beantwoord

NS Flex abonnementswijziging komt niet door in app/website

• 5 mei 2020
  • 5 reacties
  • 132 Bekeken

L.S.,

Ik het op 25-04-2020 een abonnementswijziging doorgevoerd van 105,- pm dal + weekend vrij naar 5,-pm dal 40%. Nu heb ik naderhand ook een creditfactuur ontvangen en als ik in mijn abonnementen kijk zie ik ook dat dit het 5,- euro abonnement is.

Nu staat er alleen bij zowel de app als op Mijn NS dat het volgende factuur (dat op 19-05-2020 komt) ik nog steeds 105,- moet betalen. Klopt dit wel en s de wijziging nu wel correct doorgevoerd?

mvg

Thomas

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 mei 2020, 16:22

Als u bent overstapt va een klassiek abonnement naar een NS Flex-abonnement en u hebt de wijziging naar NS Flex bevestigd door bij een NS-kaartautomaat of andere ophaalautomaat de bestelling op te halen, dan is de wijziging correct doorgevoerd. Als u al een NS Flex-abonnement had, dan is alleen het wijzigen van het abonnement in Mijn NS al voldoende.

De widget “Kosten deze periode” in Mijn NS klopt niet na een abonnementswijziging; de oude abonnementskosten blijven getoond worden tot 19 mei. Dat is een bekend probleem. Op de factuur zal het juiste bedrag staan, en na 19 mei klopt ook de informatie in de widget weer.

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Thomasamsterdam2020. Welkom bij de NS Community.

Zoals Tochjo aangeeft is de kostenteller op je Mijn NS pagina altijd aan tijdje van slag als na een abonnementswijziging. Dit is een bekend probleem en er wordt gezocht naar een oplossing.

Badge +3

Als je al Flex had hoef je trouwens niet naar een automaat. Wijziging is per direct (nou ja, na ontvangst van de twee mailtjes).

Fair enough. Bedankt voor de reacties. Dan wacht ik het rustig af. Groet!

Badge +3

Ter aanvulling,

In de app kan je niet zien welk abonnement je hebt, alleen je transacties en reisklasse (buiten je vrij reizen periode voor zover van toepassing), en eventueel Samenreiskoring bij Basis of Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting.

Via je Mijn NS Startpagina zie je het wel, maar let vooral niet op het kostentellertje inderdaad.

Badge +3

Als u bent overstapt va een klassiek abonnement naar een NS Flex-abonnement en u hebt de wijziging naar NS Flex bevestigd door bij een NS-kaartautomaat of andere ophaalautomaat de bestelling op te halen, dan is de wijziging correct doorgevoerd. Als u al een NS Flex-abonnement had, dan is alleen het wijzigen van het abonnement in Mijn NS al voldoende.

De widget “Kosten deze periode” in Mijn NS klopt niet na een abonnementswijziging; de oude abonnementskosten blijven getoond worden tot 19 mei. Dat is een bekend probleem. Op de factuur zal het juiste bedrag staan, en na 19 mei klopt ook de informatie in de widget weer.

Reageer