beantwoord

NS Flex abonnement (korting) bij andere vervoerders

• 27 juni 2018
  • 3 reacties
  • 2169 Bekeken

Ik heb een NS Flex abonnement en een Brabant Dal korting abonnement bij Arriva.
Nu heb ik een busrit gemaakt bij Arriva (In de Dal uren), maar tot mijn schrik zag ik toch de ritprijs vol tarief vermeld staan.

Ik mag toch aannemen dat deze prijs achteraf gecorrigeerd wordt?
Anders zou het betekenen dat je korting abonnementen bij andere vervoerders compleet waardeloos zijn geworden op het moment dat je een NS Flex hebt.

Dit mag niet de bedoeling zijn, lijkt mij.
icon

Beste antwoord door Nathan NS 27 juni 2018, 10:20

Hallo Mytyro en bedankt voor je vraag,

Wat Thom en Momo aangeven is helemaal juist. Hoe jammer het ook is, is het helaas niet mogelijk om een NS Flex abonnement gepaard met een abonnement van een andere vervoerder op je OV-chipkaart te dragen. Dit kan je oplossen door één van de twee abonnementen op een andere OV-chipkaart te zetten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Hallo Mytyro en bedankt voor je vraag,

Wat Thom en Momo aangeven is helemaal juist. Hoe jammer het ook is, is het helaas niet mogelijk om een NS Flex abonnement gepaard met een abonnement van een andere vervoerder op je OV-chipkaart te dragen. Dit kan je oplossen door één van de twee abonnementen op een andere OV-chipkaart te zetten.
Reputatie 7
Badge +3
Een oplossing is om het NS Flex op een andere kaart te hebben dan het bus abonnement.
Reputatie 7
Badge +4
Uw Flex-abonnement is alleen geldig in de trein, niet in de bus, tram of metro, helaas. Het vervelende van NSFlex is dat combinaties met andere abonnementen op één kaart niet mogelijk zijn, zoals wel kan met de normale abonnementen. Ik denk dat u beter kunt terugschakelen. U kunt het beste even wachten tot een moderator hier het oppakt.
Edit: Wat Momo hieronder schrijft, kan een hele goede oplossing zijn, zeker als u Flex wilt behouden. Heeft u uw oude busabonnement nog op een andere kant staan?

Reageer