beantwoord

NS Flex 5 eur per maand: 3 voor door de week en 2 voor weekend

• 2 december 2019
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Ik ben overgestapt van reizen op saldo met altijd korting (20% in de spits en 40% buiten de spits en het in weekend) naar NS Flex. Deze kost 5,-- eur per maand voor 40% korting buiten de spits en in het weekend. Ik ben een forens en gebruik de trein eigenlijk nooit in het weekend. Dus ik heb ook geen behoefte aan korting in het weekend. Nu zag ik een specificatie van de kosten van 5 eur van 3 voor in de week en 2 voor weekend. Kan ik dan ook kiezen voor alleen korting door de week buiten de spits tegen die kostprijs van 3 eur i.p.v 5 eur?

icon

Beste antwoord door Robert B 2 december 2019, 19:49

De prijsopbouw van Flex abonnementen laat dit inderdaad niet toe.

Weekend Voordeel (€2) uitgebreid met 40% korting in de doordeweekse daluren (€3) → Dal Voordeel (€5).

Andersom is niet mogelijk (losse 40% in de doordeweekse daluren bestaat niet).

Er zijn al eerdere topics over, waar werkgevers moeilijk deden omdat de component ‘weekend’ (bijv. bij Dal Vrij) apart vermeld wordt op de factuur (in feite dus Weekend Vrij, €32 plus €74 voor daluren doordeweeks) en dit niet wilden vergoeden.

Een klassiek Dal Vrij (€105 per maand, en 1 euro per maand goedkoper dan Flex, maar dit verschil verdwijnt in 2020 of 2021) zou geen enkel probleem zijn.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge

Nee, dat kan helaas niet.

Als je korting door de week hebt buiten de spits, dan heb je dat ook automatisch in het weekend. Ondanks dat het apart gespecificeerd staat.

Badge +3

De prijsopbouw van Flex abonnementen laat dit inderdaad niet toe.

Weekend Voordeel (€2) uitgebreid met 40% korting in de doordeweekse daluren (€3) → Dal Voordeel (€5).

Andersom is niet mogelijk (losse 40% in de doordeweekse daluren bestaat niet).

Er zijn al eerdere topics over, waar werkgevers moeilijk deden omdat de component ‘weekend’ (bijv. bij Dal Vrij) apart vermeld wordt op de factuur (in feite dus Weekend Vrij, €32 plus €74 voor daluren doordeweeks) en dit niet wilden vergoeden.

Een klassiek Dal Vrij (€105 per maand, en 1 euro per maand goedkoper dan Flex, maar dit verschil verdwijnt in 2020 of 2021) zou geen enkel probleem zijn.

Reageer