beantwoord

NS flex activeren

• 29 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 937 Bekeken

Ik heb een NS Flex abonnement aangeschaft. Kan ik op het perron in Breda dit abonnement op mijn OV chipkaart zetten of moet ik ergens anders zijn?
icon

Beste antwoord door EdRo 29 oktober 2018, 12:31

Bij een automaat waar je reisproducten kunt afhalen/bestelling opladen.

Op het perron staan volgens mij enkel kaartlezers.

Nieuwe kaart bij flex: activeren niet nodig
Bestaande kaart met flex: wel bestelling ophalen
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Bij een automaat waar je reisproducten kunt afhalen/bestelling opladen.

Op het perron staan volgens mij enkel kaartlezers.

Nieuwe kaart bij flex: activeren niet nodig
Bestaande kaart met flex: wel bestelling ophalen
Kklopt helemaal, gisteren even rondgelopen daar. Wat erg vervelend is, dat met dat flex abonnement mijn automatisch opladen ook voor de bus is vervallen. Zou daar een oplossing voor kunnen worden bedacht?
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben bang van niet. Reizen op rekening en reizen op saldo zijn niet te combineren.
Badge +3
Wat erg vervelend is, dat met dat flex abonnement mijn automatisch opladen ook voor de bus is vervallen. Zou daar een oplossing voor kunnen worden bedacht?
Ook voor de bus heb je geen saldo meer nodig, alles gaat via Flex op rekening.

Tenzij je een busabonnement hebt waar saldo voor nodig is. Dan kan je automatisch opladen gewoon weer aan zetten. Handmatig saldo opladen kan bij Flex niet meer bij een NS kaartautomaat of oplaadpunt, dat moet dus bij de supermarkt of online via https://www.ov-chipkaart.nl/reizen-met-saldo/bestel-saldo.htm en dan ophalen bij elke automaat (ook die van NS).

Activeren kan overigens ook bij supermarkten e.d. Kies voor Ophalen bestelling.
ik heb vorige week een nieuwe ov-kaart aangevraagd voor nsflex. Afgelopen dinsdag kwam hij binnen en kreeg ik een mail dat je hem moest activeren bij kaartlees automaat, dit heb gedaan alleen begreep ik niet goed of hij nou geactiveerd was of niet..?
ik heb netjes alle stappen gevolgd wat in de mail stond.
Je kunt via de kaartautomaat controleren of je abonnement op de kaart staat. Je presenteert je kaart aan de automaat en daarna kies je voor "producten op kaart". Je zou dan "Reizen op Rekening en Reizen op Rekening Bus Tram Metro" moeten zien staan. Wil je dit eens proberen?

edited door Moderator
Badge +3
De kaartautomaat toont niet "NS Flex", maar "Reizen op Rekening Trein" en "Reizen op Rekening Bus Tram Metro".
De kaartautomaat toont niet "NS Flex", maar "Reizen op Rekening Trein" en "Reizen op Rekening Bus Tram Metro".

Dank voor de aanvulling, Tochjo. Ik merk dat ik niet heel scherp ben.

Reageer