beantwoord

NS Flex aanvragen lukt niet

• 30 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 3125 Bekeken

Hoi! Ik kreeg in MijnNS een melding over NS Flex en was hier erg in geïnteresseerd. Na meerdere pogingen om me hiervoor aan te melden, is het me nog steeds niet gelukt. Na het invullen van mijn gegevens krijg ik een foutmelding, met het bericht dat ik het later nog eens moet proberen.
Wat kan ik hieraan doen?

Dankjewel alvast!
icon

Beste antwoord door Denice NS 30 augustus 2018, 17:46

Welkom bij de Community, jcfkaas.

Lukt het via de link die Dennis heeft gestuurd? Zo niet, dan kan je deze website nog proberen.

Wel wil ik je er op attenderen dat als je bijvoorbeeld recent nog een ander Reizen op Saldo abonnement hebt aangevraagd welke nog niet is ingegaan, overstappen pas mogelijk is op het moment dat dat contract actief is. Bijvoorbeeld je hebt een abonnement gekocht met ingangsdatum 10 september dan kan NS Flex pas op 10 september worden aangevraagd omdat dan het product is ingegaan waarmee overgestapt kan worden. Indien het nieuw gekochte product nog niet is opgehaald bij de automaat en het product is zonder nieuwe OV-chipkaart gekocht dan kan de order eventueel via onze Klantenservice nog worden geannuleerd. Indien de bestelling al is opgehaald is annuleren niet meer mogelijk.

Mocht je nog steeds tegen problemen aanlopen dan vernemen we dit graag!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Hallo @jcfkaas,

Heb je een abonnement (bijv. dal voordeel) en via de ns flex webshop willen aanvragen d.m.v. je huidige ov-chipkaart nummer in te vullen is dit niet mogelijk. Je hebt dan 2 tegenstrijdige producten op je kaart staan. 1 voor op saldo reizen en en voor op rekening reizen.

Je kunt via deze link overstappen naar ns flex. Daar kun je eventueel ook een ander abonnement selecteren dan die er staat. Mocht je nu dal voordeel (Reizen Op Saldo) hebben, dan staat als suggestie ook dal voordeel (Reizen Op Rekening). Je kunt dan ook ns flex basis nemen (0 euro), ns flex weekend voordeel (2 euro per maand), of een van de andere abonnementen die beschikbaar zijn.

Je saldo wat je nog op de kaart staat zal dan bij ophalen van ns flex van je kaart afgehaald worden en op de eerstvolgende factuur van ns flex verrekend worden met je andere kosten. Eventuele vooruit betaalde abonnementskosten van je huidige abonnement zullen dan ook verrekend worden voor de periode dat je het niet meer gebruikt. Dus als je nog 3 maanden dal voordeel hebt krijg je 12,51 (4,17 per maand) terug.

Als je automatisch opladen op je kaart hebt staan zal deze ook beëindigt worden.

Bij het ophalen van ns flex zal je kaart minimaal 3 seconden voor de ns kaartlezer (bij de ns automaten) gehouden moeten worden om alles goed op de kaart te regelen.

Nadat je dit gedaan hebt hoef je nooit meer naar de kaartautomaat om nog iets te regelen. Bijvoorbeeld om een nieuw abonnement te nemen, Dit is centraal geregeld en niet meer op je ov-chipkaart. Mocht je besluiten om ns flex helemaal niet meer te willen gebruiken zul je weer naar de automaat moeten gaan om het van je kaart af te halen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Welkom bij de Community, jcfkaas.

Lukt het via de link die Dennis heeft gestuurd? Zo niet, dan kan je deze website nog proberen.

Wel wil ik je er op attenderen dat als je bijvoorbeeld recent nog een ander Reizen op Saldo abonnement hebt aangevraagd welke nog niet is ingegaan, overstappen pas mogelijk is op het moment dat dat contract actief is. Bijvoorbeeld je hebt een abonnement gekocht met ingangsdatum 10 september dan kan NS Flex pas op 10 september worden aangevraagd omdat dan het product is ingegaan waarmee overgestapt kan worden. Indien het nieuw gekochte product nog niet is opgehaald bij de automaat en het product is zonder nieuwe OV-chipkaart gekocht dan kan de order eventueel via onze Klantenservice nog worden geannuleerd. Indien de bestelling al is opgehaald is annuleren niet meer mogelijk.

Mocht je nog steeds tegen problemen aanlopen dan vernemen we dit graag!
Reputatie 4
Hallo

@Denice NS je link werkt niet helemaal juist. klik https://about:blank. Heb het even geprobeerd. Als je via de "bestaande ov-chipkaart" doet krijg je de volgende foutmelding: "Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens."

Bestellen op een nieuwe persoonlijke kaart werkt het via de link van in deze post wel (klikken op "hier")
Jij krijg die melding ook, Dennis?

Ik houd het even in de gaten!
Badge +3
Via Mijn NS gaat er een rondje draaien en krijg ik na een seconde of 10 dit te zien:

Overstappen naar NS Flex

U heeft verschillende contracten waarmee u kunt overstappen op NS Flex. Wij kunnen op dit moment niet bepalen met welke u dit wilt doen. Neemt u alstublieft contact op met de klantenservice. Het telefoonnummer is 030 751 5155

Ben wel benieuwd welke dat dan zijn? Ik heb Dal Voordeel en (niet daaraan gekoppeld maar dus voor € 0,01 per jaar apart 'gekocht') OV-fiets met daaraan gekoppeld wél Stallen op Rekening (gratis).

Neem aan dat een OV-fiets abonnement niet in de weg hoort te zitten om Flex te nemen, dat zou gewoon klakkeloos beëindigd moeten worden, want is toch gratis.

Op zich zou het nog wel een mogelijkheid zijn als je alleen maar een OV-fiets abonnement hebt, en voortaan op rekening wilt reizen, en fietsen op rekening wilt huren... Maar ja, dat is nu ook al het geval (incasso achteraf).

Bij het bepalen of ik mag overstappen naar NS Flex moeten dus OV-fiets en Stallen op Rekening eigenlijk buiten beschouwing worden gelaten (dus keihard beëindigd want overbodig), net als Automatisch Opladen dat wordt ook gewoon geschrapt.
Reputatie 4
@Denice NS Ik krijg die melding ook als ik het via jouw link doe. Via de overstappagina lijkt het wel te doen. Wil het niet verder testen omdat ik nu (nog niet) niet over wil naar ns flex.

@Robert B Heb jij toevallig meerdere ov-chipkaarten met verschillende abonnementen? Wellicht ligt het hieraan.
Badge +3
@Denice NS Ik krijg die melding ook als ik het via jouw link doe. Via de overstappagina lijkt het wel te doen. Wil het niet verder testen omdat ik nu (nog niet) niet over wil naar ns flex.

@Robert B Heb jij toevallig meerdere ov-chipkaarten met verschillende abonnementen? Wellicht ligt het hieraan.

Nope, eentje maar (geldig tot 07-02-2019).

En ik stap ook nog niet over naar Flex want heb nog een Dal Voordeel met aanzienlijke korting dat loopt tot 25-03-2019.

Ben wel benieuwd of ik in februari (voor die 7 weken) dus gewoon een gloedjenieuwe ov-chipkaart 'krijg' wegens mijn Dal Voordeel, en dan eind maart gewoon NS Flex Dal Voordeel aanvraag op een nieuwe kaart...

Dan heb ik tot 2024 altijd een reservekaart tenslotte! Mijn huidige Dal Voordeel (uit 2016) zal ik dan braaf via de normale weg beëindigen 😃
Reputatie 4
@Robert B dan is dat even afwachten of je een nieuwe krijgt. Normaal moet je er wel een krijgen.
Heel goed Robert 😉

En wat je kaart betreft hoor je gewoon automatisch een nieuwe te krijgen. Zo niet, dan weet je vast de werkwijze wel 😛 Een nieuwe kaart zelf aanvragen via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart en de € 7,50 bij on declareren :D

Ik heb intussen even andere collega's ingelicht over de issues die jullie aankaarten.
Goeiemorgen!

Ik heb even gewacht tot mijn nieuwe Altijd Voordeel abonnement vandaag start om te kijken of ik nu wel kan overstappen. Bij de links die zowel @Denice NS als @dennisg mij hebben gestuurd, krijg ik dezelfde melding als @Robert B, namelijk dat ik verschillende contracten heb waarmee ik kan overstappen naar NS Flex en dat ik daarover contact moet opnemen met de klantenservice. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed welke abonnementen dit dan zouden zijn. Mijn Altijd Voordeel start vandaag, met daaraan gekoppeld een OV-fiets abonnement.

Ik zou mijn Altijd Voordeel abonnement graag mee willen nemen naar NS Flex, maar het wordt allemaal wel een beetje ingewikkeld zo. Kunnen jullie mij verder helpen of moet ik toch echt even contact opnemen met de klantenservice?

Groetjes,

Julia
Hee Julia,

Als ik het zo lees heb ik een klein vermoeden dat het probleem bij het OV-fiets product ligt (dat is namelijk wel eens vaker het geval 😞 ). Ik wil graag even met je meekijken. Wil je mij via een privébericht voorzien van je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Hee Julia,

Als ik het zo lees heb ik een klein vermoeden dat het probleem bij het OV-fiets product ligt (dat is namelijk wel eens vaker het geval 😞 ). Ik wil graag even met je meekijken. Wil je mij via een privébericht voorzien van je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Gedaan!
Hi @Denice NS , I got the exact same problem and send you a pm. Is it possible to delete the OV-fiets product, I don't use it anyway?

Kind regards,
Heidi
Update: Uiteindelijk lag het niet aan OV-fiets maar waar het nou wel precies aan ligt is nog steeds een mysterie. Ik heb echter binnen ons systeem een overstap naar NS Flex voor jcfkaas kunnen regelen :)

Mocht je een soortgelijk probleem ervaren kan je het beste even contact opnemen met onze Klantenservice via Facebook, Twitter, Live Chat of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Stuur niet zomaar een privébericht naar een moderator zonder dat zij je daar specifiek om hebben gevraagd.
Ik heb hetzelfde probleem als jcfkaas hierboven! Ik krijg ook de foutmelding dat er meerdere contracten zouden zijn. Ik heb een dal voordeel + ov fiets abonnement. Is hier inmiddels al een oplossing voor of moet ik inderdaad met de klantenservice bellen?

Alvast bedankt!
Badge +3
Als het niet aan OV-fiets ligt, dan is het een (gekoppeld) Kids Vrij meestal..
Systeem snapt dat niet, dus foutmelding...

Maar als het goed is zou de klantenservice dat ondertussen ook wel moeten weten...

Reageer