beantwoord

ns flex

• 3 december 2019
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

Als ik straks gebruik maak van de NS flex worden retour ritten dan automatisch herkent als je bijvoorbeeld om 6uur afreist naar je werk en dan om 15:30uur weer terug op hetzelfde traject? of wordt er per maand dan alsnog 2 enkel reizen in rekening gebracht? Het kopen van een retour ticket kan in sommige gevallen dan juist voordeliger zijn. en dan is een ns flex mogelijk geen goede optie?!

wie kan mij vertellen hoe die maandelijkse verrekening  eruit ziet? (zijn er voorbeelden ergens terug te lezen)

icon

Beste antwoord door Robert B 3 december 2019, 18:41

Welkom bij de NS Community!

Een retour kost al jarenlang net zoveel als twee enkele reizen. Deze komen dus ook apart op je factuur te staan.

Er zijn vaak wel goedkope (e-ticket) actiekaartjes voor dagretours, zoals bij AH, Kruidvat, Vakantieveilingen, Actie van de Dag of Spoordeelwinkel.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge

Als je 's ochtends heen gaat en 's middags terug dan worden er gewoon twee enkele reizen in rekening gebracht. Dit kost hetzelfde als een dagretour trouwens. Het maakt niet uit of je NS Flex hebt of op saldo reist dat werkt wat dat betreft hetzelfde.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een retour kost al jarenlang net zoveel als twee enkele reizen. Deze komen dus ook apart op je factuur te staan.

Er zijn vaak wel goedkope (e-ticket) actiekaartjes voor dagretours, zoals bij AH, Kruidvat, Vakantieveilingen, Actie van de Dag of Spoordeelwinkel.

Reputatie 6
Badge

wie kan mij vertellen hoe die maandelijkse verrekening  eruit ziet? 

Welke verrekening bedoel je precies? Alle enkele reizen, al dan niet met korting, worden gewoon bij elkaar opgeteld. Je krijgt daarvoor samen met de abonnementskosten (bijvoorbeeld 5 euro bij DalVoordeel, maar zonder abonnement kan ook) elke maand een factuur. 

Hoi nsd en welkom op de NS Community!

Allereerst heb ik je topic verplaatst naar NS Flex. Goed dat je het verder even na komt vragen. Bij een NS Flex wordt het gezien als dubbele kosten, maar dit is niet duurder voor jou. De prijs van een retour is namelijk gebaseerd op twee keer een enkele reis. Hierdoor zijn er geen extra kosten voor jou, als deze als enkele reizen worden gezien. Maandelijks ga je deze kosten eenmalig terug zien op een factuur en betaal je deze kosten plus eventuele abonnementskosten.

Badge +3

Sinds wanneer is een retour eigenlijk niet meer goedkoper dan een enkele reis?

Ikzelf denk 2011 of zoiets, toen er nog dag/avond/weekendretourtjes te krijgen waren bij een loket of uit een automaat. :thinking:

Edit: Ja dus, zie https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Weekendretour

Zo te lezen moest je dan ook dezelfde dag terug? Ik herinner me nog op vrijdag(avond) heen en zondag terug, maar dat is dus nóg ouder of klopt dus niet op die site. Maar jaartal in ieder geval gevonden...

Reageer