beantwoord

NS flex abonnement wijzigen

  • 1 February 2019
  • 11 reacties
  • 8634 Bekeken

Stel, op 1-2-2019 kies ik voor NS Flex Weekend Vrij. In maart wil ik een ander abonnement hebben, bijvoorbeeld Dal Voordeel of een maand niets. Dan dien ik mijn abonnement te wijzigen op 28-2-2019. Maar in Mijn NS wordt aangegeven dat ik mijn abonnement pas kan wijzigen vanaf 1-3-2019. Hoe weet ik dan zeker dat ik niet ook in maart Weekend Vrij heb? Want dan zou ik toch formeel moeten wijzigen op 28-2-2019?
icon

Beste antwoord door Rizana NS 1 February 2019, 13:17

Bekijk origineel

11 reacties

Woudt,

Een wijziging gaat (bijna) direct in. Binnen het uur krijg je bevestiging van de wijziging.

Als je na een maand je abonnement wil wijzigen, dan kan je dit vanaf 1 maart doen. Voor die dag betaal je dan de prijs van het nieuwe abonnement.

Voor meer info: https://www.ns.nl/klantenservice/flex/ns-flex-wijzigen.html
Dus stel ik wijzig op 1-3-2019 naar Dal Voordeel dan betaal ik dus niet voor maart Weekend Vrij?
In het slechtste geval betaal je nog voor Weekend Vrij, maar als het nieuwe abonnement goedkoper is, dan wordt dit met de volgende factuur verrekend.

Volgens @Perron23 betaal je enkel voor je nieuwe abonnement. https://community.ns.nl/ns-flex-60/wanneer-stoppen-ns-flex-weekend-vrij-abonnement-55098#post370291

Ik heb geen ervaring met het wijzigen op de eerste dag na de factuurperiode.
Dank!
Hallo Woudt,

Allereerst van harte welkom bij de Community!

Al voordat de nieuwe maand in gaat, wordt de volgende factuur al aangemaakt. Als je per 1 maart je abonnement wijzigt, dan betaal je dus eerst wel die volledige maand. Dit zal aan het einde van de maand verrekend worden op je factuur (of, als je naar NS Flex Basis bent gegaan, dan wordt het terug naar je rekening teruggestort).

Is dit zo duidelijk voor je?
Helemaal duidelijk! Dank je wel.
Als ik mijn NS Flex-abonnement wil wijzigen staat niet weergegeven per wanneer deze wijziging ingaat. Dat zou wel duidelijker mogen. Daarnaast vraag ik me af hoe vaak ik het kan wijzigen. Is een wijziging minimaal een maand geldig?
Badge +3
Een wijziging gaat direct in. Wijzen is op elk moment mogelijk, mits er minstens een maand is verstreken sinds de vorige wijziging en sinds de aanschaf van het abonnement.
Een wijziging gaat, zoals Tochjo ook aangeeft, direct in. Nadat je je NS Flex hebt gewijzigd kan deze de eerstvolgende 30 dagen niet opnieuw worden gewijzigd. Na een periode van 30 dagen kan je op elk gewenst moment weer opnieuw wijzigen. Wijzig je dan je NS Flex dan start er wederom een periode van 30 dagen waarin het product niet gewijzigd kan worden.
Beste Denice, het zou logisch zijn dat deze voorwaarden vernoemd worden op de wijzigingspagina in MijnNS.
Badge +3
Klein detail, het is geen 30 dagen maar een kalendermaand.

Na een wijziging op bijv. 3 juli kan je dus per 3 augustus weer wijzigen.

Reageer