beantwoord

Nieuwe NS flex ov eerder ingaan?

• 19 april 2019
  • 4 reacties
  • 169 Bekeken

Goedemorgen,

Afgelopen maandag heb ik een nieuwe ov chipkaart met ns flex besteld icm met dal voordeel.
Ingangsdatum 22 april 2019
Ik heb de ov chipkaart al ontvangen. Kan ik deze nu al gebruiken eventueel zonder de korting?

Mijn oude ov is kwijt namelijk en reizen via de oc is veel goedkoper dan losse kaartjes in de bus en trein.
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 april 2019, 10:43

U kunt wel saldo op uw OV-chipkaart laden en de kaart vervolgens gebruiken om vol tarief op saldo te reizen. Maar reizen op rekening en de korting van uw Dal Voordeel-abonnement hebt u pas vanaf 22 april.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Nee de geldigheid gaat in op moment dat vermeld staat.
Dat is dit het systeem zo ingericht.
Badge +3
U kunt wel saldo op uw OV-chipkaart laden en de kaart vervolgens gebruiken om vol tarief op saldo te reizen. Maar reizen op rekening en de korting van uw Dal Voordeel-abonnement hebt u pas vanaf 22 april.
Reputatie 3
Briljant idee.
Wel saldo laden op andere automaat dan die van NS!
[h4]Hallo Jninedrkt en welkom bij de NS Community,[/h4]

Zoals ik het begrijp kan je bij een automaat van Connexxion of een andere vervoerder een saldo laden. Deze zal er ook op blijven staan. Als je deze dan nog terug wenst dien je wel langs een servicebalie te gaan. Ik durf ook niet te zeggen of dit wel goed gaat, maar de kans bestaat dat dit kan. Ik geef altijd het advies om de reizen met losse kaartjes die je op het station kan aanschaffen te reizen.

Reageer