beantwoord

NS Flex abonnement wijzigen

  • 6 september 2018
  • 6 reacties
  • 8218 Bekeken

Weet iemand hoe je je NS Flex abonnement kunt wijzigen? Ik heb nu weekend vrij er op te staan, maar wil graag altijd korting er nog boven op.

En nog een vraag. Ik heb dus een NS Flex abonnement maar wil ook graag een "dal voordeel noord trein en bus"van arriva abonnement. Kan ik dit abonnement op deze ov chipkaart zetten waar NS flex op staat of gaat dit problemen opleveren? Oftewel, moet ik dit abonnement weer op een nieuwe ov kaart zetten?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 september 2018, 10:41

Goedemorgen melissaxallison. Het wijzigen van je NS Flex abonnement kun je makkelijk doen via je Mijn NS account. Het is echter wel belangrijk om te onthouden dat je na een wijziging (of het aanschaffen van het NS Flex abonnement) eerst weer een maand moet wachten voordat je een nieuwe wijziging kan uitvoeren.

Wat betreft je tweede vraag, dat is niet mogelijk. Als je andere abonnementen wilt gebruiken zul je deze op een andere OV-chipkaart moeten plaatsen. Het is wel de bedoeling om bus, tram en metro abonnementen mogelijk te maken met NS Flex, maar momenteel is dat nog niet het geval.
Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen melissaxallison. Het wijzigen van je NS Flex abonnement kun je makkelijk doen via je Mijn NS account. Het is echter wel belangrijk om te onthouden dat je na een wijziging (of het aanschaffen van het NS Flex abonnement) eerst weer een maand moet wachten voordat je een nieuwe wijziging kan uitvoeren.

Wat betreft je tweede vraag, dat is niet mogelijk. Als je andere abonnementen wilt gebruiken zul je deze op een andere OV-chipkaart moeten plaatsen. Het is wel de bedoeling om bus, tram en metro abonnementen mogelijk te maken met NS Flex, maar momenteel is dat nog niet het geval.
Bedankt voor de reactie! Als je ns flex wijzigt, gaat de wijziging dan meteen in? bijvoorbeeld het toevoegen van: 40% korting buiten de spits?
Ja! Wijzigen bij NS Flex kan (vooralsnog) alleen maar per direct! De wijziging gaat dus meteen in. 🙂

Ja! Wijzigen bij NS Flex kan (vooralsnog) alleen maar per direct! De wijziging gaat dus meteen in. 🙂

Is dit nog steeds zo?

Ik heb nu Dal Vrij van 18 januari tot 18 februari, maar wil hem graag de maand erna uitzetten, kan ik dit dan het beste pas op de 17e doen?  Of kan ik het nu al doen en dat het pas vanaf dan ingaat? En een maand later kan je dan weer opnieuw wijzigen?

 

Groeten,

Tessa

Op de 18e zal het dan pas mogelijk zijn! Na een maand kan je inderdaad weer dagelijks wijzigen.

Badge +3

Tussen elke wijziging moet minimaal een kalendermaand zitten.

Jammer dat je niet ergens in de laatste dagen van de lopende maand kunt aangeven dat je wilt wijzigen per de eerst mogelijke dag, want als die datum toevallig samenvalt met je factuurdatum (wat bij nieuwere abonnementen veelal het geval is) betaal je de volgende maand ook vooruit.

Natuurlijk wordt dat binnen een week weer verrekend (althans, vanaf juli 2019) maar het is onhandig en kost alleen maar extra administratie (incasso’s, terugboekingen, creditfacturen versturen). Plus dat het een veelgehoorde wens is van klanten (op 1, 2 en 3) :sweat_smile:

Reageer