beantwoord

Nieuwe factuurdatum bij wijziging NS Flex?

Toon eerste bericht

175 reacties

Badge +3
@Andyret2 heeft vandaag (12 okt) dus nog gereisd op Dal Voordeel en daarna het abonnement omgezet naar Weekend Vrij?

Dan is het een q.e.d. situatie. Alle eerdere reizen van die dag vallen dus onder het nieuwe abonnement!

Verwarrend, maar keurig in dit geval want je nieuwe (duurdere) abonnement ging per vandaag in, en daar betaal je dus voor. In dit geval dus -€ 5,33 reiskosten tegoed😅
Reputatie 7
Badge +3
Als dat zo is, dan is het in het geval van een duurder abonnement in het voordeel van de reiziger, dit in tegenstelling tot de klachten die hier eerder waren nav wijzigen naar goedkoper abonnement.

Wellicht een goed voorbeeld voor Jouke?
Reputatie 1
Nee gisteren heb metro gepakt en vandaag heb ik mij abbo naar van dal voordeel naar weekendvrij en ik hebt vandaag met de trein gereisd
Badge +3
Dan is die -€ 5,33 de restitutie voor vrij reizen met de trein omdat je (later op de zaterdag) Weekend Vrij gekozen hebt.

Als je met Dal Voordeel gereisd had dan had die reis je dus € 5,33 gekost. Die krijg je dus terug.
Reputatie 1
Ik heb mij factuur op ns alleen ik kan nog niet download en niet openen
Hoi Andyret2. Ik verneem een uur geleden dat er een storing zit in het openen van de facturen van 11.10.2019. Gaat het om deze datum? In dit geval zullen de facturen naar verwachting in de loop van de week beschikbaar zijn. Excuus!
Reputatie 1
Hoi Andyret2. Ik verneem een uur geleden dat er een storing zit in het openen van de facturen van 11.10.2019. Gaat het om deze datum? In dit geval zullen de facturen naar verwachting in de loop van de week beschikbaar zijn. Excuus!
Hai Laura het gaat om vandaag heb factuur binnen gekregen
Vervelend! Heb je hem dan ook niet in je mail gehad? Je hebt ook geen pop-up blocker?
Reputatie 1
Vervelend! Heb je hem dan ook niet in je mail gehad? Je hebt ook geen pop-up blocker?
Nee de mail hebt ik nog gekregen due zal later wel komen
Reputatie 1

Vervelend! Heb je hem dan ook niet in je mail gehad? Je hebt ook geen pop-up blocker?Nee de mail hebt ik nog gekregen due zal later wel komen

Nee die hebt ook niet de overige factuur kan gewoon downloaden
Dan vermoed ik inderdaad dat het eerder in de verwerking zit. Dat kan niet lang meer duren! 🙂
Reputatie 1
Dan vermoed ik inderdaad dat het eerder in de verwerking zit. Dat kan niet lang meer duren! :)
Oke wacht even af kan inderdaad ook zijn
Reputatie 1

Dit zijn mij kosten @Robert B deze maand en afgelopen maand met nachtbus bus er bij ik hebt sinds 12 oktober weekend vrij genomen en dan zie dat dal voordeel in weekend -2,00 staan 

Badge +3

Nou daar kan ik geen soep van maken. Waar is je Weekend Vrij dan? Dat kost echt geen €3 of €5 voor een maand haha!

Zoals het er nu staat heb je de komende maand een soort Dal Voordeel maar dan alleen voor doordeweeks of zo? :sweat_smile:

Of is het andersom en ben je juist van Weekend Vrij naar Dal Voordeel overgestapt? Dat verklaart dan wel de restitutie.

Dat facturen soms eerder als ‘in behandeling/wordt verwerkt’ staan in Mijn NS maar nog niet te downloaden zijn is normaal. Dan gewoon even wachten.

Ik denk dat@Jouke NS hier heel blij van wordt.

Reputatie 1

Nou daar kan ik geen soep van maken. Waar is je Weekend Vrij dan? Dat kost echt geen €3 of €5 voor een maand haha!

Zoals het er nu staat heb je de komende maand een soort Dal Voordeel maar dan alleen voor doordeweeks of zo? :sweat_smile:

Of is het andersom en ben je juist van Weekend Vrij naar Dal Voordeel overgestapt? Dat verklaart dan wel de restitutie.

Ik denk dat@Jouke NS hier heel blij van wordt.

Ik ben van dal voordeel overgestapt naar weekendvrij staat ook bij maar ik had nog achttien euro op ov die werd ook verrekend 

Badge +3

Oh, dan gaat het om een overstap van een klassiek Dal Voordeel naar NS Flex? Dan is die restitutie je saldo inderdaad. Eventuele maanden/dagen van de €50/€52 die je al voor Dal Voordeel betaald hebt volgen op een aparte creditfactuur.

Maar dan nog zie ik nergens de €32 (of €35 met dalkorting doordeweeks) staan voor Weekend Vrij.

Reputatie 1

Oh, dan gaat het om een overstap van een klassiek Dal Voordeel naar NS Flex? Dan is die restitutie je saldo inderdaad. Eventuele maaden/dagen van de €50/€52 die je al voor Dal Voordeel betaald hebt volgen op een aparte creditfactuur.

Maar dan nog zie ik nergens de €32 (of €35 met dalkorting doordeweeks) staan voor Weekend Vrij.

Nee ik had eerst klassieke dal voordeel en ben 12 september naar flex had ook toen dal voordeel en sinds 12 oktober ben naar weekend vrij overgestapt 

Reputatie 1
Kijk 

Dat de Weekend Vrij kosten er nog niet opstaan vind ik persoonlijk niet heel raar. Je hebt het NS Flex abonnement pas een maand, waardoor je op zijn vroegst per 12.10 kon wijzigen. De factuur van 12.10 zal echter de abonnementskosten weergeven van het product wat actief was een paar dagen voor de wijziging, omdat de factuur iets voor die datum wordt aangemaakt. Wel wordt het nieuwe product (van na de wijziging) in naam al gemeld op deze factuur (vandaar dat er Weekend Vrij staat).

De kosten van het Weekend Vrij abonnement zullen dan met een extra factuur over enkele dagen in rekening worden gebreacht.

Wat ik echter niet kan verklaren is de ‘Verrekening: 40% korting in het weekend’. Dit zou ik verwachten op de extra factuur, waarmee de kosten van het Weekend Vrij product alsnog in rekening gebracht worden. Met de huidige factuur zou je enkel moeten betalen voor een nieuwe maand Dal Voordeel, op de extra factuur betaal je dan voor het Weekend Vrij + 40% korting in de daluren (waarnaartoe je hebt gewijzigd) minus de €5 die je nu al hebt betaald.

Je zult uiteindelijk alsnog gewoon betalen voor de producten waar je gebruik van maakt, maar ik vind het vrij uniek hoe het wordt opgesplitst tussen de twee facturen. 

Reputatie 1

Dat de Weekend Vrij kosten er nog niet opstaan vind ik persoonlijk niet heel raar. Je hebt het NS Flex abonnement pas een maand, waardoor je op zijn vroegst per 12.10 kon wijzigen. De factuur van 12.10 zal echter de abonnementskosten weergeven van het product wat actief was een paar dagen voor de wijziging, omdat de factuur iets voor die datum wordt aangemaakt. Wel wordt het nieuwe product (van na de wijziging) in naam al gemeld op deze factuur (vandaar dat er Weekend Vrij staat).

De kosten van het Weekend Vrij abonnement zullen dan met een extra factuur over enkele dagen in rekening worden gebreacht.

Wat ik echter niet kan verklaren is de ‘Verrekening: 40% korting in het weekend’. Dit zou ik verwachten op de extra factuur, waarmee de kosten van het Weekend Vrij product alsnog in rekening gebracht worden. Met de huidige factuur zou je enkel moeten betalen voor een nieuwe maand Dal Voordeel, op de extra factuur betaal je dan voor het Weekend Vrij + 40% korting in de daluren (waarnaartoe je hebt gewijzigd) minus de €5 die je nu al hebt betaald.

Je zult uiteindelijk alsnog gewoon betalen voor de producten waar je gebruik van maakt, maar ik vind het vrij uniek hoe het wordt opgesplitst tussen de twee facturen. 

Oke ja dat dacht ik al want moet wel 35 euro betalen inderdaad ik ben benieuwd wacht even af 

Ik verwacht dat je over enkele dagen een extra factuur krijgt waarmee de resterende €32 voor het Weekend Vrij product in rekening worden gebracht. Komt goed. :blush:

Reputatie 7
Badge +3

Die eerder geplaatste afbeelding van je verwachte factuur 11 november gaf als abonnementskosten €30. Dat zou dan de €35 Weekend Vrij min de opgezegde €5 Dalvooordeel zijn. Dus waarom dan nu met deze factuur al €2 verrekening korting in het weekend als volgende maand de gehele €5 (dus inclusief de €2) wordt verrekend?

Reputatie 1

Ja dat zal kunnen kloppen inderdaad hier staat wel 32 euro en vewachting factuur 11 november maar ik denk eerder dat tussendoor ook factuur om weekend vrij moeten betalen 

Reputatie 1

Die eerder geplaatste afbeelding van je verwachte factuur 11 november gaf als abonnementskosten €30. Dat zou dan de €35 Weekend Vrij min de opgezegde €5 Dalvooordeel zijn. Dus waarom dan nu met deze factuur al €2 verrekening korting in het weekend als volgende maand de gehele €5 (dus inclusief de €2) wordt verrekend?

Ja dat vroeg ik me ook af inderdaad maar ik zal als volgende de factuur beschikbaar is ook even hier plaatsen dan hebben jullie recente updated

Reputatie 7
Badge +3

Aan het eind van de rit zal het allemaal wel kloppen, maar het wordt er zo niet echt duidelijker op.

De abonnementskosten volgende factuur staan nu dan wel op €32 ipv de eerder vermelde €30.

Intussen heb ik vandaag nog niet mijn verwachte factuur ontvangen, misschien morgen. Maar het overzichtje verwachte kosten geeft nog steeds de €5 voor al het op 29 september opgezegde Dal Voordeel aan.

Reageer