badge +3
Ik denk dat ze die € 8,04 (en wat daar eventueel nog bij komt) echt wel willen hebben per je normale factuurdatum, dus wat er qua datum (en bedrag) op de Startpagina staat kan je met een korreltje zout nemen.

Laat maar weer weten na het weekend 😅

Reageer