beantwoord

NS Flex abonnement niet op te halen

• 24 januari 2020
  • 17 reacties
  • 283 Bekeken

Ik heb vandaag (24 Jan) een NS Flex Altijd Vrij abonnement voor mijn bestaande OV kaart besteld en betaald. De ingangsdatum is 27 Jan. Ik heb netjes de bevestigingsmail ontvangen maar kan geen product ophalen en heb ook geen mail ontvangen dat ik het product kan activeren. Hoe lang duurt dit normaal? Wacht nu al zo’n 5 uur. 

icon

Beste antwoord door Sanne NS 24 januari 2020, 17:57

Voor de meelezers: Op dit moment heeft het abonnement de status wacht op levering. Ik heb pdvh aangeraden om het even aan te kijken tot morgenmiddag aan het eind van de middag. Mocht de status onveranderd zijn heb ik aangeraden contact op te nemen met de klantenservice zodat die mee kunnen kijken en de bestelling desnoods kunnen annuleren. 

Bekijk origineel

17 reacties

Wanneer is het mogelijk om met NS flex ook met abonnement van Qbuzz en Arriva op een kaart te reizen  

Badge +3

Bedankt inderdaad, maar kleine moeite om het ook eerder klaar te zetten, want aan het product (Reizen op Rekening) kan gewoon een ingangsdatum van 27-01-2020 gekoppeld worden.

Een bestaand (doorlopend) abonnement kan bij het ophalen vervangen worden door een tijdelijk product tot 26-01-2020.

Misschien meenemen als verbetervoorstel? Bij klassieke abonnementen gebeurt hetzelfde. Een doorlopend abonnement (meestal tot 2030) wordt dan gewoon beëindigd en vervangen door eentje met de echte einddatum. Zie afbeelding.

Bedankt voor de terugkoppeling!

Reputatie 7
Badge +4

Helder.

Even een update,. omdat ik NS Flex had besteld met een ingangsdatum welke in de toekomst lag (27 Jan) wordt het product ook pas op deze dag geleverd. Voor de ingangsdatum zie je het dus niet terug in je overzicht en je kan het ook niet eerder ophalen omdat NS flex direct ingaat. 

Vanmorgen had ik dus netjes een mailtje dat er een product beschikbaar staat op opgehaald te worden. 

Voor de meelezers: Op dit moment heeft het abonnement de status wacht op levering. Ik heb pdvh aangeraden om het even aan te kijken tot morgenmiddag aan het eind van de middag. Mocht de status onveranderd zijn heb ik aangeraden contact op te nemen met de klantenservice zodat die mee kunnen kijken en de bestelling desnoods kunnen annuleren. 

Daar staat ook niks, vandaar mijn zorgen of het wel goed is gegaan. 

Badge +3

Je Flex abonnement komt in Mijn NS te staan zodra je het opgehaald hebt, maar zolang je dat nog niet gedaan hebt zou er in ieder geval bij bestellingen e.a.a. moeten staan.

Hallo pdvh en welkom op de NS Community! 

Wat gek dat er niks voor je betekend kon worden via de klantenservice. Voor de meelezers, normaal gesproken is inderdaad de gang van zaken om hiermee naar de klantenservice te gaan. Ditmaal zou ik graag even met je meekijken. Zou je mij een privébericht willen sturen met hierin je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer? Dan kijk ik even voor je wat ik kan ontdekken. 

Enkel reizen op saldo en automatisch opladen staan op de kaart. 

Reputatie 5

ALS je momenteel al een ander NS-produkt op die kaart hebt staan, dan is het ten eerste een kwestie van dat eraf halen-via ophalen bestelling. Alles vwb FLEX wordt op afstand of via de ´cloud´ gestuurd en gaat online in principe meteen real time in. Maar als je ook nog een ander reis´produkt´ (wat een raar woord toch) voor bvb bustram hebt, dan kan dat niet gecombineerd met FLEX-die bijten elkaar.

Laten we het hopen, de klantenservice lijkt het ook niet zeker te weten

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat dat wat mee zal vallen. @Rizana NS  is nu actief zo te zien en die kent de klappen van de zweep. bij Klantenservice werken ook mensen die zich nog even moeten inwerken. 

Klopt maar daar krijg ik dus geen melding van,. in mijn overzicht op ns.nl staan ook geen producten, bestellingen of nog op te halen producten. Het enige wat ik heb is een bevestigingsmail. Kans is dus groot dat ik Maandag ochtend toch niet het product kan ophalen en daardoor niet kan reizen zonder eerst weer met de klantenservice contact op te nemen. 

Reputatie 7
Badge +4

Als u Flex op een bestaande kaart zet, moet het altijd worden geactiveerd.

Gevalletje moderator. Moderatoren hier zijn wat meer door de wol geverfd.

Hi, dat heb ik ook gedaan en die kunnen niks nakijken en “denken” dat het product pas 27 jan beschikbaar is om op te halen. Verder kunnen ze niks voor me doen :-( 

Reputatie 7
Badge +4

Het duurt wat lang. U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. NS houdt een uur aan, maar in de praktijk gaat het sneller. 

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: de Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reageer