beantwoord

Nog steeds wat onduidelijkheid over de daluren

• 10 december 2019
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

Hallo. Ik heb laatst wat info gevraagd over NS flex etc. Er was wat onduidelijkheid  (en nog steeds) over de korting van Dal voordeel maandagnacht. Een lid hier heeft gezegd dat als je NS flex Dal voordeel hebt dat je maandag tussen 4:00 en 6:30 met korting reist. Op de site van NS staat echter dat het weekend van vrijdag 18:30 tot maandag 4:00 is. Dat is dus tegenstrijdig. Of die persoon had het niet goed gezegd of het staat foutief op de site van NS. Mijn vraag is dus, wat is nou waarheid?

Het gaat om dal voordeel geen weekend voordeel.

icon

Beste antwoord door Robert B 10 december 2019, 18:08

Ik kan je verzekeren dat een vroege incheck op werkdagen (voor 6:35) met Dal Voordeel je gewoon korting oplevert.

Wat de persoon gezegd heeft lijkt voor Flex Weekend Vrij te zijn (aangevuld met korting in de doordeweekse daluren). Dat geeft tussen 4:00-6:30 korting.

Wat er op de site staat geldt voor Weekend Vrij (alle varianten). Dat begint vrijdagavond om 18:30 en eindigt maandagochtend om 4:00 uur.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Ik kan je verzekeren dat een vroege incheck op werkdagen (voor 6:35) met Dal Voordeel je gewoon korting oplevert.

Wat de persoon gezegd heeft lijkt voor Flex Weekend Vrij te zijn (aangevuld met korting in de doordeweekse daluren). Dat geeft tussen 4:00-6:30 korting.

Wat er op de site staat geldt voor Weekend Vrij (alle varianten). Dat begint vrijdagavond om 18:30 en eindigt maandagochtend om 4:00 uur.

Reputatie 7
Badge +4

De ‘dag’ van geldigheid eindigt bij NS niet om middernacht maar altijd op de dag er na om 04.00 straks. dat is handig voor mensen met een kaartje dat op zondag geldig is, kunnen dan na middernacht nog terug met hetzelfde kaartje. Weekendvrij met gratis reizen is dus ook tot maandag 04.00 geldig, maar niet meer op maandagochtend na 04.00. Met een klassiek Weekendvrijabonnement heeft u dan korting bij het inchecken tot 06.30. Bij Flex Weekendvrij alleen als u die optie er heeft bijgenomen. Bij uw Flexabonnement Dalvoordeel heeft u dat wel. U heeft altijd korting in het weekend ook tot maandagochtend 06.30 uur

Het is niet tegenstrijdig maar bovenstaande moet je maar net even weten.

Reageer