beantwoord

NS Flex

• 17 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 179 Bekeken

Goedemorgen ik ben Alda   en  had  de volgende  vraag : Ik  heb nu een maand NS Flex. maar  ik reis nog niet met de trein i.v.m.  de Covid19  en voorlopig  doe  ik dat ook nog niet kan ik de flex  even stop zetten ..dat  had  ik een beetje  begrepen. maar  ik kan het ook verkeerd  gelezen hebben.

icon

Beste antwoord door Mark NS 17 oktober 2020, 12:02

Hoi Alda, dat klopt inderdaad. Je hebt met NS Flex de mogelijkheid om een abonnement te pauzeren. Op het moment je voor ten minste één maand een abonnement gehad hebt, dan kun je daarna via je Mijn NS account een wijziging aanvragen naar NS Flex zonder abonnement. Dan betaal je geen abonnementskosten meer, blijft het Reizen op Rekening wel actief op de OV-chipkaart staan en heb je op een later moment weer de mogelijkheid om een abonnement te activeren indien gewenst. 

Via Mijn NS kun je via de pagina ‘Producten’ een wijziging doorvoeren. De wijziging gaat dan per direct en voorkomt verdere abonnementskosten zolang je geen abonnement nodig hebt. Uiteraard kun je ook contact opnemen met de klantenservice door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. 

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Alda, dat klopt inderdaad. Je hebt met NS Flex de mogelijkheid om een abonnement te pauzeren. Op het moment je voor ten minste één maand een abonnement gehad hebt, dan kun je daarna via je Mijn NS account een wijziging aanvragen naar NS Flex zonder abonnement. Dan betaal je geen abonnementskosten meer, blijft het Reizen op Rekening wel actief op de OV-chipkaart staan en heb je op een later moment weer de mogelijkheid om een abonnement te activeren indien gewenst. 

Via Mijn NS kun je via de pagina ‘Producten’ een wijziging doorvoeren. De wijziging gaat dan per direct en voorkomt verdere abonnementskosten zolang je geen abonnement nodig hebt. Uiteraard kun je ook contact opnemen met de klantenservice door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. 

Reputatie 5
Badge

Zonder ABO heet het FLEX basis. Je schrijft niet zo duidelijk weke soort je nu hebt.

In principe moet je dan ook weer tenminste 1 mnd/30 dagen dat aanhouden voor je weer kan wisselen als dat nodig mocht zijn. Maar naar het schijnt (van berichten van sommige mensen op dit forum) kan je wel eerder al UPgraden (dus niet DOWNgraden, maar dat is onmogelijk met enkel basis) als je dat servicecentrum belt en het netjes uitlegt. Online zal dat zeker niet lukken.

Reputatie 7
Badge +3

Maar naar het schijnt (van berichten van sommige mensen op dit forum) kan je wel eerder al UPgraden (dus niet DOWNgraden, maar dat is onmogelijk met enkel basis) als je dat servicecentrum belt en het netjes uitlegt. Online zal dat zeker niet lukken.

Hoezo naar het schijnt? Het staat gewoon duidelijk bij de informatie op de website.

Wanneer kun je wisselen?

Heb je net een NS Flex abonnement besteld, dan kun je een maand na aanschaf voor het eerst wijzigen. Deze wijziging geldt dan minimaal een maand. Hierna kun je, als je dat wilt, weer van abonnement wisselen.
NS Flex Basis kun je ieder moment wijzigen.

Reageer