beantwoord

ns flex 2 naar 1

• 20 september 2018
  • 6 reacties
  • 239 Bekeken

Mijn mijn oude abonnement altijd vrij, kon ik in het weekend voor 5 euro extra 1e klas reizen. Nu staat er wel dat ik online om kan zetten naar de 1e klas, maar niet hoeveel mij dat gaat kosten.
icon

Beste antwoord door Denice NS 20 september 2018, 19:24

Hi Gerja.

Ik begrijp dat je graag wilt weten hoeveel je gaat betalen voor het reizen eerste klas. Heb je op dit moment een Altijd Vrij 2e klas? Zet je de Klassewissel aan, dan berekenen wij een 1e klas toeslagpercentage op de 2e klas prijs: 50% in het weekend, 67% buiten de spits, 67% in de spits.
Bekijk origineel

6 reacties

Hi Gerja.

Ik begrijp dat je graag wilt weten hoeveel je gaat betalen voor het reizen eerste klas. Heb je op dit moment een Altijd Vrij 2e klas? Zet je de Klassewissel aan, dan berekenen wij een 1e klas toeslagpercentage op de 2e klas prijs: 50% in het weekend, 67% buiten de spits, 67% in de spits.
Ik heb een altijd vrij abonnement
De kosten zijn dus als van Meppel naar den haag ga, en terug. 50% van 30 euro. Is 15 euro. Terwijl anderen reizigers voor 5 euro per dag kunnen reizen. Dat vind ik een groot verschil en denk er dus over mijn ns flex weer op te zeggen. Ook omdat ik geen keuze dagen meer kan krijgen. Vind het wel jammer want ik heb mee gedaan aan de proef reizen op saldo en toen had ik alle voordelen.
In het weekend zijn de 1e klas toeslagkosten inderdaad 50% van de 2e klas ritprijs. Ik kan me voorstellen dat dit ten opzichte van Altijd Vrij met reizen op saldo ongunstiger is.

Keuzedagen zijn inderdaad nog niet beschikbaar bij NS Flex maar zijn hoe dan ook niet van toepassing bij een Altijd Vrij abonnement. Of bedoel je misschien Altijd Voordeel? We verwachten in 2019 Flexdagen te introduceren. Hoe dit precies eruit gaat zien zou ik nog niet durven zeggen.
Waarom kunnen wij met nsflex geen gebruik maken van een weekend toeslag 2/1 van 5 euro per dag? Ik baal hier ook van. Ik reis vaak 1e klas in het weekend en nu betaal ik opeens de hoofdprijs. Dat stond vooraf nergens!
ik vind die wisselklas van 5,- moet worden af geschaft! Zelf betaal ik vele honderden euros per maand voor onbeperkt 1e klas omdat ik graag met rust reis. Nu je voor een paar euro 1e klas kan zitten zie ik steeds meer volk 1e klas ziten en zie ik weinig verschil meer met 2e klas
Beste medereiziger,
Ik begrijp je gevoel heel goed, ik heb jarenlang een OV-jaarkaart 1e klas gehad op mijn eigen kosten. Ik zat voortdurend tussen babbelende studenten en mensen op een goedkoop dagje uit. Mijn oplossing was om voortaan zelf ook op goedkope kaartjes te gaan reizen. Ik krijg nu voortdurend aanbiedingen en acties, dat is hoe NS het graag wil, liever dan dat je vaste klant bent.

Reageer