beantwoord

Nieuwe kaart NS flex niet geleverd

• 8 november 2018
  • 4 reacties
  • 217 Bekeken

Vorige week maandag (8 werkdagen geleden) heb ik een NS flexabonnement Weekend Vrij afgesloten, en daar een nieuwe ov-chipkaart bij besteld. Mijn abonnement is afgelopen maandag ingegaan, maar ik heb nog steeds geen kaart gekregen. Aankomend weekend wil ik gebruik maken van mijn nieuwe abonnement, maar dat kan natuurlijk niet zolang ik geen kaart heb. Kortom: ik betaal momenteel abonnementskosten voor een abonnement dat ik niet kan gebruiken. Is er een manier om dit op te lossen? En hoe weet ik of ik ├╝berhaupt mijn kaart nog krijg?
icon

Beste antwoord door Robert B 8 november 2018, 22:32

Via Twitter is @ovchipkaart alleen tijdens kantooruren actief.

Bellen met 0900-0980 kan ook. Normaal tarief -maar veel providers blokkeren bellen met 0900 servicenummers- iets ruimer (7:30-21:30 doordeweeks, 10:00-16:00 in het weekend).

Ik zou het gewoon afwachten een paar dagen, en als je je nieuwe kaart zaterdag nog niet hebt gewoon bij NS aan de bel trekken voor compensatie of een andere oplossing.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

De ingangsdatum van een Flex abonnement op een nieuwe kaart is inderdaad 7 dagen na de besteldatum, maar soms is er vertraging in de productie/levering.

Je kunt gemaakte kosten (40% korting buiten de spits en vrij reizen op vrijdag na 18:30) later declareren. Reis bij voorkeur op een ov-chipkaart en koop geen e-tickets, want dan kan je geld mislopen omdat daarmee geen incheck (en dus korting of vrij reizen) aangetoond kan worden.
Informatie mbt je bestelde kaart kun je inwinnen via ov-chipkaart.nl. Dat kan via het daar te vinden formulier, tel.nr. of via twitter.
Badge +3
Via Twitter is @ovchipkaart alleen tijdens kantooruren actief.

Bellen met 0900-0980 kan ook. Normaal tarief -maar veel providers blokkeren bellen met 0900 servicenummers- iets ruimer (7:30-21:30 doordeweeks, 10:00-16:00 in het weekend).

Ik zou het gewoon afwachten een paar dagen, en als je je nieuwe kaart zaterdag nog niet hebt gewoon bij NS aan de bel trekken voor compensatie of een andere oplossing.
@Robert B NB bij Flex weekendvrij heb je niet standaard 40% korting buiten de spits,
kun je er wel extra bij bestellen a 3 Euro per maand

Reageer