beantwoord

NS FLEX abonnement goedkoper?

• 12 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 1499 Bekeken

Ik heb een vraag, ik reis nu maandelijks afwisselend met een traject vrij of altijd vrij abonnement. Die zijn los 401 of 410 euro. Maar nu hebben ze de altijd vrij via ns flex voor bijna 100 euro goedkoper. Dus ik heb gebeld met de klantenservice en de medewerker kon mij niet vertellen waarom dit zo is. Maar hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Robert B 12 oktober 2018, 11:32

Welkom bij de NS Community!

Het klopt, de prijs voor een Flex Altijd Vrij abonnement is gelijk geworden aan de prijs van het 'klassieke' jaarabonnement, dus €333 per maand plus €1 per maand voor Flex (de factuur achteraf, en reizen met bus/tram/metro op rekening).

Bij een traject van meer dan ca. 60 km kun je dus net zo goed Flex Altijd Vrij nemen tegenwoordig. Na meer dan een maand kan je altijd wijzigen of stopzetten, erg handig als je bijv. 5 weken vakantie hebt en er geen gebruik van maakt.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Het klopt, de prijs voor een Flex Altijd Vrij abonnement is gelijk geworden aan de prijs van het 'klassieke' jaarabonnement, dus €333 per maand plus €1 per maand voor Flex (de factuur achteraf, en reizen met bus/tram/metro op rekening).

Bij een traject van meer dan ca. 60 km kun je dus net zo goed Flex Altijd Vrij nemen tegenwoordig. Na meer dan een maand kan je altijd wijzigen of stopzetten, erg handig als je bijv. 5 weken vakantie hebt en er geen gebruik van maakt.
Ja dat klopt, maar dat is voor een jaar meteen. Als je hem per maand aanschaft kost ie 410 euro. En de lagere kosten is voor een jaar abonnement die je niet maandelijks kan stopzetten. Maar het verschil is nu dus dat je het wel maandelijks kan stopzetten? Zou misschien aan mij liggen maar ik vind het erg raar
Badge +3
Ik heb mijn vorige reactie nog wat aangepast. Het klinkt voor jou misschien raar, maar is toch echt waar dus voor €334 ben je klaar :D

Het stopzetten kan op elke dag ná de eerste maand. Daarna moet je wel weer een maand (of langer) wachten om het weer 'aan' te kunnen zetten

Tenzij je nog een tweede kaart met Flex (Basis) bestelt, dan kan je afwisselen op welke kaart je wanneer Altijd Vrij wilt reizen, voor een maand (of langer).
Hi Lyanne. Welkom bij de Community.

Het klopt dat NS Flex Altijd Vrij € 334 per maand is. NS Flex kent geen maand- en jaarabonnementen meer zoals wel het geval is bij onze klassieke abonnementen. Er is daarom gekozen om voor de NS Flex producten de tarieven van de jaarabonnementen te hanteren. Dit maakt het gebruik van NS Flex natuurlijk ook een stuk aantrekkelijker 😉 Daarbij betaal je € 1 per maand meer (ten opzichte van een klassiek jaarabonnement) omdat NS Flex maandelijks te wijzigen is.
Badge +3
Daarbij betaal je € 1 per maand meer (ten opzichte van een klassiek jaarabonnement) omdat NS Flex maandelijks te wijzigen is.
Die €1 kan je ook zien als 'administratiekosten' voor de factuur natuurlijk, en het op rekening reizen met bus/tram/metro zonder daarvoor saldo te hoeven laden :D

Voor een acceptgiro i.p.v. automatische incasso van bijv. je energieleverancier, telecom/internetprovider of zorgverzekeraar betaal je ook al gauw een euro of meer per maand extra.
Dankjewel voor het antwoord. In ieder geval duidelijker dan de klantenservice
Klopt Robert :)

Om precies te zijn is deze € 1 meer per maand omdat je:
a. de flexibiliteit hebt om maandelijks je abonnement te wijzigen / stop te zetten (=wijzigen naar NS Flex zonder abonnement), waardoor je bijvoorbeeld een ‘zomerstop’ in je abonnement kunt inbouwen.
b. het voordeel hebt van achteraf en daarmee uitgesteld betalen, zowel voor treinreizen als bus, tram en metro-reizen.

Reageer