beantwoord

NS flex abonnement veranderd naar 1e klas, wat zijn dit voor kosten?

• 1 november 2018
  • 3 reacties
  • 293 Bekeken

Reputatie 4
Beste NS,

Ik heb mijn 2e klas DalVrij abonnement veranderd naar 1e klas DalVrij.

Nu staat er in MijnNS:

Ik ben vandaag niet in het openbaar vervoer geweest, dus heb helemaal geen reiskosten.

Mag ik van u weten waarom er €13,83 reis- en overige kosten staat?

Wat is dit? Ik heb akkoord gegeven voor €27 maandelijkse upgrade naar 1e klas. Ik heb geen akkoord gegeven voor overige kosten, dus dit verbaasd mij nogal.
icon

Beste antwoord door Robert B 1 november 2018, 16:00

Ik denk dat dit komt omdat het enkele dagen kan duren voordat je reizen verwerkt worden. Die € 13,83 zal dus zijn voor reizen die je (eind) oktober gemaakt hebt, maar die niet meegenomen zijn op je laatste factuur. Als je in Mijn NS bij je reishistorie kijkt dan is dit wel terug te rekenen.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Ik denk dat dit komt omdat het enkele dagen kan duren voordat je reizen verwerkt worden. Die € 13,83 zal dus zijn voor reizen die je (eind) oktober gemaakt hebt, maar die niet meegenomen zijn op je laatste factuur. Als je in Mijn NS bij je reishistorie kijkt dan is dit wel terug te rekenen.
Reputatie 4
Bedankt voor uw antwoord Robert B, mijn factuur van afgelopen maand is eindelijk toegankelijk. Daar staat 30 okt inderdaad niet op, wat raar? Onhandig dat een maandfactuur geen maandfactuur is.

Gisteren heb ik voor €1,29 gereisd, volgens MijnNS.

Die €13,83 is mij dus een mysterie waarvoor opheldering nodig is.

Oh wacht, er staan twee dagen niet op de factuur.

Gigantisch onoverzichtelijk NS! Kosten deze periode betekent dus eigenlijk kosten deze maand of afgelopen maand, of misschien de maand daarvoor als we die nog vergeten waren.
Badge +3
Ja, dat is een nadeel van Flex. Met name als je moet declareren per de 1e van de maand en je reizen van 30 en 31 oktober nog ontbreken in je reishistorie.

Maar meer dan enkele dagen (voor bus/tram/metro wat langer soms) zullen dat niet zijn, en ik verwacht dat de meeste werk/opdrachtgevers er ook niet moeilijk over zullen doen als je op 1 december die laatste paar dagen van oktober alsnog meeneemt.

Een soortgelijk ongemak is dat als je bijv. per 30 november of 1 december (want eerder kan niet) je Dal Vrij terug wijzigt in iets anders, je gewoon € 130 betaalt, en die pas per eind december (of pas in 2019) terug verrekend krijgt.

Reageer