beantwoord

ns flex

• 7 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb een vraag ik neem zaterdag denk ik dal vrij of weekend vrij stel dat iemand meeneemt en die persoon reis met samenreis korting hoe kan ik aan tonen dat ik ns abonnement heb bij ns flex ?
icon

Beste antwoord door mrfreeze 7 oktober 2019, 21:53

Door je OV-chipkaart te laten zien bij controle 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Door je OV-chipkaart te laten zien bij controle 🙂
Reputatie 1
Ja maar dat kunnen hun niet inzien bij ns flex als abbonnenment hebt geloof ik hoor dat wel is in eerdere topic gelezen had vandaar
Heb je een NS Flex-abonnement of een ander NS-abonnement en wil je iemand met jou mee laten reizen die zelf een OV-chipkaart zonder abonnement heeft? Dat kan. Je mag in de daluren maximaal 3 personen met 40% korting mee laten reizen. Jouw medereiziger moet hiervoor Samenreiskorting op zijn of haar OV-chipkaart zetten. Je leest hier hoe.
Reputatie 4
Conducteur moet in ieder geval kunnen zien dat je bent ingecheckt. Voor de zekerheid of om gedoe achteraf te voorkomen zou het misschien ook handig kunnen zijn om de bevestigingsmail van je abonnement te kunnen laten zien.
Reputatie 1
Heb je een NS Flex-abonnement of een ander NS-abonnement en wil je iemand met jou mee laten reizen die zelf een OV-chipkaart zonder abonnement heeft? Dat kan. Je mag in de daluren maximaal 3 personen met 40% korting mee laten reizen. Jouw medereiziger moet hiervoor Samenreiskorting op zijn of haar OV-chipkaart zetten. Je leest hier hoe.
ja ik hebt nu ns flex dal voordeel maar gaat overstappen naar dal vrij denk ik
Reputatie 7
Badge +3
Ja maar dat kunnen hun niet inzien bij ns flex als abbonnenment hebt geloof ik hoor dat wel is in eerdere topic gelezen had vandaar

Er is inderdaad wel eens gezegd dat je abonnement niet zichtbaar zou zijn voor conducteurs, maar dat is later ook weer tegengesproken. Ik vermoed dat het ervan afhangt of de gizmo van de conducteur verbinding heeft met de backoffice, want het type abonnement schijnt inderdaad niet op de kaart zelf opgeslagen te worden.
Maar hoe-dan-ook, je hebt er met je abonnement gewoon recht op, dus mocht het ooit problemen opleveren, kun je contact opnemen met de klanteNService om het weer gecorrigeerd te krijgen. Maar hopelijk is dat nooit nodig.
Reputatie 7
Badge +4
Het is ook niet zo dat het niet mogelijk is voor een conducteur om het te zien, het vereist alleen meer handelingen.

Reageer