beantwoord

NS Flex abonnement + samenreiskorting

• 22 mei 2018
  • 6 reacties
  • 3563 Bekeken

Ik loop weer tegen een situatie aan, die vergelijkbaar is met deze vraag en deze vraag. Het antwoord zal dus vermoedelijk hetzelfde zijn, maar ik vraag het voor de zekerheid toch maar even. Als er iemand zonder NS Abonnement met mij mee reist mag hij met mij als Weekend Vrij abonnementhouder meereizen met 40% korting. De conducteur kan echter niet aan mijn kaart zien dat ik met korting reis (ik zou immers ook alleen met het NS Flex basisproduct kunnen reizen). Valt dit ook onder de categorie "coulant" en kan mijn reisgenoot dus gewoon het product Samenreiskorting op zijn kaart zetten alvorens in te checken?
icon

Beste antwoord door Denice NS 22 mei 2018, 11:05

Update: zoals verwacht zijn we coulant in dit geval 🙂 Zodra de producten van NS Flex in te zien zijn voor ons treinpersoneel zal er ook daadwerkelijk gecontroleerd kunnen worden of de medereiziger op basis van het NS Flex abonnement wel recht heeft op Samenreiskorting. Naar verwachting zal dit vanaf september zijn.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik vermoed inderdaad dat we hierin momenteel nog coulant zijn maar.... ik ga het voor de zekerheid voor je navragen! Zodra ik meer weet dan zal ik je op de hoogte brengen 🙂
Wordt dat niet gewoon gelijkgetrokken met de Businesscard, waar je ook altijd samenreiskorting hebt. Ook zonder abonnement maar gewoon als kaarthouder.
Update: zoals verwacht zijn we coulant in dit geval 🙂 Zodra de producten van NS Flex in te zien zijn voor ons treinpersoneel zal er ook daadwerkelijk gecontroleerd kunnen worden of de medereiziger op basis van het NS Flex abonnement wel recht heeft op Samenreiskorting. Naar verwachting zal dit vanaf september zijn.
Dank! Vind de suggestie van Henk_NL ook wel een goede. Iedereen met welk NS Flex product dan ook is toch tot op zekere hoogte een vaste klant van de NS 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Zolang er op de pagina over Samenreiskorting staat dat het geldt voor élk abonnement (uitgezonderd KidsVrij) en op de pagina over NS-Flex dat NS-Flex Basis een abonnement is, heb je er gewoon recht op lijkt me ...
En die redenering trekt men bij de BC ook door idd, dat wordt als vaste klant/abonnement gezien ongeacht type kaart. En daar valt ook best wat voor te zeggen natuurlijk.

Reageer