Er zijn recent 2, in mijn ogen, belangrijke wijzigingen gebeurd voor NS Flex:
- alle ritten op de dag van wijziging worden aangerekend aan het nieuwe kortingstarief.
Ga je op een zaterdag een paar rondjes Nederland doen met Flex Weekend Vrij, maar wijzig je om 23u59 je abonnement in NS Flex zonder abonnement, dan worden alle ritten afgerekend zonder korting (of dat maak ik toch uit uit enkele topics op het forum);
- bij een wijziging wordt de factuurdatum ook aangepast.
Dit laatste heb ik proefondervindelijk vastgesteld.
Ik heb op 28 juli mijn abonnement aangepast van Weekend Vrij naar Flex zonder abonnement.
Mijn oude factuurdatum was altijd rond de 15de. Nu is het opeens rond de 28ste??🤔😒😱😵
In plaats van rond de 15de krijg ik bovenstaand bedrag dus pas over een maand terug.
Nu geef ik volmondig toe dat ik niet elke mail van de NS uitgebreid lees, maar dit had in een aparte mail naar alle Flex gebruikers mogen rondgestuurd worden.
Is dit gebeurt en heb ik deze mail over het hoofd gezien? Of vindt NS de wijzigingen geen mail waard?
Beste antwoord door Jouke NS
Ik heb inmiddels een reactie gekregen van de verantwoordelijke afdeling binnen NS. Zij geven aan dat de wijziging wordt doorgevoerd om middernacht voorafgaand aan de wijziging. Dat betekent dat een wijziging doorgevoerd op zondag 29 september om 13:00 geld voor de hele dag. Daarmee doel ik op de betaling van het abonnement, niet op de reiskosten. De gevolgen van de abonnementswijziging voor de kosten die een reiziger (wel of niet) betaalt voor de reis wordt met een marge van 15 minuten na het aanvragen van de wijziging binnen de factuur verwerkt. Dat betekent dat reizen gemaakt vanaf 13:15, in hetzelfde voorbeeld, volgens het nieuwe abonnement zijn. De reizen daarvoor zijn volgens het oude abonnement. Ik hoop hiermee toch duidelijkheid te hebben verschaft aan de reizigers binnen dit topic, en met name natuurlijk voor gekke_henkie.
Bekijk origineel