beantwoord

NS Flex abonnement gaat morgen in, nog geen OV-kaart ontvangen

• Intercity
  • 5 reacties
Mijn NS dalvrij abonnement gaat morgen in maar ik heb de bijbehorende OV-kaart nog niet ontvangen. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Nathan NS 20 juni 2018, 14:21

Hoi cmo en welkom bij onze community!

Flink balen om te lezen dat je OV-chipkaart nog niet is binnengekomen. Dit zou betekenen dat er een vertraging is bij de productie van OV-chipkaarten bij de OV-chipkaart zelf. Je kan proberen om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart, bij het doorgeven van je referentie zou er gekeken kunnen worden naar de progressie van het drukken van jouw kaart.
Bekijk origineel

16 reacties

Da's niet handig, al gebeld met de NS Klantenservice ? ( 030 751 51 55 )
Haal de code even uit je bericht, dit is een openbaar forum.
Reputatie 4
Hoi cmo en welkom bij onze community!

Flink balen om te lezen dat je OV-chipkaart nog niet is binnengekomen. Dit zou betekenen dat er een vertraging is bij de productie van OV-chipkaarten bij de OV-chipkaart zelf. Je kan proberen om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart, bij het doorgeven van je referentie zou er gekeken kunnen worden naar de progressie van het drukken van jouw kaart.
Zelf had ik hetzelfde issue, het lijkt erop dat de verplichte ingangsdatum gewoon te kort is om een OV-chipkaart te produceren en te versturen.
Badge +3
Gemiddeld 3 werkdagen zeggen ze, maar ja op maandag wordt sowieso geen post bezord (alleen rouwkaarten) dus op woensdag besteld en niet op zaterdag in de bus/op de mat betekent vaak pas dinsdag in huis en zo.

Als de kaart gratis is dan pech soms dus, maar als je er € 7,50 (of zelfs € 11,00 bij vervanging wegens verloren/gestolen/defect) voor betaalt mag het ook wel per pakketdienst van mij... 😛
Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice va OV-chipkaart en ze verwachten dat de kaart morgen bezorgd wordt.

Ik ben het eens met Theroy: ėėn week tussen aanvraag en oplevering is niet realistisch helaas. Nu mis ik in ieder geval de eerste dag van mijn abonnement (€130/16 reisdagen per maand = €8,13) mits de kaart inderdaad morgen bezorgd wordt. Dit noem ik geen goed begin, het was beter geweest om de ingangsdatum later te laten beginnen zodat ik mijn contractperiode met NS was ingegaan mét een goed gevoel en zonder 'verloren' dagen.
Badge +3
Koop losse tickets en bewaar deze goed! Als je abonnement namelijk al ingegaan is en je kaart nog niet binnen is kan je deze later gewoon declareren bij de vervoerder (NS dus).

Maar als je nog een andere geldige persoonlijke of anonieme kaart hebt, dan zie https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/tijdelijk-reisrecht.html

Dit geldt ook als je wacht op een nieuwe kaart, en kan je binnen een uur gewoon reizen op je abonnement.

Edit: Let op dat bovenstaande alleen geldt bij jaarabonnementen dus niet voor Traject Vrij voor een maand, wat Flex eigenlijk is... Dus informeer even of anders losse kaartjes kopen dus.
Slim, bedankt voor de tip!

Koop losse tickets en bewaar deze goed! Als je abonnement namelijk al ingegaan is en je kaart nog niet binnen is kan je deze later gewoon declareren bij de vervoerder (bijv. NS)!

Als je nog een andere geldige persoonlijke of anonieme kaart hebt, dan zie https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/tijdelijk-reisrecht.html

Dit geldt ook als je wacht op een nieuwe kaart, en kan je binnen een uur gewoon reizen op je abonnement.
De kans is erg groot dat je de gemaakte kosten gewoon vergoed krijgt, cmo. Hou je ons op de hoogte?
Badge +3
Nog één vraagje.. Heb je wel een bevestigings e-mail gekregen dat de kaart gereed was en aangeboden is bij PostNL (zonder track&trace uiteraard, want gewoon briefpost)?
Ik heb geen email gekregen. Via de klantenservice van OV-chipkaart begreep ik dat hij gisteren verstuurd is en dus morgen zou moeten aankomen (duurt twee dagen for reasons unknown). Ik wacht rustig af en houd jullie op.de hoogte!
Badge +3
Die 'reasons unknown' is voor PostNL tegenwoordig redelijk standaard bij postbezorging.

Als hij er vandaag niet was (gisteren verzonden) dan zal hij morgen wel komen.. 😛
Die 'reasons unknown' is voor PostNL tegenwoordig redelijk standaard bij postbezorging.
Als hij er vandaag niet was (gisteren verzonden) dan zal hij morgen wel komen.. :P

Worden die kaarten met PostNL of Sandd verstuurd?
Sandd bezorgt 2 keer per week (dinsdag & vrijdag).

Geef TSL de post af op dinsdag vóór 16:00 uur? Dan bezorgt Sandd op vrijdag.
Geef TSL de post af op vrijdag vóór 16:00 uur? Dan bezorgt Sandd op dinsdag.
Ook mijn ov-chipkaart met Flex Dal Vrij is niet op tijd bezorgd. Vorige week donderdag besteld met vandaag als ingangsdatum. Gebeld met ov-chipkaart en de kaart is vrijdag (!) afgegeven aan PostNL. Hopelijk ontvang ik de kaart vandaag; anders bel ik net als gisteren vanavond de klantenservice en vraag ik om een dagkaart om op te reizen. Ben inmiddels na vele keren voorschieten een beetje klaar daarmee.

Nog een andere opmerking over die dagkaart. De poortjes geven aan dat de qr-code van mijn mobiele dagkaart ongeldig is, terwijl v&s en hc’s hem wel uit kunnen lezen. Tja, nu heb ik van de hc een poortpassage gekregen nadat ik na de controle vertelde dat ik niet door de poortjes kom, wat overigens zeer aardig van hem is. Gaat dit vaker fout met couponcodes die door klantenservice worden aangemaakt? Dat alles prima is met het vervoersbewijs, maar dat het poortjes niet opent?
Wat balen dat de bezorging ook bij jou zo traag verloopt, Treinspotter 123. Het is inderdaad in dit geval gemakkelijker om een couponcode aan te vragen zodat je daarmee kunt reizen. Het issue dat je beschrijft over de dagkaart heb ik nog niet eerder gehoord. Mocht je dit nog eens meemaken, zou je dit dan willen aangeven bij onze klantenservice? Ik hoop dat je vandaag je OV-chipkaart ontvangt en 'm meteen gebruiken kan!
Ik heb vandaag de OV-chipkaart ontvangen! Het is overigens 3 dagen na ingangsdatum abonnement en 2 dagen later dan OV-chipkaart-klantenservice aangaf dat deze bezorgd zou worden. Ik kan me dus aansluiten bij andere gebruikers dat één week tussen afsluiten en ingangsdatum gewoon niet realistisch is en alleen maar tot ergernis leidt, en het advies opvolgen om deze periode te verlengen.
Ik heb vandaag de OV-chipkaart ontvangen! Het is overigens 3 dagen na ingangsdatum abonnement en 2 dagen later dan OV-chipkaart-klantenservice aangaf dat deze bezorgd zou worden. Ik kan me dus aansluiten bij andere gebruikers dat één week tussen afsluiten en ingangsdatum gewoon niet realistisch is en alleen maar tot ergernis leidt, en het advies opvolgen om deze periode te verlengen.
Misschien dat dóór het succes van NS Flex er zo veel nieuwe OV-Chipkaarten moeten worden aangemaakt, dat Translink een aantal dagen achterloopt met haar productie van nieuwe kaarten.

Dat zal nog wat gaan worden, als op maandagochtend 16 juli alle student weekabonnementen
voor één maand worden omgezet in een kortingskaart. Een slimme student neemt dan op
maandag 9 juli vóór 1 maand een NS Flex Dal Vrij voor €103 met een gratis OV Chipkaart.
Ik ben erg benieuwd hoeveel OV-Chipkaarten er dan op tijd worden afgeleverd.

Ik verwacht daarom dat de officiële lancering van Flex pas eind juli 2018 zal zijn,
zodat de weekstudenten automatisch met hun kaart een maand lang met 40% korting reizen.

Reageer